DigiTalous Akatemia F.E.C.

Tartu mahdollisuuteen ja suuntaa uuteen työhön asiantuntijakoulutuksesta!

Vie taitosi omannäköisiin tehtäviin ja aloita uusi työ kiihdytyskaistalta!

Hakuaika päättynyt

---

Oletko ratkaisukeskeinen tyyppi ja nautit uuden oivaltamisesta? Mukaudutko luontevasti uusiin työtilanteisiin ja haluat tulevassa roolissasi hyödyntää vahvaa järjestelmällistä otettasi? Etsitkö uusia työmahdollisuuksia tai haluaisitko kenties suunnata täysin uudelle alalle? Jos aloit jo nyökyttelemään myöntävästi, älä jätä tätä mahdollisuutta käyttämättä! 

DigiTalous Akatemian kautta sinulle ja 19 muulle henkilölle avautuu mahdollisuus suunnata modernin taloushallinnon osaajaksi. Avoimia tehtäviä ja uramahdollisuuksia on hyvin monenlaisia aina taloushallinnon ja kirjanpidon rooleista liiketoiminnan kehityksen asiantuntijatehtäviin, controller-tehtäviin ja järjestelmäasiantuntijan rooleihin.

Tavoitteemme on löytää juuri sinun taustaasi, mielenkiintoasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli – kerro siis mikä sinua eniten innostaa ja millaisissa tehtävissä näkisit itsesi seuraavaksi!

Lue lisää eri mahdollisuuksista alta, hae mukaan pian ja vie taitosi uusiin tehtäviin joissa ratkaisut puhuvat!

Uusi työ vai uusi osaaminen? Mitä jos valitsisit molemmat

Uusien osaajien rekrytointi tapahtuu DigiTalous Akatemia F.E.C. -rekrytoivan koulutusohjelman kautta. Kuuden kuukauden mittaisen ohjelman aikana pääset hyödyntämään vahvuuksiasi uusissa tehtävissäsi sekä syventämään samanaikaisesti ammattiosaamistasi alan johtavien tekijöiden opastamana. Pelkän CV:n sijaan meille merkitseekin eniten halusi oppia uutta, uteliaisuutesi alaa kohtaan sekä intosi heittäytyä uusiin tehtäviin täysillä mukaan. Sinun ei siis tarvitse olla vielä hakuvaiheessa valmis asiantuntija – me autamme sinut kasvamaan uuteen rooliisi!

Avoimia mahdollisuuksia on tarjolla vastavalmistuneille, alanvaihtajille että jo kokemusta valmiiksi omaaville asiantuntijoille. Tavoitteemme on löytää juuri sinun taustaasi, mielenkiintoasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli useiden yhteistyöyrityksiemme joukosta.

Nyt käynnistyvän ohjelman kautta voit tähdätä esimerkiksi:

 

Kirjanpito

Modernin taloushallinnon, HR:n tai kirjanpidon spesialisti- tai assistenttitehtäviin: Löytyykö sinulta asiakaslähtöistä asennetta ja tartut aktiivisesti erilaisiin pulmiin käsiksi? Kasva uusiin tehtäviin taustastasi riippumatta - olitpa esimerkiksi vastavalmistunut taikka alanvaihtaja!

Analytics-data

 

Liiketoiminnan kehitysrooleihin: Haluatko hyödyntää ratkaisukeskeistä ja dataan pohjautuvaa ajatteluasi liiketoiminnan tai prosessien kehittämisen tehtävissä? Roolisi voi painottua  mm.: raportointiin, controller-tehtäviin, budjetointiin, data-analyyseihin tai konsultatiiviseen työskentelyyn, taustastasi riippuen. 

taloushallinto-jarjestelmat

 

Sovelluskonsultoinnin ja järjestelmien asiantuntijaksi: Löytyykö sinulta hyvää teknistä osaamista ja omaksut luontevasti uusia järjestelmiä? Sovella taitojasi modernin taloushallinnon muuttuvalla kentällä ja suuntaa rooliin, jossa pääset sujuvoittamaan ohjelmistojen käyttöä järkevillä ratkaisuilla. 

