eCommerce Academy Uusimaa
Uusimaa
Ota modernin markkinoinnin työkalut ja taidot haltuun ja kehitä osaamisesi ajan tasalle! Olipa kyseessä sitten kiinnostuksesi verkkokauppaa, digimarkkinointia, sisältömarkkinointia tai mitä tahansa markkinoinnin osa-aluetta kohtaan, voi koulutuksemme sopia juuri sinulle! Ohjelmassa on yhteensä 20 avointa paikkaa ja se järjestetään marraskuusta alkaen Uudenmaalla asuville työttömille työnhakijoille.
Alue:
Uusimaa
Ohjelman ajankohta:
17.11.2025-27.3.2026
Hakuaika:
15.9.2025-9.10.2025
Kasvata markkinoinnin ja digitaalisen liiketoiminnan osaamistasi!
Haluatko oppia, miten moderni markkinointi, digitaaliset palvelupolut ja tekoäly mullistavat verkkokauppaa, asiakashankintaa, digimarkkinointia tai brändin kasvua?
Tarjoamme 20 mahdollisuutta hypätä uuteen rooliin eCommerce Academyn kautta. Oletko sinä yksi heistä? Ohjelman kautta pääset ottamaan haltuun monipuolisesti mm. verkkokaupan, digimarkkinoinnin, asiakaspalvelupolun ja tekoälyoptimoinnin ajankohtaisia oppeja sekä kasvattamaan käytännön osaamistasi jossain mielenkiintoisessa yrityksessä!
Tutustu ohjelmaan vielä tarkemmin ja hae mukaan pian! 👇
Keitä etsimme?
Uuden oppimisesta motivoituneita
Oletko jatkuvan oppimisen kannalla ja ymmärrät, ettei osaaminen ole koskaan valmis? Kiinnostaako sinua uusimmat aiheet ja teknologiat markkioinnissa? Hyvä, kiinnostuksesi on avain menestykseen!
Ratkaisukeskeisiä osaajia
Haluatko suunnata osaamisesi uuteen tehtävään ja ratkaista uuden tehtäväsi haasteet? Olemme kiinnostuneita sinusta!
Pohjatiedoilla varustettuja
Oletko kerryttänyt osaamista markkinoinnin, verkkokaupan tai myynnin alalta? Osaamisesi voi pohjautua laajasti eri aiheisiin, kerrothan siitä meille!
“Työllistyin koulutusohjelman kautta juuri haluamalleni alalle, johon ilman koulutusohjelmaa minun olisi ollut mahdoton työllistyä. Koulutusohjelman aikana käytännön tekemistä pääsi harjoittelemaan rauhassa osaavien ihmisten seurassa. Koulutuspäivistä taas sai paljon ideoita erilaisten työkalujen käyttöön ja osaa näistä itselleni uusista työkaluista hyödynnän edelleen päivittäisessä työssäni. Markkinoinnin ala kehittyy nopeasti ja paljon oli ehtinyt jo muutosta tapahtua muutamassa vuodessa valmistumiseni jälkeen. Koulutuspäivistä saikin hyvin päivitystä omaan osaamiseen.
Nelli Kamunen-Sinokki, Digital Marketing Specialist / Project Manager, Oddy Digital / Oddy Tech
Ryhdyin tutkimaan Digital Marketing Bootcampia tarkemmin ja vakuutuin sen sisällöstä. Olen itseoppinut markkinoija, joten digitaalisen markkinoinnin osaamisen kehittämiselle oli tarvetta, jotta työllistyisin jatkossakin markkinoinnin alalle.
Lue lisää
Camilla Tauro, Digital Content Specialist, WDS
Työskentelin hotellissa Revenue Managerina, kun korona rantautui Suomeen ja jouduin lomautetuksi tuhansien muiden tapaan. Jossain vaiheessa tajusin, että nyt olisi erinomainen tilaisuus hakeutua mukaan Sarasen rekrytoivaan koulutusohjelmaan. Olin kuullut ohjelmasta aiemmin, sillä pari ystävääni oli löytänyt uuden uran sitä kautta. Jutellessani aiheesta enemmän, sain kuulla paljon hyvistä kokemuksista ja ihmisten menestystarinoista.
Lue lisää
Petri Hänninen, Dagmar
RekryKoulutukseen hakeminen oli perinteiseen työnhakuun verrattuna erittäin nopeaa ja vaivatonta. Ohjelmaan hakiessani minun ei missään nimessä odotettu olevan valmis osaaja, vaan tärkeintä oli halu oppia uutta. RekryKoulutuksen kautta sain vakituisen työpaikan ja ennen kaikkea pääsin rakentamaan omannäköistä uraa alalle, josta olin haaveillut.
