Kaikki ohjelmat

Digital Data Academy - Grow with Google

Suuntaa asiantuntijaksi ja vie taitosi omannäköisiin analytiikan tai digimarkkinoinnin tehtäviin

Valjasta data käyttöösi ja kasva uuteen työhön todelliselle kasvualalle!

Koulutusohjelman hakuaika on päättynyt.

---

Miltä kuulostaisi uusi työ ja mahdollisuus kehittää osaamistasi sinua kiinnostavien aiheiden parissa? Oletko dataorientoitunut tyyppi jolle mututuntuma on vieras käsite? Herättääkö esimerkiksi markkinoinnin analytiikka, digimarkkinoinnin tai -myynnin kehittäminen datan pohjalta tai dataintegraatiot sinussa kiinnostusta ja haet nostetta urallesi? Hienoa! Tarjoamme sinulle ja 12 muulle mahdollisuuden nousta uuteen rooliin tehtävien parissa, joista ei ajatusta ja innovointia puutu. Lue lisää, hae mukaan pian ja kasva kauttamme omannäköisiin tehtäviin!

Uusia mahdollisuuksia (niin teknisiä kuin kaupallisia tehtäviä) on laajasti markkinoinnin analytiikan, data-analytiikan ja automaatioiden, kuin myös digimarkkinoinnin ja myynnin suunnittelutehtävien parissa.

 

Avoimia paikkoja on yhteensä 13 ja roolit ovat luonteeltaan erilaisia ja eritasoisia – tavoitteemme on löytää juuri sinun taustaasi, mielenkiintoasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli useiden Uudenmaan alueen yhteistyöyrityksiemme joukosta taustastasi riippumatta. Kerro siis mikä sinua eniten innostaa ja millaisissa tehtävissä näkisit itsesi seuraavaksi!

Etsimme osaajia useisiin eri rooleihin monenlaisilla taustoilla

Analytiikka ja tiedolla johdettu digimarkkinointi ja -myynti sekä liiketoiminnan kehittäminen taipuvat moneen, kuten myös tarjoamamme uramahdollisuudet. Avoimia rooleja on useita ja eritasoisia voit siis olla urasi alussa oleva osaaja, kokemusta vastaavista tehtävistä jo kerryttänyt tekijä tai alanvaihtoa miettivä tulevaisuuden asiantuntija. Uteliaisuus uusia aiheita ja teknologioita kohtaan, sekä innostus oman ammattitaidon kehittämiseen ovat suurimpia valttejasi taustastasi riippumatta.Sinun ei siis välttämättä tarvitse olla vielä hakuvaiheessa valmis asiantuntija. Me autamme sinut kasvamaan uuteen rooliisi!

Uusien osaajien rekrytointi tapahtuu Digital Data Academy -RekryKoulutuksen kautta, joka tarjoaa sinulle ainutlaatuisen sauman aloittaa työ digimarkkinoinnin tai -myynnin roolissa uusia työtehtäviäsi tukevan asiantuntijakoulutuksen kautta. Koulutus on työvoimakoulutusta, joka on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille.

RekryKoulutuksen kautta pääset vaikuttamaan aktiivisesti urasi suuntaan ja seuraavaan työpaikkaasi - lue ohjelman kokonaisuudesta lisää tästä.

Työtehtävien sisällöt vaihtelevat yrityskohtaisesti ja pääset kertomaan taustoistasi ja osaamisestasi kaikille rekrytoiville yrityksille kätevästi vain yhden hakemuksen kautta. Tavoitteemme on löytää juuri sinun taustaasi, mielenkiintoasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli useiden yhteistyöyrityksiemme joukosta.

Koulutusohjelma on osa Grow with Google -ohjelmaa ja se järjestetään yhteistyössä Sarasen, TE-palveluiden, ELY-keskuksen ja Google Suomen kanssa.

Ota dataa sarvista kiinni ja suuntaa osaamisesi uusiin tehtäviin!