 

Ohjelma järjestetään yhteistyössä ELY-keskuksen, TE-palveluiden, Sarasen ja rekrytoivien yritysten kanssa. Koulutuksen toteutuksesta ja hakijoiden esihaastatteluista vastaa Saranen. Voit hakea koulutusohjelmaan, mikäli olet tällä hetkellä työttömänä työnhakijana tai työttömyysuhan alaisena  ja työnhakusi TE-palveluissa tai kuntakokeilussa on voimassa.  

Ota yhteyttä

Pinja_Heimala-640x640

Pinja Heimala

Project Specialist
pinja.heimala@saranen.fi
040 849 3962

Onko sinulla kysyttävää ohjelmasta, hakukelpoisuudestasi tai avoimista rooleista? Ota yhteyttä projektitiimin yhteyshenkilöihin!

Suurimmat valttisi hakijana

Kiinnostuksesi alan tehtäviin

Asiantuntija

Halu kasvaa ja kehittyä nopeasti modernin taloushallinnon, liiketoimintakehityksen tai järjestelmien asiantuntijaksi on tärkein voimavarasi, olipa taustasi mikä tahansa. 

Ratkaisukeskeinen ajattelusi

Oppiminen-kasvu

Heittäydyt uusiin haasteisiin innolla ja saat polttoainetta tehtävistä, joissa pääset hyödyntämään järjestelmällistä ja ratkaisukeskeistä ajatteluasi.

Mukautuva työotteesi

Konsultointi

Uudet asiat kiehtovat sinua ja mukaudut luontevasti erilaisiin työtilanteisiin ja omaksut nopeasti uusia järjestelmiä. Pelkkää mekaanista suorittajaa emme kuitenkaan etsi - uskallat myös epäonnistua kokeillessasi uutta!

Etsimme ennen kaikkea motivoituneita ja oman ammattitaidon kehittämisestä innostuneita uusia tekijöitä. Sinun ei siis välttämättä tarvitse vielä hakuvaiheessa olla valmis asiantuntija – me autamme ohjelman aikana sinua kehittymään uuteen tehtävääsi. 

Tavoitteemme on löytää juuri sinun taustaasi, mielenkiintoasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli useiden yhteistyöyrityksiemme joukosta. 

Rekrytoiva koulutus - väyläsi omannäköisiin tehtäviin

Nopeasti nostetta uuteen työhön

Uusi työ vai uusi osaaminen? Mitä jos valitsisit molemmat.

DigiTalous Akatemia on muutakin kuin pelkkä koulutus, sillä se yhdistää uudet työtehtävät ja asiantuntijakoulutuksen tehokkaasti yhteen pakettiin. Tähtäimessä olevan työpaikan lisäksi panostat omaan osaamiseesi myös pidemmällä tähtäimellä ja kasvatat asiantuntijuuttasi niiden taitojen parissa, joista työnantajat kilpailevat. Koulutuksen tärkeimpänä tavoitteena on työllistää sinut yhteistyöyritykseemme 6 kk mittaisen ohjelman päätteeksi. Kuuden kuukauden jakson aikana pääset tutustumaan työyhteisöön ja lopullisiin työtehtäviin jo ennalta ja löydät oikeat työkalut tulevassa roolissasi menestymiseen.

DigiTalous Akatemia F.E.C. on työvoimakoulutusta, joka on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille. Koulutus järjestetään yhteistyössä TE-palveluiden, ELY-keskuksen ja Sarasen kanssa. 

Ohjelma on osallistujille maksuton.

Työsopimus -uusi työ
Löydä omannäköisiä tehtäviä

Mihin suuntaan haluaisit uraasi viedä?

Ohjelma tarjoaa sinulle mahdollisuuden vaikuttaa työurasi suuntaan ja siihen, miltä seuraava roolisi voisi näyttää. Uteliaisuus uusia aiheita ja teknologioita kohtaan, sekä innostus oman ammattitaidon kehittämiseen ovat suurimpia valttejasi, olitpa urasi alkutaipaleella oleva tekijä tai jo kokeneempi asiantuntija. Sinun ei siis välttämättä tarvitse vielä hakuvaiheessa olla valmis asiantuntija – me autamme sinut kasvamaan ohjelman aikana uuteen tehtävääsi!

