Tietoevry Service Desk Academy

Vie urasi kiihdytyskaistalta IT-alalle ja suuntaa osaamisesi uusiin töihin

Anna teknologialle kasvot ja kasva IT-osaajaksi uusiin tehtäviin

Etsitkö uusia työ- ja uramahdollisuuksia tai mietitkö kenties alanvaihtoa? Onko asiakaslähtöinen tekeminen sinulle vaistomaista? Heittäydytkö uusiin haasteisiin innolla ja sykit ongelmanratkaisulle? Hienoa!

Tietoevry Service Desk Academy RekryKoulutuksen kautta sinulle ja 14 muulle uudelle tekijälle avautuu mahdollisuus aloittaa uusi työ ja suunnata todellisen kasvualan osaajaksi, taustastasi riippumatta. Tulevassa roolissasi pääset toimimaan teknologian ja ihmisen yhdistävänä liimana, luomaan ratkaisuja yhteistyössä tiimin kanssa sekä kasvattamaan samalla osaamistasi tehtävissä, joissa kaavoihin ei turhaan kangistuta. 

Muovaa uraasi haluamaasi suuntaan taustastasi riippumatta

Tietoevry on pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunut monien mahdollisuuksien talo, jossa yhteiskunnan kehitystä tuetaan vastuullisen teknologian avulla. Tietoevryllä avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus ohjaavat päivittäistä tekemistä ja toimivat yhteisön peruspilareina. Ja vaikka teknologia onkin usein ratkaisu, ongelmat ratkaistaan aina aitojen ihmisten toimesta. Siksi, etsimme juuri sinua Service Desk -osaajan tehtäviin.

"Siirtyminen johdon assistentin tehtävistä service desk -tehtäviin sujui helposti Sarasen rekrytoivan koulutusohjelman avulla. Tykkään työstäni tosi paljon ja koen, että tämä on mun juttu!"

 

-Susanna, entinen johdon assistentti, nykyinen IT-osaaja. Lue lisää kokemuksia Academysta tästä!

Arvostamme erilaisuutta ja tiettyä taustaasi tärkeämpää onkin aito halusi kehittyä uudeksi osaajaksi ja saavuttaa seuraava etappi urallasi. Tule siis sellaisena kuin olet! Uteliaisuus uusia aiheita kohtaan sekä innostus oman osaamisesi kehittämiseen ovat suurimpia valttejasi, olitpa uutta urasuuntaa pohtiva tulevaisuuden osaaja, vastavalmistunut tekijä tai alalta jo kokemusta kerryttänyt asiantuntija. Meidän tehtävämme on antaa sinulle valmiudet tulevassa työssäsi menestymiseen, taustastasi riippumatta!

Tervetuloa seuraamaan suoraa kaksikielistä TE-live-lähetystä tiistaina 8.3. klo 13. Saat kuulla lisää koulutuksen sisällöstä ja vaatimuksista, sekä Tietoevrystä työnantajana. Osallistu mukaan tästä!

Uusien osaajien rekrytointi tapahtuu Tietoevry Service Desk Academy RekryKoulutuksen kautta. Koulutusohjelman tavoitteena on työllistää ja kouluttaa uusia, motivoituneita tekijöitä Vaasan Service Desk -yksikköön 90 päivän koulutusohjelman päätteeksi. Ohjelma on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille. Ohjelma toteutetaan yhteistyössä ELY-keskuksen, TE-palveluiden, Tietoevryn sekä koulutusjärjestäjä Sarasen kanssa. 

Lue lisää, ota kiihdytyskaista IT-alalle ja aloita uusi työ Tietoevryllä - odotamme hakemustasi!

Ota yhteyttä

samuel_leivo_640x640-1

Samuel Leivo

Senior Project Specialist
samuel.leivo@saranen.fi
050 414 3304

Onko sinulla kysyttävää ohjelmasta tai avoimista rooleista? Ota yhteyttä - vastaamme ja autamme mielellämme!