Lue lisää
Sini Aalto, Test Engineer
Kaiken kaikkiaan koulutus oli tosi hyvä. Eniten yllätyin siitä, kuinka suuri vaikutus jo yhdellä koulutuspäivällä voi olla omaan osaamiseen. Mieleen on jäänyt koulutuskokonaisuus pythonin alkeista. Vaikka olin käyttänyt ohjelmointikieltä jo aiemmin, sain koulutuksesta yllättävän paljon uutta sisältöä tekemiseeni. Työskentelyni on parantunut dramaattisesti koulutuksen jälkeen.
Lue lisää
Janne Blom, Software Engineer, Etteplan
Parasta ohjelmassa oli päästä tekemään ohjelmointihommia ohjelmistoalan yritykseen ja samalla opiskella kuumimpia teknologioita koulutuspäivinä. Koulutuspäivät olivat antoisia välipäiviä työnteolle ja oli mukavaa opiskella motivoituneessa porukassa. Code Academyn kautta sain mahdollisuuden näyttää oman motivaation, oppimiskyvyn sekä taidot rekrytoivalle yritykselle ilman paineita.
Lue lisää
Samu Heikkinen, Junior Software Developer, Cloudia
Rekrytoiva koulutusohjelma on todellakin ollut hyödyllinen vaihe urallani, ja voin tämän kokemuksen perusteella suositella sitä. Suosittelisin koulutusohjelmaa sellaisille ihmisille, jotka tuntuvat olevan jumissa nykyisen uransa kanssa. Erityisesti alanvaihtajille tämä on erinomainen väylä uusille urille, sillä koulutukseen ei tarvitse sitoutua vuosikausiksi toisin kuin perinteisemmässä opiskelussa.
Lue lisää
Anne Mönttinen, Junior Software Engineer, Nolwenture
Olen todella tyytyväinen, että lähdin mukaan. Ohjelman ajan sain oppia tuoreita teknologioita ja vaihtaa arvokkaita näkökulmia muiden osallistujien kanssa. Koulutusohjelma oli itselleni paras vaihtoehto, sillä prosessi on selkeä ja tähtää aina työllistymiseen.
Lue lisää
Jukka Immonen, Service Manager, Fastroi
Code Academy laajensi osaamistani, vaikka osa sisällöstä olikin tuttua aikaisemmista työtehtävistä. Pääsin koulutusohjelman aikana tutustumaan itselleni uusiin teknologioihin ja opiskelemaan mielenkiintoisia uusia aiheita. Parasta koulutuksessa oli hyvin suunnitellut sisällöt ja laadukkaat kouluttajat. Ohjelman jälkeen sain työpaikan yhteistyöyrityksestäni.
Lue lisää
Olli Sivonen, Software Developer, Arbonaut
Olen suorittanut rekrytoivan koulutusohjelman kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran lähdin mukaan ohjelmaan 10 vuotta sitten, kun halusin muuttaa oman urani suuntaa. Tällöin huomasin rekrytoivan koulutusohjelman olevan erinomainen väylä päästä sisälle yrityksiin, joissa on hyviä uramahdollisuuksia.
Lue lisää
Marle Heiskanen, Rantalainen
Rekrytoivan koulutusohjelman myötä opin sanoittamaan paremmin omaa osaamistani ja löysin töitä uudelta paikkakunnalta!
Lue lisää
Johanna Isojärvi, Taloushallinnon palveluasiantuntija, Monetra
Kasvata markkinointiosaamistasi
Verkkokauppa ja ylipäätään kaikenlainen markkinointi muuttuvat jatkuvasti. Jotta yritykset voivat pärjätä, edellytetään ammattilaisilta nopeaa reagointia ja ennakkoluulotonta kokeilumieltä.
eCommerce Academyn aikana syvennyt sekä verkkoliiketoiminnan kasvattamiseen että markkinoinnin ja digimarkkinoinnin uusimpiin mahdollisuuksiin. Ohjelma antaa valmiudet menestyä laajasti erilaisissa rooleissa, olipa sitten kyseessä verkkokaLue koulutusohjelman sisällöstä tarkemmin sivun alaosassa. 👇
Rekrytoiva koulutus, mikä juttu?
Rekrytoivan koulutusohjelman kautta pääset yhdistämään uudet työtehtävät ja uuden asiantuntijaosaamisen nopeasti ja tehokkaasti yhteen pakettiin, urasi vaiheesta riippumatta.