Avoimia rooleja on useita ja eritasoisia ja lopulliset työtehtävät ovat mahdollisuuksien mukaan muokattavissa hakijoiden osaamisen ja mielenkiintojen mukaisesti. Aiemmista järjestämistämme taloushallinnon alan ohjelmista on työllistynyt henkilöitä mm. seuraaviin tehtäviin:

  • kirjanpitäjä
  • controller
  • reskontranhoitaja
  • palkka-asiantuntija
  • talousassistentti
  • sovellustukihenkilö
  • taloushallinnon sovelluskonsultti
  • järjestelmäasiantuntija
Useita rooleja tarjolla
Hanki ajantasaisinta osaamista

Ajantasaisinta koulutusta alan huipulta.

Saat ohjelman aikana laadukasta koulutusta alan johtavilta tekijöiltä ja kasvattamaan osaamistasi niiden taitojen parissa, joista työnantajat kilpailevat nyt ja tulevaisuudessa. Opit eivät jää pelkästään ajatuksen tasolle, vaan pääset hyödyntämään oppimaasi kätevästi uusissa työtehtävissäsi, roolistasi riippumatta. Koulutusta on yhteensä noin 20-25 päivää.

Ohjelma on osallistujille maksuton.

Kouluksen aikana käydään läpi mm. seuraavia aiheita: 

  • kirjanpidon periaatteet ja erityiskysymykset
  • budjetointi ja ennustaminen
  • raportointi
  • palkanlaskennan periaatteet ja erityiskysymykset
  • taloushallinnon ratkaisut ja digitaaliset työkalut
  • automatisoitu taloushallinto ja ohjelmistorobotiikka
  • tekoäly taloushallinnossa
  • arvonlisäverotus ja tilinpäätökset
  • taloushallinnon asiantuntijan viestintä- ja vuorovaikutustaidot
Koulutusta
Saranen työnhaun agenttina

Vähennä työpaikkojen hakuammuntaa ja hakemuksien määrää.

Hakemuksesi yhteydessä täytettävä Sarasen osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi hakemasi ohjelman rekrytoiviin yhteistyöyrityksiin, jonka kautta pääset kertomaan taustastasi, osaamisestasi ja motivaatiostasi.

Me Sarasella tuemme sinua hakuprosessin aikana ja etsimme sinun profiiliisi sopivia työmahdollisuuksia yhteistyöyrityksiemme joukosta. Tavoitteemme on löytää juuri sinun osaamistasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli!

Asiantuntija

Osallistujatarinoita

Rekrytoiva koulutusohjelma oli tosi hyvä tapa päästä sisälle uuteen paikkaa. Suosittelen ohjelmaa kaikille, ketkä haluavat täydentää osaamistaan ja jotka ovat uuden äärellä.

Lue Johannan kokemuksia DigiTalous Akatemiasta!

-Johanna Isojärvi, Financial Application Specialist, Monetra

Johanna_Isojarvi_monetra
Näkisin, että ilman tällaista ohjelmaa, minun olisi ollut hankala työllistyä ilman aikaisempaa alan kokemusta. Omissa AMK-opinnoistani, kun vain sivuttiin pintapuolisesti esimerkiksi kirjanpitoa. Siinä puolessa vuodessa, mitä ohjelma kestää, saa hyvän mahdollisuuden oppia uutta ja päästä sisään työtehtäviin. Uutta tulee paljon, joten ainakin avointa mieltä kannattaa olla. Koulutusohjelmissa on loistava sauma lopulta työllistyä, joten kyllä tähän kannattaa panostaakin.

Lue Mikon koko tarina tästä!

-Mikko Ryömä, Development Director, Staria

Mikko_Ryoma 400x400
0 / 0

Avoimet roolit

Avoimia paikkoja on useita ja eritasoisia ja lopulliset työtehtävät ovat mahdollisuuksien mukaan muokattavissa taustasi ja mielenkiintojesi mukaisesti.