Ota yhteyttä

Pinja_Heimala-640x640

Pinja Heimala

Project Specialist
pinja.heimala@saranen.fi
040 849 3962

Heräsikö sinulle kysyttävää koulutusohjelmasta tai sen sisällöstä? Ota yhteyttä - autamme ja vastaamme mielellämme!

Millaisiin tehtäviin haluaisit suunnata? Tässä muutama esimerkki vaihtoehdoista:

Markkinoinnin analytiikka

Analytics-data

Innostaako markkinoinnin analytiikka? Onko mututuntuma sinulle vieras käsite? Anna itsellesi tilaisuus loistaa datan ja analyysien parissa!

Digitaalinen markkinointi

Verkkokauppa

Auta panoksellasi järkeistämään digimarkkinointia mm. optimoinnin, konversioiden ja markkinoinnin työkalujen voimin. 

Analytiikka ja automaatiot

SEO-SEM

Kiinnostaako sinua analytiikka ja digiratkaisujen hyödyntäminen markkinoinnin tai myynnin parissa? Sytyttääkö esim. CRM, inbound-markkinointi tai integraatiot?

Suunnittelu- ja asiantuntijaroolit

Yleinen markkinointi

Näetkö metsän puilta? Kiinnostaako tehtävät, joissa pääset hyödyntämään data-analytiikkaa liiketoiminnan kehittämiseksi? Kasva uusiin tehtäviin!

Tässä vain muutama esimerkki tarjoamistamme mahdollisuuksista. Millaisista tehtävistä sinä syttyisit? Kerro siitä meille! Digimarkkinoinnin ja myynnin mahdollisuudet taipuvat kauttamme moneksi ja rooleja on niin teknisten kuin kaupallisten tehtävien parissa, kokemukseen katsomatta.  

Tavoitteemme on löytää juuri sinun taustaasi, mielenkiintoasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli useiden yhteistyöyrityksiemme joukosta.

Sinun ei siis välttämättä tarvitse vielä hakuvaiheessa olla valmis asiantuntija – me autamme ohjelman aikana sinut kehittymään uuteen tehtävääsi.

 

Vaikuta urasi suuntaan - koulutus pähkinänkuoressa

Nostetta uuteen työhön 6 kuukaudessa

Uusi työ vai uusi osaaminen? Mitä jos valitsisit molemmat.

Digital Data Academy on muutakin kuin pelkkä koulutus, sillä se yhdistää uudet työtehtävät ja asiantuntijakoulutuksen tehokkaasti yhteen pakettiin. Tähtäimessä olevan työpaikan lisäksi panostat omaan osaamiseesi myös pidemmällä tähtäimellä ja kasvatat asiantuntijuuttasi niiden taitojen parissa, joista työnantajat kilpailevat. Koulutuksen tärkeimpänä tavoitteena on työllistää sinut yhteistyöyritykseemme 6 kk mittaisen ohjelman päätteeksi. Kuuden kuukauden jakson aikana pääset tutustumaan työyhteisöön ja lopullisiin työtehtäviin jo ennalta ja löydät oikeat työkalut tulevassa roolissasi menestymiseen.

RekryKoulutus on työvoimakoulutusta, joka on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille. Koulutus järjestetään yhteistyössä TE-palveluiden, ELY-keskuksen, Sarasen, Grow with Google -ohjelman ja yhteistyöyritysten kanssa. Ohjelma on osallistujille maksuton.

Työsopimus -uusi työ
Löydä omannäköisiä työtehtäviä

Mihin suuntaan haluaisit dataa taivuttaa?

Ohjelma tarjoaa sinulle mahdollisuuden vaikuttaa työurasi suuntaan ja siihen, miltä seuraava roolisi voisi näyttää. Uteliaisuus uusia aiheita ja teknologioita kohtaan, sekä innostus oman ammattitaidon kehittämiseen ovat suurimpia valttejasi, olitpa urasi alkutaipaleella oleva tekijä tai jo kokeneempi asiantuntija. Sinun ei siis välttämättä tarvitse vielä hakuvaiheessa olla valmis asiantuntija – me autamme sinut kasvamaan ohjelman aikana uuteen tehtävääsi!

