CGI Akatemia

Päijät-Häme

Hanki uutta osaamista ja työllisty IT-alan huippuosaajien joukkoon CGI:lle. Tarjolla on 12 paikkaa joko Service Desk- tai Onsite-tuen rooleissa, kumpi rooleista sopisi sinulle paremmin?

Alue:

Päijät-Häme

Ohjelman ajankohta:

12.1.2026-10.7.2026

Hakuaika:

20.10.2025-16.11.2025

Uusia osaajia etsimässä mm.

logoPlaceholder
logoPlaceholder
logoPlaceholder
logoPlaceholder
logoPlaceholder
logoPlaceholder
logoPlaceholder
logoPlaceholder
logoPlaceholder

Etsitkö uutta urapolkua IT-alalta?

Nautitko ongelmanratkaisusta? Kiinnostaako sinua mahdollisuus kasvaa uuteen asiantuntijarooliin, jossa pääset hyödyntämään asiakaslähtöistä työotettasi ilman kaavoihin kangistumista? Mahtavaa! Etsimme nyt yhteensä 14 uutta tekijää kasvamaan Service Desk Specialistiksi tai Onsite-tukeen  CGI:lle Lahden toimipisteeseen.

Päivitä osaamisesi ja työllisty tuhansien uratarinoiden taloon.

CGI:llä työskentelee 3 700 asiantuntijaa ympäri Suomea. Monimuotoisuuden lisäksi työyhteisössä on tärkeää joustavuus ja mahdollisuudet vaikuttaa sekä rakentaa omanlaistaan urapolkua talon sisällä. Service Desk Specialistin rooli on väylä monipuolisiin työtehtäviin mutta avaa myöhemmin myös ovia talon sisällä uusiin uramahdollisuuksiin. Laajojen henkilöstöetujen lisäksi CGI:n parhaimpiin puoliin lukeutuu laaja asiantuntijoiden verkoston, joten et koskaan jää ilman tukea.

 

 

future-talent-traineeksi-cgille

 

Tutustu rooleihin tarkemmin

Kiinnostaako sinua enemmän Service Desk Specialistin vai Onsite-tuen rooli? Tutustu rooleihin ja niiden taustavaatimuksiin tarkemmin! 

Service Desk Specialist

Service Desk Specialistin roolissa pääset toimimaan monipuolisissa tehtävissä eri pilvipalveluiden ja sovellusten tuen parissa.

Service Desk Specialistin tehtäviin kuuluu mm.

  • Asiakkaiden tietoteknisten ongelmatilanteiden selvittäminen
  • Asiakasneuvonta koskien tietoturvallisia työskentelytapoja
  • Windows 11 hallinta ja ylläpito
  • Microsoft 365-ohjelmistojen käyttötuki
  • Windows Active Directory määrittelyt

Voit suunnata uusiin tehtäviin monenlaisella taustalla, olipa sinulla sitten työkokemusta IT- tai asiakaspalvelualalta tai olet vastavalmistunut tulevaisuuden tekijä tai uutta suuntaa urallesi miettivä osaaja jolla on vahva harrastuneisuus IT-puolen ratkaisujen parissa. Sinun ei siis suinkaan tarvitse olla vielä hakuvaiheessa valmis osaaja – me autamme sinua kasvamaan uuteen rooliisi asiantuntijakoulutuksen kautta!

Onsite-tukihenkilö

Onisite-tukihenkilön tehtäviin kuuluu mm.

  • Asiakkaiden tietoteknisten ongelmatilanteiden selvittäminen asiakkaan luona
  • Asiakasneuvonta koskien tietoturvallisia työskentelytapoja
  • Windows 11 hallinta ja ylläpito
  • Microsoft 365-ohjelmistojen käyttötuki
  • Windows Active Directory määrittelyt

Onsite-tukihenkilön roolissa tarvitset ajokorttia ja mielellään omaa autoa, sillä työtä tehdään asiakkaan luona ympäri Päijät-Hämettä. 

Voit suunnata uusiin tehtäviin monenlaisella taustalla, olipa sinulla sitten työkokemusta IT- tai asiakaspalvelualalta tai olet vastavalmistunut tulevaisuuden tekijä tai uutta suuntaa urallesi miettivä osaaja jolla on vahva harrastuneisuus IT-puolen ratkaisujen parissa. Sinun ei siis suinkaan tarvitse olla vielä hakuvaiheessa valmis osaaja – me autamme sinua kasvamaan uuteen rooliisi asiantuntijakoulutuksen kautta!

Työni on tekninen Service Desk -etätuki IT-ympäristöön liittyvissä tukikysymyksissä ja palvelupyynnöissä. Vastaanotan ja kirjaan tapahtumia, työpyyntöjä ja häiriöilmoituksia, neuvon ja ratkaisen. Hoidan asiakasrajapinnan tunnuksiin, työasemiin ja mobiililaitteisiin liittyviä ICT-tukitehtäviä, hallinnoin asiakkaan tunnuksia ja loppukäyttäjien laitteita sekä siirrän muut tukipyynnöt ja häiriöt niistä vastaaville tahoille. Mukavat kollegat ja hyvä tiimihenki on parasta. CGI:llä pitävät monipuoliset työtehtävät, etätyömahdollisuus, hyvät työterveyspalvelut ja epassi.