eCommerce Academy rekrytoiva koulutus järjestetään tiiviissä yhteistyössä Espoon työllisyysalueen, kouluttajakumppanien, rekrytoivien yrityksien sekä koulutusjärjestäjä Sarasen kanssa.
Saranen on osa Digital Commerce Finland -yhteisöä.
Kasva nopeasti uuteen työhön
Koulutuksen tärkeimpänä tavoitteena on työllistää sinut yhteistyöyritykseemme 4,5 kk mittaisen ohjelman päätteeksi. Koulutusohjelman aikana pääset tutustumaan työyhteisöön ja lopullisiin työtehtäviin jo ennalta ja löydät oikeat työkalut tulevassa roolissasi menestymiseen.
Tähtäimessä olevan työpaikan lisäksi panostat omaan osaamiseesi myös pidemmällä tähtäimellä ja kasvatat asiantuntijuuttasi niiden taitojen parissa, joista työnantajat kilpailevat. Näin pääset yhdistämään uudet työtehtävät ja asiantuntijakoulutuksen samaan pakettiin.
Löydä omannäköisiä työtehtäviä
Ohjelma tarjoaa sinulle mahdollisuuden vaikuttaa aktiivisesti työurasi suuntaan ja siihen, miltä seuraava roolisi voisi näyttää.
Uteliaisuus uusia aiheita ja teknologioita kohtaan, sekä innostus oman ammattitaidon kehittämiseen ovat suurimpia valttejasi, olitpa urasi alkutaipaleella oleva tekijä tai jo kokeneempi asiantuntija. Sinun ei siis välttämättä tarvitse vielä hakuvaiheessa olla valmis asiantuntija – me autamme sinut kasvamaan ohjelman aikana uuteen tehtävääsi!
Tutustu avoimiin rooleihin tarkemmin sivun lopusta!
Nostetta osaamiseen huippukoulutuksesta
Saat ohjelman aikana laadukasta koulutusta alan johtavilta tekijöiltä ja pääset kasvattamaan osaamistasi niiden taitojen parissa, joista työnantajat kilpailevat nyt ja tulevaisuudessa. Opit eivät jää pelkästään ajatuksen tasolle, vaan pääset hyödyntämään oppimaasi kätevästi uusissa työtehtävissäsi.
Vähennä työn hakuammuntaa ja hakemuksien määrää
Me Sarasella toimimme työnhaun agenttinasi. Hakemuksesi yhteydessä täytettävä Sarasen osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi hakemasi ohjelman rekrytoiviin yhteistyöyrityksiin, jonka kautta pääset kertomaan taustastasi, osaamisestasi ja motivaatiostasi kaikkiin avoimiin paikkoihin kätevästi vain yhden hakemuksen kautta. Näin et sulje ovia erikseen miltään mahdollisuudelta.
Me tuemme sinua hakuprosessin aikana ja etsimme sinun profiiliisi sopivia työmahdollisuuksia yhteistyöyrityksiemme joukosta. Tavoitteemme on löytää juuri sinun osaamistasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli!
Hae mukaan!
Oletko kiinnostunut? Lähetä hakemus ohjelmaan!
Voit hakea eCommerce Academyyn, jos olet työttömänä tai työttömyysuhan alaisena.
Hakuaika päättyy 9.10.2025
Haku ohjelmaan on kaksivaiheinen
1.Täytä virallinen työllisyysalueen hakemus
Hae koulutukseen 9.10.2025 mennessä täyttämällä sähköinen hakemus vahvasti tunnistautuneena. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen oman alueesi työllisyyspalveluun hakuaikana.
Täytä työllisyysalueen hakemus.
2. Täytäthän myös osaamisprofiilisi Sarasen rekrytointijärjestelmään
Hakemuksessa tulee tuoda selvästi esille koulutus- ja työkokemustaustasi. Esivalinta tehdään hakemuksessa annettujen tietojen perusteella, joten anna motivaatiosi näkyä. Toivomme, että jätät hakemuksesi mahdollisimman pian, tämä auttaa meitä sinulle sopivan paikan löytämisessä.
Rekrytoivat yritykset & avoimet roolit
Käymme parhaillaan keskusteluja eri yritysten kanssa heidän tarpeistaan. Julkaisemme hakuajan aikana osan ilmoituksista julkisesti näkyville. Jos mielessäsi on jokin tietty yritys, jossa haluaisit suorittaa rekrytoivan koulutuksen, ota yhteyttä meihin. Me neuvomme, miten asian kanssa kannattaa edetä, kysy rohkeasti apua.