Avoimia rooleja on useita ja eritasoisia ja lopulliset työtehtävät ovat mahdollisuuksien mukaan muokattavissa hakijoiden osaamisen ja mielenkiintojen mukaisesti. Voit suunnata ohjelmasta mm. seuraaviin tehtäviin:

  • Web Analyst
  • Digital Data Specialist
  • Digital Marketing Specialist
  • Business Analyst
  • Data-analyytikko
  • Business Intelligence -analyytikko
Useita rooleja tarjolla
Hanki taitoja, joista työnantajat kilpailevat

Ajantasaisinta koulutusta alan huipulta. 

Saat ohjelman aikana laadukasta koulutusta alan johtavilta tekijöiltä sekä pääset suorittamaan analytiikan ja digimarkkinoinnin sertifikaatteja ja muita tehtäviä. Opit eivät jää pelkästään ajatuksen tasolle, vaan pääset hyödyntämään oppimaasi kätevästi uusissa työtehtävissäsi.
Koulutus sisältää 30% tietopuolista koulutusta, johon kuuluu live-koulutuspäiviä sekä ohjattua itsenäistä opiskelua. 

Grow with Google -ohjelman kanssa yhteistyössä järjestettävä koulutus takaa, että analytiikan ja digimarkkinoinnin elintärkeät Google-työkalut ja -ekosysteemi tulevat sinulle erittäin tutuksi.

Ohjelma on osallistujille maksuton ja koulutuspäivät järjestetään toistaiseksi etätoteutuksena.

Asiantuntijakoulutuksessa pääset perehtymään mm. seuraaviin koulutussisältöihin:

  • Johdatus data-analytiikkaan
  • Datan visualisointi (PowerBI)
  • Google Analytics
  • Data Studio & Tag Manager
  • SEO
  • Konversio-optimointi
  • Asiakas- ja tuotedatan hyödyntäminen
  • Tietosuoja ja GDPR
  • Konsultatiivinen työskentely

Koulutusta
Saranen työnhaun agenttinasi

Vähennät työpaikkojen hakuammuntaa ja hakemuksien määrää. 

Hakemuksesi yhteydessä täytettävä Sarasen osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi hakemasi ohjelman rekrytoiviin yhteistyöyrityksiin, jonka kautta pääset kertomaan taustastasi, osaamisestasi ja motivaatiostasi. Pääset siis yhdellä hakemuksella hakemaan useampaan eri paikkaan etkä sulje erilaisilta mahdollisuuksilta!

Me Sarasella tuemme sinua hakuprosessin aikana ja etsimme sinun profiiliisi sopivia työmahdollisuuksia yhteistyöyrityksiemme joukosta. Tavoitteemme on löytää juuri sinun osaamistasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli!

Asiantuntija

Osallistujatarinoita markkinoinnin RekryKoulutuksista

Minut otettiin hyvin vastaan WDS:llä. Kaikki sujui hyvin ja sujahdin hyvin mukaan työympäristöön. Aina saa vetää työkaveria hihasta ja pyytää päästä mukaan uuteen juttuun, jos jokin kiinnostaa.
 

 

-Camilla Tauro, Digital Content Specialist, Markkinointitoimisto WDS

CamillaTauro01-kuva
Voin rehellisesti sanoa, että en luultavasti olisi saanut edes mahdollisuutta päästä yrittämään minkäänlaista markkinoinnin ja sisällöntuotannon työtä ilman tätä koulutusohjelmaa. Se mahdollisti unelmani toteutumisen, vaikka maailmassa vallitsi epätietoisuus koronaviruksen takia. Sanoisin, että koko matka on ollut Sarasen ja työnantajani takia viiden tähden kokonaisuus.