Suurimpia valttejasi tulevissa tehtävissäsi ovat:

Asiakaslähtöinen työotteesi

asiakaslahtoisyys-icon

Kiinnostuksesi IT-tehtäviin

it-tehtavat-icon

Innostuksesi ongelmanratkaisuun

ongelmanratkaisu-icon

Uteliaisuutesi uusiin asioihin

uteliaisuus-icon

Academyn kautta pääset osaksi yhteisöä, jossa ihmisiä kunnioitetaan ja arvostetaan. Ihmiset ovat Tietoevryllä toiminnan ytimessä ja etsimmekin uusiin tehtäviin ihan tavallisia ihmisiä kaikenosaavien myyttiolentojen sijaan. Työ- ja opiskelutaustasi tai muu service desk- ja asiakaspalvelutehtäviin valmistava kokemuksesi näyttäytyvät meille tasavertaisina - pelkän CV:n sijaan meille merkitsee eniten halusi oppia uutta, uteliaisuutesi alaa kohtaan sekä intosi heittäytyä uusiin tehtäviin täysillä mukaan.

 

Tutustu rooliin lisää tästä!

Kiihdytyskaistasi uudelle uralle

Kasva asiantuntijaksi 90 päivässä

Uusi työ vai uusi osaaminen? Mitä jos valitsisit molemmat.

Järjestyksessään toista kertaa toteutettava Tietoevry Service Desk Academy yhdistää uudet työtehtävät ja asiantuntijakoulutuksen yhteen pakettiin kätevällä tavalla. Tähtäimessä olevan työpaikan lisäksi panostat omaan osaamiseesi myös pidemmällä tähtäimellä ja kasvatat asiantuntijuuttasi niiden taitojen parissa, joista alalla puhutaan nyt ja etenkin tulevaisuudessa. Koulutuksen tärkeimpänä tavoitteena on työllistää sinut Tietoevrylle vakituiseen työsuhteeseen Service Desk Specialistiksi 90 päivän mittaisen ohjelman päätteeksi. Academyn aikana pääset tutustumaan työyhteisöön ja lopullisiin työtehtäviisi sujuvasti jo ennalta ja löydät oikeat työkalut tulevassa roolissasi menestymiseen. 

Vuonna 2021 toteutetun Service Desk Academyn osallistujista 100% työllistyi uusiin tehtäviin Tietoevrylle.

Ohjelma on työvoimakoulutusta, joka on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille. Koulutus järjestetään tiiviissä yhteistyössä Tietoevryn, Sarasen, ELY-keskuksen ja TE-palveluiden kanssa. Ohjelma ja sen koulutukset ovat osallistujille maksuttomia.

tyosopimus-icon
Omannäköinen rooli IT-alalla

Tarjoamme sinulle mahdollisuuden vaikuttaa osaamisesi kasvattamiseen ja siihen, miltä urapolkusi voisi näyttää.

Tietoevryn Vaasan Service Desk -yksikössä on tarjolla tuleville osaajille mielenkiintoisia ja vaihtelevia työtehtäviä. Service Desk Specialistin työssä ongelmanratkaisutaidot ovat keskiössä ja työhön liittyy teknisen puolen lisäksi myös vahvasti asiakaspalvelu. Työtehtävät ovat pääosin asiakkaiden palvelupyyntöjen vastaanottamista eri infokanavien kautta, niiden kirjaamista sekä ratkaisemista tai edelleen ohjaamista.

Saat rooliisi erinomaisen koulutuksen, ja sen lisäksi uusissa työtehtävissäsi tukena on asiantunteva ja kannustava Tietoevryn työyhteisö. Kilpailukykyisen palkkatason lisäksi haluamme tarjota sinulle tarvittavat työkalut, että voit järjestää työsi ja, mikä tärkeintä, elämäsi juuri niin kuin sinulle parhaiten sopii.

oma-rooli-icon
Nostetta osaamiseen huippukoulutuksesta

Saat ajantasaisinta koulutusta alan huipulta.

Saat ohjelman aikana laadukasta täsmäkoulutusta uuteen rooliisi liittyen alan johtavilta tekijöiltä n. 20 koulutuspäivän myötä ja pääset hyödyntämään kaikkea oppimaasi suoraan käytännön tehtävien parissa. Koulutuksien lisäksi uusissa työtehtävissäsi tukena on asiantunteva ja kannustava Tietoevryn työyhteisö. Meille oppiminen on elämäntapa, eikä uuden oppiminen tyssää koulutusohjelman päättyessäkään.

Koulutus alkaa kattavalla perehdytyksellä ja tutustumisella työympäristöön ja käytettäviin työkaluihin, jonka jälkeen pääset syventymään asteittain erilaisiin teknologioihin tarkemmin. Sinun ei siis tarvitse hypätä suoraan syvään päätyyn - me autamme ja annamme sinulle tarvittavan tuen tulevassasi roolissasi menestymiseen. 