Brandkind Marketing Communications Oy
Digimarkkinoinnin asiantuntija

Comprend Finland Oy
Digital Marketing Consultant

Hear Hear Media Oy
Monikanavaisen markkinoinnin taituri

Olo-apteekki Oy
Motion Designer, animaattori

Olo-apteekki Oy
Campaign Designer

Loistoristeilyt
Travel Sales & Marketing Specialist

YOC Finland Oy (Hki)
Adops -trainee

Vattenfall Oy
eCommerce Specialist

Brancoy Oy
Digital Marketing Specialist
Lisäilemme yritysten etsimiä rooleja hakuajan aikana!
Kaikkien yritysten tarpeet eivät ole julkisia! Haemme yrityspaikkoja myös hakijoiden kiinnostusten perusteella, joten hae rohkeasti ja kerro uratoiveesi!

Brandkind Marketing Communications Oy
Digimarkkinoinnin asiantuntija
Brandkind Marketing Communications Oy
Brandkind – Digimarkkinoinnin asiantuntija
Brandkind on keskisuuri luova toimisto Helsingin Vallilassa, asiakkaina johtavia globaaleja teknologia- ja teollisuusyrityksiä ja työkenttänä maailmanlaajuiset markkinat.
Etsimme koulutusohjelman kautta tiimiimme henkilöä, joka on kiinnostunut kehittymään digimarkkinoinnin ja mainonnan asiantuntijaksi. Työssä pääset tekemään monipuolisesti erilaisia digitaalisen markkinoinnin tehtäviä. Erityisesti SEO, GEO ja SEM, ja lisäksi arvostamme osaamista WordPressin käytöstä.
Tehtäviin kuuluu digitaalisen markkinoinnin kampanjoiden suunnittelu, toteutus ja seuranta eri kanavissa (esim. Google Ads ja sosiaalinen media), hakukonenäkyvyyden kehittäminen (SEO & GEO), sisällön optimointi ja kampanjaraportointi. Lisäksi mahdollisuus osallistua oman osaamisen mukaan verkkosivujen ylläpitoon ja suunnitteluun WordPressillä. Työssä ollaan mukana erilaisissa ja vaihtelevissa asiakasprojekteissa, osana isompaa suunnittelu- ja asiantuntijatiimiä.
Tehtävässä onnistumista tukevat analyyttinen ote, kiinnostus digitaalisen markkinoinnin kehitykseen sekä halu oppia ja kokeilla uusia työkaluja. Arvostamme hyvää organisointikykyä, ongelmanratkaisukykyä sekä sujuvia tiimityötaitoja. Osaat toimia yhteistyössä muiden kanssa ja olet aktiivinen osa tiimiä, mutta tarvittaessa pystyt myös itsenäiseen työskentelyyn. Työtä on mahdollista tehdä hybridisti, osin Vallilan toimistoltamme ja osin etänä. Tarjoamme monipuolisia oppimiskokemuksia, luovan toimiston näköalapaikan ja mahdollisuuden kehittää osaamistasi asiantuntijauralla.

Comprend Finland Oy
Digital Marketing Consultant
Comprend Finland Oy
Etsimme digimarkkinoinnin konsulttia, joka yhdistää luovan ajattelun analyyttiseen otteeseen. Roolissa menestyminen edellyttää halua oppia uutta sekä kiinnostusta ihmisten käyttäytymiseen ja liiketoimintaan.
🔹 Kielitaito ja viestintä
- Erinomainen suomen kielen kirjallinen ja suullinen taito
- Kyky oikolukea ja humanisoida tekstejä on suuri etu
- Hyvä arkienglanti – organisaation työkieli on englanti
- Vahva verbaalinen kommunikaatio: asiakastyöskentely odottaa heti alusta alkaen
🔹 Osaaminen ja asenne
- Luova mutta datalähtöinen ajattelutapa
- Analyyttiset taidot ja kyky työskennellä Excelissä ja Google Sheetsissä
- Kiinnostus teknologioihin ja digitaalisiin työkaluihin
- Valmius toimia joustavasti ja reagoida nopeasti muutoksiin
- Konsultatiivinen ote ja halu kehittää asiakkuuksia
🔹 Kanavaosaaminen (plussaa)
- Google Ads ja Display
- META ja LinkedIn
- Ohjelmallinen mainonta
🔹 Työyhteisö Tarjoamme huumorintajuisen ja mukavan työyhteisön, jossa viihtyy parhaiten, jos nauttii yhteistyöstä ja ihmisten kanssa työskentelystä. Työpäivät voivat olla vauhdikkaita, ja resilienssi sekä joustavuus auttavat tehtävässä menestymiseen.

