Maailmanlaajuinen pandemia on kiihdyttänyt yritysten siirtymistä verkkoon. Verkkokaupan nopean kasvun myötä myös kansainvälinen kilpailu korostuu entisestään. Miten suomalaiset yritykset voivat menestyä kansainvälistyvämmässä kilpailussa? Miten verkkokauppa kehittyy Suomessa ja maailmalla? Entä miten kehitys vaikuttaa yritysten sesonkeihin, kuten Black Fridayihin, valmistautumiseen?
Tässä webinaaritallenteessa vastaamme näihin kysymyksiin ja kerromme suomalaisten yritysten mahdollisuuksista menestyä yhtä kansainvälistyvämmässä maailmassa.
Webinaari on toteutettu yhteistyössä Sarasen pitkäaikaisen yhteistyökumppanin Google Suomen kanssa. Webinaaria moderoi Sarasen Mare Grannenfelt, ja Googlen asiantuntijat Krista Pohjanlehto ja Fedor Babkin keskittyvät osuuksissaan kahteen teemaan: yritysten digitaaliseen maturiteettiin ja verkkokaupan kehitykseen.
Krista Pohjanlehto (02:48) kertoo, miten maailmanlaajuinen pandemia on muuttanut yritysten toimintaympäristöä ja miten yritykset voivat reagoida muutokseen ja muutoksen luomaan kilpailuun.
Fedor Babkin (18:09) puolestaan kertoo verkkokaupan tilanteesta Suomessa ja antaa vinkkejä menestymiseen kansainvälisessä kilpailussa. Hän kertoo myös, miten verkkokaupan muutokset vaikuttavat sesonkipiikkeihin, kuten Black Fridayhin, valmistautumiseen.
Lataa tallenne täyttämällä viereinen lomake.
Tallenteen kieli on englanti ja se on tallennettu 22. syyskuuta 2021.
Puhujat:
Krista Pohjanlehto, Industry Manager, Google
Kristalla on yli vuosikymmenen kokemus erilaisista digitaalisen markkinoinnin ja myynnin johtotehtävistä teknologia- ja startup-maailmassa sekä toimistopuolella. Tällä hetkellä hän työskentelee Googlella Suomesta lähtöisin olevien kansainvälisten brändien parissa auttaen asiakkaitaan menestymään globaalissa kilpailussa.
Fedor Babkin, Senior Industry Manager, Retail, Google
Fedorilla on pitkä kokemus monipuolisista kansainvälisen digimarkkinoinnin tehtävistä usealta toimialalta. Viime vuosina hän on työskennellyt erityisesti globaalin matkailualan sekä kaupan alan yritysten kanssa, joten hän on erikoistunut myös verkkokauppaan. Fedor on toiminut kouluttajana sekä yritysasiakkailleen että verkkokaupan ja digimarkkinoinnin rekrytoivissa koulutusohjelmissa erinomaisilla palautteilla.
Pohditko, pysyykö yrityksesi mukana alan kiihtyvässä muutoksessa? Tai mietitkö, onko organisaatiossasi töissä riittävästi teknisesti taitavia ihmisiä vastaamaan muuttuvaan ympäristöön?
Tutustu Sarasen toteuttamiin rekrytoiviin koulutusohjelmiin ja Grow with Google -rekrytoiviin koulutusohjelmiin:
eCommercePro
Marketing & Analytics Academy
Työn tekeminen muuttuu kaikilla aloilla. Menestyvät yritykset osaavat johtaa osaamista proaktiivisesti ja ennakoida muuttuvat osaamistarpeet. Me Sarasella haluamme tukea asiakkaitamme tulevaisuuden osaamisen kasvattamisessa ja tuoda esille erilaisia keinoja rakentaa uudistuvia organisaatioita.
Työelämää uudistamassa -webinaarisarjassa esittelemme erilaisia organisaatioita, menestysstrategioita ja uudistumistapoja. Tulemme käymään läpi eri alojen osaamismuutoksia, uudistuvan organisaation rakentamista sekä esimerkkejä siitä, miten edelläkävijäyritykset ovat varmistaneet oikeat ihmiset ja osaamisen organisaatioonsa.
Katso webinaarisarjamme aikaisemmat jaksot:
Jakso 1: Suomalaiset yritykset osaamismurroksen keskellä
Jakso 2: Osaamishyppyjä mahdollistamassa, case Monetra
Jakso 3: Johtamisen rooli ja itseohjautuvuus muuttuvassa työelämässä
Jakso 4: Kasvun johtaminen etätyön aikakaudella, case Google
Espoo
Tekniikantie 12 (Innopoli 1)
02150 Espoo
Jyväskylä
Vapaudenkatu 48-50 A
40100 Jyväskylä
Kuopio
Haapaniemenkatu 13
70110 Kuopio
Lappeenranta
Kievarinkatu 1
53100 Lappeenranta
Oulu
Yrttipellontie 1
90230 Oulu
Tampere
Vuolteenkatu 2
33100 Tampere
Turku
Yliopistonkatu 29 B
20100 Turku
Vaasa
Rosteninkatu 1
65100 Vaasa
© Saranen Consulting 2023. Tietosuojaseloste.