Lue Johanneksen koko tarina tästä!

 

-Johannes Suni, Growth Hacker, Draivi Media

ecommercepro-referenssikuva-johannes
eCommercePro oli juuri sitä, mitä tarvitsin opiskeluista työelämään siirtyessäni. Koulutusohjelman sisällöt ja työnkuvani yhteistyöyrityksessä tukivat hyvin toisiaan, ja pääsin soveltamaan lähes kaikkia oppejani saman tien myös käytännössä.
Lue Camillan koko tarina tästä!

-Camilla Jääskeläinen, SEO/SEM Specialist, Vilkas Group

hakijan-referenssi-kuvitus
Olen tyytyväinen, että lähdin mukaan koulutusohjelmaan. Nyt olen allekirjoittanut työsopimuksen ja koulutusohjelma päättyy pian. Olen hyvillä mielin – löysin mukavan firman työnantajaksi!
 
Lue Lindan koko tarina tästä!

-Linda Ahoniemi, E-commerce Specialist, Hobby Hall

ecommercepro-referenssikuva
0 / 0

Avoimet roolit

Avoimia paikkoja on useita ja eritasoisia ja lopulliset työtehtävät ovat mahdollisuuksien mukaan muokattavissa taustasi ja mielenkiintojesi mukaisesti.

Päivitämme avoimia rooleja jatkuvasti hakuajan aikana uusien tarpeiden syntyessä. Listattujen paikkojen lisäksi voit hakea myös moniin muihiin rooleihin. Huomioithan siis, että kaikkien yritysten tarpeet eivät ole julkisesti näkyvillä. Haemme yrityspaikkoja myös hakijalähtöisesti - hae siis rohkeasti mukaan!

Valoa Digital on kasvumarkkinointiin ja digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen erikoistunut kumppani. Asiakaslähtöisyys, dataohjautuvuus ja ketterät menetelmät ovat läsnä kaikessa tekemisessämme. Kaikki palvelumme pyritään aina sitomaan asiakkaan liiketoiminnan tavoitteisiin parhaiden tuloksien saavuttamiseksi.

Nykyaikaisen markkinoinnin moniosaaja, joka ymmärtää hyvin liiketoiminnan lainalaisuudet. Syvän ja kapean erikoisosaamisen sijaan, hän hallitsee useita eri markkinoinnin osa-alueita ja osaa käyttää näitä saumattomasti yhdessä.

Koordinaattorina vastaat kauppakamarin asiakastiedon parantamisesta ja ylläpidosta. Suunnittelet ja kehität asiakastiedon prosesseja johdonmukaisesti. Kaivat tietoa eri kanavista ja tunnistat potentiaalisia asiakkaita vaikkapa somesta. Työskentelet tiiviissä yhteistyössä niin markkinoinnin ja myynnin kohderyhmien kuin IT-tiimin kanssa. Keskeisenä työkalunasi on Microsoft Dynamics 365, jonka käyttöön saat kattavan perehdytyksen. Menestyäksesi tehtävässä olet suunnitelmallinen, tarkka ja omaat hyvät tiimityöskentelytaidot. Tykkäät pistää kädet saveen ja nautit pitkäjänteisestä työskentelystä.

Yrityksemme on ollut kiinteistöalan johtava sisältötalo jo vuodesta 1923. Sen tuottamien tietopalveluiden, tieto- ja ammattikirjojen, oppimateriaalien, lehtien ja tapahtumien avulla kiinteistöalalla toimivien käytettävissä on aina ajantasaisin ja luotettavin tieto. Tunnetuimpia tuotteitamme ovat Suomen Kiinteistölehti, Taloyhtiön vastuunjako -tuotteet ja Taloyhtiötapahtuma. Lisäksi isännöimme kiinteistöalan johtavista asiantuntijayrityksistä koostuvaa REM-kumppanuusverkostoa. Yhtiömme omistaa Suomen Kiinteistöliitto.