Hear Hear Media Oy
Monikanavaisen markkinoinnin taituri
Hear Hear Media Oy
Etsimme monikanavaisen markkinoinnin taituria
joka saa sisällöt syttymään ja yleisöt sitoutumaan
Hear Hear Media on nuori kasvuyritys - alle kaksi vuotta vanha mutta jo vahvoja näyttöjä tehnyt startup-vaiheen Brodcast™ -talo. Rakennamme strategisia, audiovisuaalisuuten nojaavia monikanavaisia sisältöjä B2B-yrityksille, jotka haluavat erottua, vaikuttaa ja kasvaa.
Nyt etsimme tiimiimme natiivia monikanava-ajattelijaa, joka ymmärtää sisällön voiman ja osaa jalostaa sen vaikuttavaksi yleisöissä, jotka tekevät ostopäätöksiä.
Mikä roolisi on?
Pääset osaksi Brodcast™-konseptiamme, jossa yhdestä tuotannosta rakennetaan monimediallinen sisältömarkkinoinnin kokonaisuus: videoklippejä, artikkeleita, bannereita, audiopaloja, some-quoteja, uutiskirjeitä - you name it.
Tässä onnistut, jos:
-
Tunnet LinkedInin, YouTuben, Metan kanavat ja TikTokin kuin omat taskusi, ja osaat soveltaa niitä modernilla otteella B2B-yleisön tavoittamiseen.
-
Osaat pilkkoa yhdestä ydinsisällöstä koukuttavia näkökulmia eri kanaviin.
-
Ymmärrät eri formaattien mahdollisuudet (audio, video, visuaalinen, kirjoitettu).
-
Nautit luovuudesta, mutta myös siitä, että asioita tapahtuu.
-
Osaat halutessasi myös julkaista ja jakaa sisältöjä.
Plussaa on, jos:
-
Hallitset maksetun mainonnan työkaluja (esim. LinkedIn Ads, Meta Ads).
-
Osaat tulkita analytiikkaa ja nähdä datan pohjalta, mikä toimii ja miksi.
-
Sinulla on näkemystä markkinoinnin rytmityksestä ja sisältökalentereista.
Miksi juuri meille?
-
Olemme startup-vaiheen kasvuyritys, jossa pääset aidosti vaikuttamaan - ei valmiisiin rakenteisiin vaan niiden rakentamiseen.
-
Meillä saat rakentaa omaa työpolkuasi ja kasvaa roolin mukana. Saat varmasti ajan myötä suuremmat saappaat, jos sellaiset kiinnostavat.
-
Työmme on strategista, luovaa ja näkyvää. Asiakkaamme ovat tunnettuja suomalaisia brändejä ja kunnianhimoisia kasvuyrityksiä. Teemme yhteistyötä mm. Otava Oppimisen, Tietoevryn, Administer Groupin ja Business Helsingin kanssa. Vaikuttajina meillä on mm. Lähtijät ja Anna Perhon Elämänkoulu.
-
Meitä ei palkata tekemään niin kuin muut. Meidät valitaan, kun halutaan erottuvaa vaikuttavuutta ja muistijälkiä. Sitä polkua pääsee kanssamme kulkemaan.
Mikä on Hear Hear Media?
Olemme Brodcast™-yritys. Rakennamme tarinavetoisia, strategisesti vaikuttavia sisältöjä, jotka eivät jää huomaamatta. Audiovisuaaliset tuotannot (podcastit tai vastaavat audio-videotuotannot) ovat usein lähtökohta, mutta tuloksena syntyy puhuttelevia todella monipuolisia video- ja audiosisältöjä, tekstiä, ääntä ja vaikuttavia kampanjoita, jotka tuovat tuloksia ja tunnettuutta .
Mitä tarjoamme?
✅ Luovan ja kunnianhimoisen tiimin, sekä konkareita että nuoria lupauksia, jossa jokaisella on tilaa loistaa.
✅ Mahdollisuuden kasvaa mukaan kasvuyrityksen tarinaan.
✅ Työn, jossa yhdistyy luovuus, strategia ja konkreettinen tuloksenteko.
Olisiko tämä juuri sinun paikkasi?
Don’t just talk. Don’t just work ;)
Brodcast™ - Brand. Reach. Outcome.