Jenni – Service Desk Koordinaattori

Työni on asiakaspalvelua ja ongelmanratkaisua CGI:n asiakkaiden ympäristössä.Työssäni parasta ovat mukava tiimi, mahdollisuus kehittää IT-osaamista ja joustavat työajat.CGI:llä viihdyn monipuolisten työtehtävien, etätyömahdollisuuden, hyvien työterveyspalveluiden ja ePassin ansiosta.

Katriina – Service Desk Agentti

Työni on ongelmien ratkomista ja asiakkaiden auttamista.Työssä viihtyy hyvin, koska työtoverit ovat mukavia.CGI:llä viihdyn, koska työpaikkana se on joustava esimerkiksi poikkeustilanteissa.

Ville – Service Desk MC Agentti

Työni on ongelmien ratkomista ja asiakkaiden auttamista.Työssä viihtyy hyvin, koska työtoverit ovat mukavia.CGI:llä viihdyn, koska työpaikkana se on joustava esimerkiksi poikkeustilanteissa.”

Jani – Service Desk MC Agentti

Syvennä IT-alan osaamistasi

Koulutuksessa perehdytään modernin IT-ympäristön keskeisiin osa-alueisiin ja teknisen asiakaspalvelun käytännön tehtäviin. Opinnot antavat valmiudet toimia nykyaikaisessa tukipalveluympäristössä, jossa yhdistyvät tekninen osaaminen, asiakaslähtöisyys ja tietoturvallinen työskentely.

Koulutuksen aikana tutustutaan mm. Windows 11 -käyttöjärjestelmään ja Microsoft 365 -pilvipalveluihin. Tietoturva ja tietoturvallinen työskentely ovat keskeisiä teemoja läpi koko koulutuksen.

Koulutus kehittää myös osallistujan moderneja työelämätaitoja. Tutustu koulutuksen sisältöön tarkemmin 👇

Koulutusohjelman sisältö

Rekrytoiva koulutus, mikä juttu?

Rekrytoivan koulutusohjelman kautta pääset yhdistämään uudet työtehtävät ja uuden asiantuntijaosaamisen nopeasti ja tehokkaasti yhteen pakettiin, urasi vaiheesta riippumatta.

CGI Akatemia -rekrytoiva koulutus järjestetään tiiviissä yhteistyössä paikallisen työllisyysalueen, kouluttajakumppanien, CGI:n sekä koulutusjärjestäjä Sarasen kanssa.

Logot hakusivulle-Oct-17-2025-06-32-01-9822-AM

 

Kasva nopeasti uuteen työhön

Koulutuksen tärkeimpänä tavoitteena on työllistää sinut CGI:lle 6 kk mittaisen ohjelman päätteeksi. Koulutusohjelman aikana pääset tutustumaan työyhteisöön ja lopullisiin työtehtäviin jo ennalta ja löydät oikeat työkalut tulevassa roolissasi menestymiseen.

Tähtäimessä olevan työpaikan lisäksi panostat omaan osaamiseesi myös pidemmällä tähtäimellä ja kasvatat asiantuntijuuttasi niiden taitojen parissa, joista työnantajat kilpailevat. Näin pääset yhdistämään uudet työtehtävät ja asiantuntijakoulutuksen samaan pakettiin.

Löydä omannäköisiä työtehtäviä

Ohjelma tarjoaa sinulle mahdollisuuden vaikuttaa aktiivisesti työurasi suuntaan ja siihen, miltä seuraava roolisi voisi näyttää. 

Uteliaisuus uusia aiheita ja teknologioita kohtaan, sekä innostus oman ammattitaidon kehittämiseen ovat suurimpia valttejasi, olitpa urasi alkutaipaleella oleva tekijä tai jo kokeneempi asiantuntija. Sinun ei siis välttämättä tarvitse vielä hakuvaiheessa olla valmis asiantuntija – me autamme sinut kasvamaan ohjelman aikana uuteen tehtävääsi!

Tutustu avoimiin rooleihin tarkemmin sivun lopusta!

Nostetta osaamiseen huippukoulutuksesta

Saat ohjelman aikana laadukasta koulutusta alan johtavilta tekijöiltä ja pääset kasvattamaan osaamistasi niiden taitojen parissa, joista työnantajat kilpailevat nyt ja tulevaisuudessa. Opit eivät jää pelkästään ajatuksen tasolle, vaan pääset hyödyntämään oppimaasi kätevästi uusissa työtehtävissäsi. 

Hae mukaan!

Oletko kiinnostunut? Lähetä hakemus ohjelmaan!

Voit hakea CGI Akatemiaan, jos olet työttömänä tai työttömyysuhan alaisena.