Yleisen perehdytys ja tutustumisjakson jälkeen pääset uppoutumaan mm. seuraaviin aiheisiin:

  • Yleiskatsaus Windows 10:n, vianmääritykseen ja laitteistojenhallintaan
  • Ylläpito, tietosuoja ja ongelmanratkaisu
  • M365:n peruspalvelut, pilvipalveluiden peruskäsitteet, käyttöönotto ja hallinta
  • Tietoturva ja tietosuoja
  • Asiakaspalvelu- ja vuorovaikutustaidot
  • Ongelmanratkaisu help desk -työssä
uusi-osaaminen-icon
Saranen työnhaun agenttinasi

Vähennät työpaikkojen hakuammuntaa ja hakemuksien määrää. Hakemuksesi yhteydessä täytettävä Sarasen osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi Tietoevrylle, jonka kautta pääset kertomaan taustastasi, osaamisestasi ja motivaatiostasi.

Hakuprosessin aikana pääset keskustelemaan ja sparrailemaan työn sisällöstä, uramahdollisuuksista sekä muista ohjelmaan liittyvistä asioista yhdessä Sarasen asiantuntijoiden kanssa. Näin pääsemme auttamaan sinua menestymään hakuprosessissa mahdollisimman hyvin. 

saranen-asiantuntija-icon

Kokemuksia Tietoevry Service Desk Academysta

 

Siirtyminen johdon assistentin tehtävistä service desk -tehtäviin sujui helposti Sarasen rekrytoivan koulutusohjelman avulla. Tykkään työstäni tosi paljon ja koen, että tämä on mun juttu! Harvoin tulee kahta samanlaista päivää tai ongelmaa vastaan – koko ajan tulee uutta, joka pitää mielen virkeänä.

 

- Susanna Pienimäki, Service Desk Specialist, SD Academy alumni, Tietoevry

Susanna
Nautin ihmisten kanssa työskentelemisestä ja pääsen työssäni hyödyntämään omia vahvuuksiani. Olen toiminut erilaissa asiakaspalvelutehtävissä aiemminkin, joten service desk -tehtävät sopivat minulle. Vaikken aiemmin ollutkaan kovin perehtynyt tietotekniikan käyttäjä, sain tarvittavan koulutuksen koulutusohjelman aikana ja edelleen työ opettaa minua joka päivä.

 

- Heikki Ojanperä, Service Desk Specialist, SD Academy alumni, Tietoevry

heikki-tietoevry
Minulla ei ole mitään aiempaa IT-taustaa, mutta olin kiinnostunut oppimaan. Tässä työssä on paljon itsestä kiinni millä asenteella on mukana ja kuinka nopeasti oppii. Työssä on parasta ehdottomasti uuden oppimisen lisäksi se, kun onnistuu ja saa välittömän palautteen asiakkaalta.

- Laura Bäck, Service Desk Specialist, SD Academy alumni, Tietoevry

laura-tietoevry
Minulla on vanha IT-koulutus, mutta halusin päivittää osaamistani pidemmän tauon jälkeen (alalta). Nyt viihdyn erinomaisesti työtehtävien- ja aikojeni kanssa! Se, että saan työskennellä asiakaspalvelun parissa ruotsiksi – sehän on hyvin harvinaista ja iso plussa.

 

- Sussi, Service Desk Specialist, SD Academy alumni, Tietoevry

tietoevry-refe-3
0 / 0

Kenelle työ sopii?

 

Tietoevryllä pääset osaksi yhteisöä, jossa ihmisiä kunnioitetaan ja arvostetaan. Ihmiset ovat toimintamme ytimessä ja etsimmekin uusiin tehtäviin ihan tavallisia ihmisiä kaikenosaavien myyttiolentojen sijaan. Työ- ja opiskelutaustasi tai muu service desk- ja asiakaspalvelutehtäviin valmistava kokemuksesi näyttäytyvät meille tasavertaisina - pelkän CV:n sijaan meille merkitsee eniten halusi oppia uutta, uteliaisuutesi alaa kohtaan sekä intosi heittäytyä uusiin tehtäviin täysillä mukaan.