Olo-apteekki Oy
Motion Designer, animaattori
Olo-apteekki Oy
Mikäs on Olo?
Olo-apteekki on vauhdikkaasti kasvava verkkoapteekki. Investoimme kasvuun ja asiakaskokemukseen vahvasti myös tulevaisuudessa. Teemme hartiavoimin hommia, sillä aiomme mullistaa suomalaisten käsityksen apteekista. Uskomme, että moni suomalainen haluaa hoitaa apteekkiasiat verkossa; koska on sitä parempaakin tekemistä kuin apteekkireissut. Meillä työskenteleekin innostunut ja kasvuhakuinen joukkue. Oletko sinä seuraava työkaverimme!
Roolisi?
Olet monipuolinen visuaalisen suunnittelun ja liikkuvan kuvan osaaja. Kerrot Olo-apteekin tarinaa erityisesti digitaalisen mainonnan tarpeisiin suunniteltujen animaatioiden ja liikkuvan kuvan keinoin. Luot mainosvideoita, introja, outroja tai someklippejä. Valmistelet sisältöjä esim. YouTubeen, display-mainontaan, tv-mainontaan ja some-kanaviin. Animoit logoja, ikoneja, kuvia ja tekstejä. Sinulta löytyy uteliaisuutta kehittämiseen esimerkiksi markkinoinnin AI-työkaluja opiskelemalla. Teet päivittäistä yhteistyötä energisessä muutaman hengen tiimissä, joka vastaa verkkokaupan myynnistä, markkinoinnista, asiakkuuksista ja valikoimasta.
Mitä toivomme ja tarjoamme?
Sinulla voi olla aiempaa kokemusta esimerkiksi AD:n, visuaalisen suunnittelijan, animaattorin tai motion designerin tehtävästä. Työkokemuksesi voi olla esim. mainostoimistosta, yrityksen markkinointitiimistä tai freelancer-yrittäjänä. Työotteesi on idearikas ja rohkeasti kokeilunhaluinen. Ymmärrät visuaalisen tarinankerronnan perusteet, ja osaat yhdistää ääntä, liikkuvaa kuvaa ja grafiikkaa eheäksi kokonaisuudeksi. Tehtävässä on mahdollisuus kehittyä verkkoapteekin visuaalisen tarinankerronnan huippuosaajaksi. Meillä työskennellään tasa-arvoisessa ja kannustavassa ilmapiirissä. Työt teemme osin etänä, osin paikan päällä Vantaalla Tammistossa.

Olo-apteekki Oy
Campaign Designer
Olo-apteekki Oy

Loistoristeilyt
Travel Sales & Marketing Specialist
Loistoristeilyt
Loistoristeilyt on vuonna 2002 perustettu pitkän linjan suomalainen yritys, joka edustaa useita johtavia kansainvälisiä risteilyvarustamoja. Jo
yli 20 vuoden ajan olemme täyttäneet asiakkaittemme lomaunelmia muutaman päivän pikapyrähdyksistä Välimerellä matkoihin maailman ympäri.
Olemme Costa Cruises -varustamon päämyyntiedustaja Suomessa, ja Costan risteilyjä myyvät kauttamme myös valtuutetut matkatoimistot.
Myymme Costan lisäksi näitä risteilyvarustamoita; Silversea, Princess Cruises, Carnival Cruise Lines, Holland America Line, Cunard Line ja Seabourn Cruises.
Haemme risteilyasiantuntijaa työskentelemään kanssamme toimistollamme Helsingissä. Tehtäviin sisältyy myynnin asiakaspalvelu ja asiakkaitten neuvonta, verkkosivujen ylläpito ja kehittäminen sekä visuaalinen ja sisältömarkkinointi. Työ on monipuolista ja antoisaa; meillä on vankka, laaja-alainen osaaminen ja teemme tiiviisti yhteistyötä kansainvälisten varustamojen kanssa. Suomen ja englannin kielen taito ovat työssä välttämättömiä, ruotsin kielen taito on eduksi.

YOC Finland Oy (Hki)
Adops -trainee
YOC Finland Oy (Hki)
ABOUT YOC:
A BETTER ADVERTISING EXPERIENCE FOR EVERYONE.
At YOC, we aim to create a unique connection between premium publishers, advertisers, and users in the digital space.
To advance this mission, we develop leading technology through our high-impact advertising products and solutions, as well as the VIS.X® platform, which revolutionizes both programmatic and direct trading of highly effective ad formats.
Our premium publishers benefit from high monetization - thereby we are supporting quality journalism to remain free and independent.
Advertisers get the opportunity to increase awareness of their brands and products in combination with high-quality advertising inventory as well as large media reach.
At the same time, mobile users receive exceptional advertising messages that are relevant to them without being disturbed in their reading flow
Adops Trainee:n työtehtävät
- Digitaalisten mainoskampanjoiden trafikointia, seurantaa, optimointia, raportointia, yhdessä operatiivisen tiimin kanssa
- Mainosten suunnittelua ja tuotantoa yhdessä myynnin ja studiotiimin kanssa
- Myynnin ja julkaisijatyöskentelyn tukitehtävät (mainospaikkojen hallinta, presentaatiot, ideointi, asiakaspalvelu etc)