Hakuaika päättyy 16.11.2025

Haku ohjelmaan on kaksivaiheinen

1. Täytä koulutushakemus täällä. 
Koulutuksen uranumero on TÄYTÄ

Fill out TE-application


2. Täytäthän myös osaamisprofiilisi Sarasen  rekrytointijärjestelmään täällä.

Hakemuksessa tulee tuoda selvästi esille koulutus- ja työkokemustaustasi. Esivalinta tehdään hakemuksessa annettujen tietojen perusteella, joten anna motivaatiosi näkyä. Toivomme, että jätät hakemuksesi mahdollisimman pian, tämä auttaa meitä sinulle sopivan paikan löytämisessä.  

 

Kysymyksiä? Meillä on vastauksia.

Heräsikö kysyttävää ohjelmasta, koulutuksesta, avoimista rooleista tai jostain muusta? Katso alta usein kysytyt kysymykset tai ota suoraan yhteyttä. Autamme mielellämme.

laura-hovi-saranen-1

Laura Hovi
040 673 6381 (soittoaikoina maanantaisin klo 12.30-13.30 & keskiviikkoisin klo 9-10)
laura.hovi@saranen.fi

Kenelle ohjelma on suunnattu?

Rekrytoiva koulutusohjelma on suunnattu työttömille, työttömyysuhan alaisille tai pian päättyvässä määräaikaisessa työsuhteessa oleville työnhakijoille.

Tehtävissä tarvitaan asiakaspalvelutaitoja, teknistä monipuolisuutta it-infran parista, paineensietokykyä, kykyä viedä asiat loppuun, valmiutta toimia ITIL-prosessin mukaan sekä ongelmanratkaisu- ja organisointikykyä. Lähituen tehtävissä tarvitaan ajokortti/auto.

Sopivia taustoja ovat datanomi, tekniset amk-koulutukset/tutkinnot, tekniset merkonomikoulutukset, tai vaihtoehtoisesti hyvin vahva tekninen orientaatio/harrastuneisuus vahvistettuna asiakaspalvelutaidoilla.

Motivaatiosi ja halusi oppia jatkuvasti uutta ovat ehdottomasti tärkeimpiä valttejasi taustastasi tai työkokemuksestasi riippumatta.

 

Koulutussisältö?

CGI Academyn alustava koulutussisältö näyttää tältä: 

  • Windows 11 ja Microsoft 365
  • Active Directory
  • Entra ID
  • Microsoft Intune
  • Tekninen toimintaympäristö
  • Oheislaitteet
  • IT palveluhallinta ja ITIL:in mukainen toiminta
  • Viestintä- ja vuorovaikutustaidot asiakaspalvelutehtävässä
  • Tietoturva & tietoturvallinen työskentely
  • Modernit työelämätaidot teknisessä asiakaspalveluympäristössä
  • Teknisen tuen tulevaisuus
Ohjelman pituus ja ajankohta?

Hakuaika: 20.10.2025-16.11.2025

Ohjelman ajankohta: 12.1.2026-10.7.2026

Toteutustapa ja kieli?

Ohjelman kokonaisuudesta on asiantuntijakoulutusta 25 päivää ja aktiivista työssäoppimista 95 päivää.

Tietopuolinen koulutus järjestetään pääosin etätoteutuksena. Loput koulutuksesta opiskelija suorittaa työssä oppimalla CGI:llä livenä.

 

Ohjelman koulutuskieli on suomi (vaadittava suomen kielen taito B1.1).

Kuinka hakuprosessi etenee? Entä koulutusohjelma?

Meillä Sarasella saat yksilöllistä tukea rekrytointiprosessin alusta saakka sparrailun, ohjauksen ja valmennuksen merkeissä.

1. Koulutushakemuksen ja osaamisprofiilin käsittelyn ja esivalinnan jälkeen kutsumme sinut haastatteluihin kanssamme.

2. Kun olemme päässeet tutustumaan sinuun tarkemmin, alamme edistämään hakuprosessiasi. Pääset kertomaan osaamisestasi CGI:lle kätevästi Sarasen osaamisprofiilin kautta. Toimimme siis työnhaun agenttinasi.

3. Tarjoamme ja sovimme sinulle ajat esihaastatteluihin. Valintojen jälkeen solmimme sinun ja CGI:n välille koulutussopimuksen ohjelman ajaksi. Koulutuksen tavoitteena on työllistää sinut CGI:lle vakituiseen työsuhteeseen ohjelman päätteeksi.

Voit tutustua hakuprosessiin sekä koulutusohjelman kulkuun tarkemmin täältä!

Työllistyminen ja palkka

Koulutuksen tarkoituksena on työllistää sinut CGI:lle ohjelman kautta. Tämä voi tapahtua ohjelman päätteeksi, tai jopa ohjelman aikana. Keskimäärin yli 80% osallistujista rekrytoituu uuteen rooliin koulutusohjelman päätteeksi.

Ohjelman ajan olet yritykseen koulutussuhteessa ja yrityksellä ei tällöin ole palkanmaksuvelvoitetta. Koulutuksen aikana saat samaa työttömyysetuutta kuin työttömänä ollessasi. Saat myös kulukorvausta koulutuspäivien ajalta.