27.06.2016 —

AdWords Academysta valmistui upouusia digiosaajia

Kirjoittaja
Saranen Consulting

Järjestimme yhteistyössä Googlen, Ely-keskuksen ja TE-toimiston kanssa jo kuudennen AdWords Academy in collaboration with Google -rekrytoivan koulutusohjelman. AdWords Academy -ohjelman tavoitteena on kouluttaa ja rekrytoida uusia ammattilaisia digimedia- ja -mainosalalle, ja toteutustemme kautta onkin valmistunut jo yli 200 digiosaajaa.

Viimeisin AdWords Academy -toteutuksemme päättyi kesäkuussa. Koulutukset suunniteltiin ja toteutettiin yhteistyössä Google Finlandin kanssa ja kouluttajina toimivat alansa huippunimet Googlelta sekä digitoimistoista. Osallistujamme kokivat erityisen antoisaksi osaksi ohjelmaa juurikin kouluttujat jotka ovat digialan ammattilaisia, ja heillä on erittäin ajankohtaista käytännön tietoa ja taitoa. Saimme myös kiitosta monipuolisesta koulutuskokonaisuudesta, jonka keskiössä on AdWords-työkalu, mutta ohjelma tarjoaa digitalisaation oppeja laajemminkin. Koulutuspäivät käsittelivät Google AdWords -työkalun lisäksi mm. hakukoneoptimointia, konversio-optimointia, web-analytiikkaa, display-mainontaa, ohjelmallista markkinointia sekä sosiaalisen median mahdollisuuksia. Lisäksi osallistujilla oli koulutusohjelman oppien myötä mahdollisuus suorittaa Google AdWords -sertifikaatteja.

"Nyt osaan sekä perinteisen että modernin markkinoinnin"

Yksi viimeisimmän AdWords Academy -ohjelman osallistujistamme, Tiina Rintanen, kokee saaneensa ajantasaiset tiedot digitalisaation laajasta kentästä. "Huippuopettajat ja laadukkaat oppimateriaalit auttoivat kirkastamaan modernin markkinoinnin kokonaiskuvaa, opettivat käyttämään useita työvälineitä sekä suorittamaan Google AdWords ja Analytics -sertifikaatit", Tiina kertoo.

Tiinan osaaminen laajeni digistrategian, hakusanamainonnan, hakukoneoptimoinnin ja data-analytiikan osaamisella. Erityisen tyytyväinen Tiina on siihen, että hän pystyy nyt hyödyntämään suoramarkkinoinnin osaamistaan Adwords-kampanjoiden tekemisessä, ja uutta digiosaamistaan markkinoinnissa ja tuotekehityksessä.  ”Verkostoituminen ja innostuminen uusista upeista mahdollisuuksista olivat koulutuksen parasta antia”, Tiina lisää.

Suomalaiset työmarkkinat ovat murroksessa, ja digitalisaatio muuttaa liiketoimintamalleja ja osaamisvaatimuksia lähes jokaisella toimialalla. Markkinoilla on valtava kysyntä osaajille, jotka ymmärtävät digitalisaation vaikutukset, uhat sekä uudenlaiset mahdollisuudet. Suomessa tarvitaan yhä kasvavissa määrin uusia digiosaajia. Muutama viimeisimmän AdWords Academy -koulutusohjelman käynyt henkilö on käytettävissä uusia haasteita ajatellen. Mikäli tarvitsette osaajaa erilaisiin digitaalisen markkinoinnin, viestinnän, B2B-myynnin ja asiakkuudenhallinnan, analytiikan, hakukonemarkkinoinnin tai sosiaalisen median asiantuntijatehtäviin, kerron mielelläni henkilöistä ja heidän taustoistaan tarkemmin lisää.

Suosituimmat

Saattaisit olla myös kiinnostunut...

09.04.2024 — Organisaation muutostilanteet

Inhimillisyys apuun muutosneuvotteluissa

Sanalla muutosneuvottelut – ja sen edeltäjällä, yhteistoiminta- eli yt-neuvotteluilla – on karu kaiku. Vaikka neuvotteluita voidaan käydä monenlaisissa...

Lue lisää
28.03.2024 — Uutinen

Tiedote: Mirja Hosionaho aloittaa Sarasen toimitusjohtajana 1.4.2024

Sarasen toimitusjohtajana toiminut Janne Lindfors siirtyy Oppiminen ja Hyvinvointi – liiketoiminta-alueen vetäjäksi Baronalle. Sarasen toimitusjohtajana...

Lue lisää
19.03.2024 — Organisaation muutostilanteet

Älä unohda itseäsi, esihenkilö!

Muutosneuvottelut ovat raskaita prosesseja koko työyhteisölle – myös esihenkilöille. Vaikeassa tilanteessa kaikki menee harvoin nappiin, ja esihenkilöiden...

Lue lisää