Vattenfall Oy
eCommerce Specialist
Vattenfall Oy
Vattenfall on eurooppalainen energiayhtiö, jonka tavoitteena on mahdollistaa fossiilivapaa elämä yhden sukupolven aikana. Suomessa tarjoamme asiakkaillemme vastuullisia energiaratkaisuja ja digitaalisia palveluita, jotka tukevat kestävää arkea. Online Growth -tiimimme keskittyy digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämiseen ja verkkoliiketoiminnan kasvattamiseen.
Harjoittelun sisältö
Osallistut tiimin arkeen ja pääset kehittämään osaamistasi monipuolisissa digimarkkinoinnin ja verkkokaupan tehtävissä:
• Myyntikampanjoiden suunnittelu, toteutus ja seuranta
• Uutiskirjeiden tuotanto ja jakelu
• Hintakilpailutussivustojen operointi ja optimointi
• Sisällöntuotanto verkkosivuille ja kampanjoihin
• Verkkosivuston ylläpito ja kehitystehtävät
• Asiakaspolun ja konversiodatan analysointi
Mitä saat harjoittelusta?
Harjoittelun aikana saat käytännön kokemusta verkkoliiketoiminnan kehittämisestä. Sinulla on mahdollisuus soveltaa eCommerce Academy -koulutuksen oppeja, kuten SEO, SEM, AI-optimointi ja data-analytiikka. Lisäksi saat tukea ja ohjausta kokeneelta tiimiltä. Moderni toimistomme sijaitsee Helsingin Vallilassa, ja työskentely tapahtuu hybridimallilla, jossa kolme päivää viikossa työskennellään toimistolla ja kaksi päivää etänä.

Brancoy Oy
Digital Marketing Specialist
Digital Marketing Specialist
Suomen johtava Shopify-toimisto etsii käytännön tekijää hoitamaan asiakkaiden digitaalisen markkinoinnin toteutusta!
Keitä olemme?
Olemme Suomen johtava Shopify-toimisto, joka auttaa asiakkaitamme menestymään Shopifyn ekosysteemissä. Meillä työskentelee intohimoinen tiimi, joka etsii nyt uutta talenttia rakentamaan asiakkaidemme digitaalisen markkinoinnin kokonaisuuksia.
Mitä etsimme?
Etsimme kädet savessa -tyyppistä Digital Marketing Specialistia, joka sukeltaa syvälle asiakkaidemme markkinointikampanjoihin ja hoitaa päivittäisen toteutuksen. Tämä on hands-on-asiantuntijan paikka, jossa teet, toteutat ja optimoit jatkuvasti. Autat siis asiakkaitamme saamaan kaiken irti erityisesti verkkokauppojen digitaalisen markkinoinnin työkaluista.
Konkreettinen työnkuva - mitä teet päivittäin?
Työtehtävän koostuvat pääosin Meta- ja Google-mainonnan toteutuksesta sekä uutiskirjesovelluksen hyödyntämisestä. Työtehtäviin kuuluu mainosten tekninen toteutus ja optimointi eri kanavissa. Uutiskirjesovelluksen osalta työtehtäviin kuuluu kampanjoiden optimoinnin lisäksi verkkokauppojen automaatioiden rakentaminen sekä asiakkaiden segmentointi ja datan analysointi.
Mitä odotamme?
● Kokemusta mainostyökalujen käytöstä: Meta Ads Manager, Google Ads, sähköpostialustat (Klaviyon käyttö katsotaan eduksi).
● Kyky työskennellä itsenäisesti ja hoitaa useita kampanjoita samanaikaisesti
● Tarkkuus numeroiden ja asetusten kanssa
● Kärsivällisyys optimoinnin kanssa - tulokset syntyvät tekemällä ja
testaamalla
● Suomen kielen sujuva taito asiakkaiden kanssa kommunikointia
varten
Tämä paikka sopii sinulle, jos:
✅ Innostut kun näet kampanjan tulokset paranevat optimointiesi
ansiosta
✅ Jaksat keskittyä yksityiskohtiin ja hienosäätöön
✅ Otat vastuun kampanjoiden todellisista tuloksista
✅ Haluat oppia lisää verkkokaupan digitaalisen markkinoinnin
työkaluista
Tarjoamme
● Mahdollisuuden vaikuttaa kasvavan yrityksen kehitykseen ja
toimintamalleihin.
● Inspiroivan tiimin, joka tukee, sparraa ja juhlii onnistumisia yhdessä.
● Joustavan hybridityön sekä mahdollisuuden työskennellä
ulkomailla.
● Modernit työkalut ja toimistotilat aivan Helsingin ydinkeskustassa.
Lisäilemme yritysten etsimiä rooleja hakuajan aikana!
Kaikkien yritysten tarpeet eivät ole julkisia! Haemme yrityspaikkoja myös hakijoiden kiinnostusten perusteella, joten hae rohkeasti ja kerro uratoiveesi!
Kysymyksiä? Meillä on vastauksia.
Heräsikö kysyttävää ohjelmasta, koulutuksesta, avoimista rooleista tai jostain muusta? Katso alta usein kysytyt kysymykset tai ota suoraan yhteyttä. Autamme mielellämme.