Kuubi on v. 2002 perustettu mainostoimisto, jonka ytimessä on luovan ajattelun ja teknisen osaamisen lyömätön yhdistelmä. Luomme vaikuttavaa mainontaa suunnittelusta toteutukseen saman kalliolaisen katon alla. Meitä on noin 30 alan erikoisosaajaa, joita yhdistää intohimo erinomaisuuteen. www.kuubi.fi

Mainostoimisto Kuubi etsii teknisesti orientoitunutta projektipäällikköä. Olet ideaaliehdokas, mikäli sinulla on sekä tietotekniikan että kaupallisen alan kokemusta tai koulutustaustaa. Sytyt luovuuden ja teknologian yhdistämisestä sekä teknologian ja koodin tuomista mahdollisuuksista. Nautit asiakkaiden kanssa työskentelystä.

Reima is a world-leading activewear brand dedicated to kids. With over 75 years of experience, we know it is the small details that make the biggest difference. That is why our award-winning products are safe, innovative, sustainable, and will last the test of time. Reima employs almost 500 people on three continents. Courage, excellence, integrity, collaboration and joy are the values that drive our behaviour.

Genero – Growth Marketing Co. on datapohjainen markkinointitoimisto, joka täyttää tänä vuonna 12 vuotta. Tiimiimme kuuluu yli 100 brändistrategian, digitaalisen strategian, konseptisuunnittelun, sisällön tuottamisen, web-kehityksen sekä growth hackingin ammattilaista. Toimistomme sijaitsevat Helsingissä, Pietarsaaressa ja Tukholmassa. Asiakkaisiimme kuuluu monia haastajabrändejä, joita autamme pääsemään huipulle, mutta myös alansa johtavia yrityksiä, kuten Herra Snellman, Mutti ja Halti. Olemme osa A-lehdet-konsernia. Generossa panostamme ihmisiin ja uskomme, että pitämällä työntekijöistä huolta, pidämme huolta myös asiakkaistamme. Me Generolla luotamme toisiimme ja pääperiaatteemme onkin “Freedom under Responsibility”, jossa jokainen saa suoriutua työstään haluamallaan tavalla, kunhan kantaa vastuun lopputuloksesta. Kaikkien ideat ja kehitysehdotukset ovat tervetulleita. Työkulttuurimme onkin erittäin matalahierarkinen, välitön ja huumorintajuinen.

Wizard of hair - hairmail on Suomen johtava ja kansainvälinen hius- ja kauneusalan tukku, joka palvelee alan ammattilaisia ja opiskelijoita. Tuotevalikoima kattaa kaiken kampaamo- ja parturiliikkeissä tarvittavan jälleenmyyntituotteista kalusteisiin. Matrix, L'Oréal professionnel, Kepro, Wella, Goldwell, Cutrin, Four Reasons ja Sim ovat muutamia esimerkkejä brändeistä, joita myymme. Hairmaililaisia on tällä hetkellä 35 ja liikevaihto on 10,5 m €.

Barabra on joustava ja rehellinen digitaalisen palveluiden ja markkinointiviestinnän kumppani. Suunnittelemme sytyttäviä sisältöjä ja vaikuttavia verkkopalveluita suurella intohimolla ja asiantuntemuksella. Meissä yhdistyy strateginen ajattelu, luovuus sekä teknologinen kyvykkyys. Tiimimme koostuu innokkaista suunnittelijoista, sisältöasiantuntijoista, kehittäjistä ja mainonnan erikoisosaajista, jotka haluavat palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Yhdessä toimien luomme kunnianhimoisia ja jo huomiseen katsovia digitaalisia palveluita. Meillä pääset työskentelemään mielenkiintoisten ja monipuolisten projektien parissa aina ideoinnista lopputuloksen loihtimiseen. Jos sydämesi syttyy digimarkkinoinnin ja verkkopalveluiden mielenkiintoiselle maailmalle, jatkuvalle oppimiselle ja työskentelylle osana innokasta ja inspiroivaa porukkaa, kuulemme sinusta mielellämme. Barabra on osa Heku-ryhmää, jossa palvelee yhteensä yli 50 markkinoinnin ammattilaista.