Haluamme ehdottomasti kuulla sinusta lisää, jos tunnistat itsesi esimerkiksi joistakin seuraavista piirteistä:

  • Uusien järjestelmien, asioiden ja käytäntöjen nopea oppiminen on sinulle luontaista.
  • Sinulla on työhösi kehittävä ote ja teet töitä asiakaslähtöisesti.
  • Sinua kiinnostaa monipuoliset ongelmanratkaisutehtävät ja viihdyt ajoittain hektisessäkin työympäristössä.
  • Tunnet Microsoft Office -tuoteperheen ja sinulla saattaa olla valmista osaamista Windows-työasemaympäristöistä.
  • Olet kiinnostunut IT-alasta ja motivoitunut oppimaan uutta.
  • Sinulla on soveltuva koulutustausta IT-alan opinnoista (esimerkiksi datanomi tai IT-tradenomi).
  • Tai työkokemusta esimerkiksi asiakaspalvelusta, myynnistä tai muusta asiakastyöhön ja ongelmanratkaisuun nojautuvista tehtävistä ja haluat viedä taitosi uudelle alalle.
  • Sinulta taittuu toisen kotimaisen kielen (suomi / ruotsi) lisäksi englanti työkielenä.

Näin haet mukaan

1. Jätä TE-palveluiden hakemus

Voit hakea Tietoevry Service Desk Academy -RekryKoulutukseen, jos olet työttömänä tai työttömyysuhan alaisena. Varmista myös, että työnhakusi TE-palveluissa on voimassa.

Esivalinta koulutukseen tehdään TE-palveluiden hakemuksen tietojen perusteella, joten muista perustella hakemuksesi huolellisesti.

Koulutusnumero: 705439

2. Täytä Sarasen osaamisprofiili

Tämä osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi Tietoevrylle. Anna siis motivaatiosi ja persoonasi näkyä! Voit muokata ja täydentää profiilia koko hakuajan. Jätäthän hakemuksesi mahdollisimman pian, jotta pääsemme tutustumaan sinuun ja keskustelemaan työmahdollisuuksista mahdollisimman nopeasti!

Lopullisen valintapäätöksen ohjelmaan tekee rekrytoiva yritys. Olemme kaikkiin hakijoihin yhteydessä viimeistään haun päätyttyä. Koulutuksen toteutuksesta ja hakijoiden esihaastatteluista vastaa Saranen.

Tietoevry yrityksenä

Avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus toiminnan ytimessä

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme - avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus - ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90 maassa. Riveissämme pääset jättämään jälkesi maailmaan ja muovaamaan tulevaisuutta. Lue lisää Tietoevrystä osoitteessa: www.tietoevry.fi 

Koulutuksen sisältö ja info

Koulutuksen pituus: 90 päivää

Hakuaika: 15.2.2022 - 15.3.2022

Koulutuksen ajankohta: 26.4.2022 - 31.8.2022

Uusien osaajien rekrytointi tapahtuu Tietoevry Service Desk Academy -rekrytoivan koulutusohjelman kautta. Koulutusohjelman tavoitteena on työllistää ja kouluttaa uusia, motivoituneita tekijöitä Vaasan Service Desk -yksikköön 90 päivän koulutusohjelman päätteeksi. Ohjelma on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille. Koulutuksen toteutuksesta ja hakijoiden esihaastatteluista vastaa Saranen.

Koulutuksen sisältö alkaa kattavalla perehdytyksellä ja tutustumisella työympäristöön ja käytettäviin työkaluihin, jonka jälkeen pääset syventymään asteittain erilaisiin teknologioihin tarkemmin. Sinun ei siis tarvitse hypätä suoraan syvään päätyyn - me autamme ja annamme sinulle tarvittavan tuen tulevassasi roolissasi menestymiseen. 

Yleisen perehdytys ja tutustumisjakson jälkeen pääset uppoutumaan mm. seuraaviin aiheisiin:

  • Yleiskatsaus Windows 10:n, vianmääritykseen ja laitteistojenhallintaan
  • Ylläpito, tietosuoja ja ongelmanratkaisu
  • M365:n peruspalvelut, pilvipalveluiden peruskäsitteet, käyttöönotto ja hallinta
  • Tietoturva ja tietosuoja
  • Asiakaspalvelu- ja vuorovaikutustaidot
  • Ongelmanratkaisu help desk -työssä

Ohjelman ajaksi tehdään koulutussopimus yhteistyöyrityksen kanssa ja osallistujat voivat hakea ohjelman aikana ansiopäivärahaa, peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea, sekä kulukorvausta. Tehtäviin valituille henkilöille teetetään turvallisuusselvitys.

TE-liven tallenne

Haluatko kuulla vielä lisää? Katso alta 8.3. järjestetyn hakijainfotilaisuuden tallenne (26 min)!