Pinja Heimala
044 460 2169 (soittoajat: tiistai ja torstai klo 14-15.)
pinja.heimala@saranen.fiKenelle ohjelma on suunnattu?
eCommerce Academyn hakijakohderyhmänä ovat markkinoinnin, verkkokaupan ja myynnin osaajat, joilla on jo jonkin verran kokemusta joko opintojen, työkokemuksen tai harrastuneisuuden kautta.
Kohderyhmään kuuluvat ensisijaisesti työttömät ja työttömyysuhan alaiset Uudenmaan alueelta.
Hakijoita yhdistää kiinnostus verkkokauppaa ja digimarkkinointia kohtaan sekä halu oppia erityisesti, miten tekoälyä voidaan hyödyntää näissä tehtävissä.
Motivaatiosi ja halusi oppia jatkuvasti uutta ovat ehdottomasti tärkeimpiä valttejasi taustastasi tai työkokemuksestasi riippumatta.
Koulutussisältö?
Koulutusohjelma suunnitellaan yhdessä yhteistyöyritysten kanssa palvelemaan mahdollisimman hyvin huomioimaan yritysten nykytarpeita sekä tulevaisuuden kehityssuuntia. Alustavat koulutusteemat ovat:
- AI markkinoinnissa ja digitaalisessa kaupassa
- Verkkokaupan liiketoimintamalli ja strategiat
- Asiakashankinta ja myynnin kasvattaminen
- Verkkokaupan kasvattaminen ja globaali asiakashankinta
- Digimarkkinointi ja –mainonta (Googlen työkalut)
- SEO, SEM, tekoälyoptimointi
- Asiakaspolku ja asiakaskokemus
- Data-analytiikan hyödyntäminen
- Raportointi ja konversiot
Ohjelman pituus ja ajankohta?
Hakuaika: 15.9.2025 - 9.10.2025
Ohjelman ajankohta: 17.11.25 - 27.3.26 (4,5kk)
Toteutustapa ja kieli?
Ohjelman kokonaisuudesta n. 30% on asiantuntijakoulutusta ja 70% aktiivista työssäoppimista.
Tietopuolinen koulutus järjestetään lähiopetuksena Espoossa. Loput koulutuksesta opiskelija suorittaa työssä oppimalla yhteistyöyrityksessä livenä, hybridinä tai etänä yrityksen omien käytäntöjen mukaisesti.
Ohjelman koulutuskieli on suomi (vaadittava suomen kielen taito B1.1).
Kuinka hakuprosessi etenee? Entä koulutusohjelma?
Meillä Sarasella saat yksilöllistä tukea rekrytointiprosessin alusta saakka sparrailun, ohjauksen ja valmennuksen merkeissä.
1. Koulutushakemuksen ja osaamisprofiilin käsittelyn ja esivalinnan jälkeen kutsumme sinut haastatteluihin kanssamme.
2. Kun olemme päässeet tutustumaan sinuun tarkemmin, alamme edistämään hakuprosessiasi. Pääset kertomaan osaamisestasi potentiaaliselle yhteistyöyrityksellesi kätevästi Sarasen osaamisprofiilin kautta. Toimimme siis työnhaun agenttinasi.
3. Tarjoamme ja sovimme sinulle ajat esihaastatteluihin. Valintojen jälkeen solmimme sinun ja yrityksen välille koulutussopimuksen ohjelman ajaksi. Koulutuksen tavoitteena on työllistää sinut yhteistyöyritykseen vakituiseen työsuhteeseen ohjelman päätteeksi.
Voit tutustua hakuprosessiin sekä koulutusohjelman kulkuun tarkemmin täältä!
Työllistyminen ja palkka
Koulutuksen tarkoituksena on työllistää sinut yhteistyöyritykseen ohjelman kautta. Tämä voi tapahtua ohjelman päätteeksi, tai jopa ohjelman aikana. Keskimäärin yli 80% osallistujista rekrytoituu uuteen rooliin koulutusohjelman päätteeksi.
Ohjelman ajan olet yritykseen koulutussuhteessa ja yrityksellä ei tällöin ole palkanmaksuvelvoitetta. Koulutuksen aikana saat samaa työttömyysetuutta kuin työttömänä ollessasi. Saat myös kulukorvausta koulutuspäivien ajalta.
Jos koulutukseen osallistumisesta on sovittu työllistymissuunnitelmassasi, voi työttömyyskassa tai Kela maksaa koulutuksen ajalta korotettua työttömyysetuutta. Korotettuun etuuteen liittyvistä tarkemmista edellytyksistä, enimmäisajasta ja muusta saat tietoa työttömyysetuutesi maksajalta. Työ- ja palkkasuhde yrityksen kanssa on tavoitteena ohjelman jälkeen.