Kenelle koulutus on suunnattu?

Digimarkkinointi taipuu moneksi ja voit suunnata kauttamme uuteen rooliin hyvin monenlaisella taustalla! Olitpa siis uraasi aloittava tekijä, digimarkkinoinnin tai -myynnin tehtävissä jo enemmän painiskellut osaaja tai alanvaihtoa pohtiva tulevaisuuden asiantuntija, koulutusohjelmamme tarjoaa sinulle mahdollisuuden nousta näköisiisi työtehtäviin.

Hakijana suurimpia valttejasi ovat:

  • Sinulla on palava halu ja motivaatio kehittää omaa osaamistasi digimarkkinoinnin parissa – tämä on kaikista tärkein piirteesi!
  • Et vierasta uusia innovaatioita ja testailet mielelläsi uusia ideoita myös käytännössä
  • Pidät dataa ja tietoon pohjautuvaa ajattelua suuressa arvossa, olipa tähtäimessäsi teknisempi tai kaupallisempi rooli

Ohjelma on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille.

Hakuohjeet

1. Jätä hakemuksesi TE-palveluihin

Voit hakea Digital Data Academy RekryKoulutukseen, jos olet työttömänä tai työttömyysuhan alaisena. Varmista myös, että työnhakusi TE-palveluissa on voimassa.

Esivalinta koulutukseen tehdään TE-toimiston hakemuksen tietojen perusteella, joten muista perustella hakemuksesi huolellisesti.

Koulutusnumero: 704792

2. Täytä Sarasen osaamisprofiili

Millaisiin tehtäviin haluaisit suunnata? Kerro itsestäsi ja osaamisestasi meille! Sarasen osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi kaikkiin ohjelman rekrytoiviin yrityksiin - anna siis osaamisesi ja motivaatiosi näkyä! Jos tähtäimessäsi on joku tietty yrityspaikka, voit kertoa tästä myös profiilisi yhteydessä.

Jätäthän hakemuksesi mahdollisimman pian, niin pystymme varmistamaan jouhevan hakuprosessin sekä tukemaan sinua haun aikana. 

Lopullisen valintapäätöksen ohjelmaan tekee rekrytoiva yritys. Olemme kaikkiin hakijoihin yhteydessä viimeistään haun päätyttyä. Koulutuksen toteutuksesta ja hakijoiden esihaastatteluista vastaa Saranen.

Koulutuksen sisältö ja info

Koulutuksen pituus: 6 kk

Hakuaika: 4.2. - 14.3.2022

Koulutuksen ajankohta: 6.4.2022 - 3.10.2022

Digital Data Academy RekryKoulutuksen ajaksi tehdään koulutussopimus yhteistyöyrityksen kanssa ja osallistujat voivat hakea ohjelman aikana ansiopäivärahaa, peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea, sekä kulukorvausta.

Ohjelman sisältö:

6 kuukauden ohjelman aikana järjestettävä koulutus sisältää 30% tietopuolista koulutusta, johon kuuluu live-koulutuspäiviä sekä ohjattua itsenäistä opiskelua.

Koulutuspäivät järjestetään suomeksi.

Koulutuksen aikana syvennytään mm. seuraaviin aiheisiin:

  • Johdatus data-analytiikkaan
  • Datan visualisointi (PowerBI)
  • Google Analytics
  • Data Studio & Tag Manager
  • SEO
  • Konversio-optimointi
  • Asiakas- ja tuotedatan hyödyntäminen
  • Tietosuoja ja GDPR
  • Konsultatiivinen työskentely

Katso vastauksia työnhakijoiden usein kysyttyihin kysymyksiin täältä.