Päivitämme avoimia rooleja jatkuvasti hakuajan aikana uusien tarpeiden syntyessä. Listattujen paikkojen lisäksi voit hakea myös moniin muihiin rooleihin. Huomioithan siis, että kaikkien yritysten tarpeet eivät ole julkisesti näkyvillä. Haemme yrityspaikkoja myös hakijalähtöisesti - hae siis rohkeasti mukaan!

Fennia-konserni on vakuutusten ja niihin liittyvien palveluiden asiantuntija, joka tarjoaa yrityksille, yrittäjille ja kotitalouksille niiden tarvitsemat vakuutuspalvelut. Fennia-konserniin kuuluu kaksi yhtiötä: vahinkovakuuttamiseen erikoistunut Fennia ja vapaaehtoisia henki-, eläke- ja säästövakuutuksia tarjoava Henki-Fennia. Fennia-konsernin yhtiöistä Fennia toimii keskinäisyyden pohjalta, mikä tarkoittaa, että asiakas on omistaja. Henki-Fennia on Fennian sataprosenttisesti omistama osakeyhtiö. Fennia-konsernin juuret ulottuvat 140 vuoden taakse vuoteen 1882. Silloin perustettiin ensimmäinen suomalainen vahinkovakuutusyhtiö, Palovakuutusosakeyhtiö Fennia.

HYKS-instituutti Oy on tutkimuspalveluyritys, jonka tehtävänä on edistää kansainvälistä kliinistä tutkimusta tarjoamallamme tutkimuspalvelutoiminnalla koko Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS) alueella. Asiakkaitamme ovat kansainväliset lääke- ja lääkintälaiteyritykset, ja niiden käyttämät CRO-yritykset, HUSssa toimivat tutkijalääkärit ja tutkimuksessa avustava tutkimushenkilöstö. HYKS-instituutti Oy:ssä työskentelee 14 henkilöä täysipäiväisesti tarjottavien tutkimuspalveluiden ja aktiivisten tutkimusprojektien taloushallintopalveluiden tuottamiseen. Yhtiön toiminnan kokonaisvolyymi oli 2021 noin 13,4 M€ ja meillä on yli 400 tutkimushanketta meneillään. HYKS-instituutti Oy on kokonaan HUSin omistama tutkimuspalveluyritys, joka toimii ajanmukaisissa toimitotiloissa osoitteessa Mannerheimintie 105 Helsinki. Lisätiedot: www.hyksinstituutti.fi

Tehtävät käsittävät ostoreskontran hoitoa (laskujen kiertoonlaitto ja selvittelyt) sekä matkakululaskujen liitteiden tekemistä laskutuksen pohjaksi. Tehtävä sisältää projektien talousseurantaa ja siihen liittyvää kommunikaatiota tutkijoiden kanssa sekä erilaisten selvittelyiden ja tilastojen tekemistä. Palkanlaskennan sijaistus on tärkeä osa toimenkuvaa. Lisäksi valittava henkilö osallistuu projektien päättämisprosessin tehtäviin.

BDO, Business Services & Outsourcing


Taloushallintotiimimme tehtäviin kuuluvat muun muassa asiakasyritysten kirjanpito ja raportointi, viranomaisraportoinnit sekä tilinpäätösten ja veroilmoitusten laatiminen. Työskentelemme pääosin kansainvälisten asiakkuuksien parissa ja työkielinämme ovat englanti ja suomi.
Taloushallinnon asiantuntijamme toivat yhteistyössä erilaisten sidosryhmien kanssa ja huolehtivat palvelulupauksemme ’’Poikkeuksellisen hyvää asiakaspalvelua’’ toteutumisesta.

Sinulta toivomme


  • Aitoa innostusta kirjanpidosta ja verotuksesta sekä halua kehittyä edelleen
  • Ratkaisukeskeistä ja kehittämishenkistä otetta
  • Itseohjautuvaa, suunnitelmallista, aikaansaavaa ja huolellista työotetta
  • Positiivista asennetta sekä halua auttaa asiakkaita ja kollegoita oman työsi kautta, ’’People helping people’’ -missiomme mukaisesti
  • Hyvää suomen ja englannin kielen taitoa (sekä suullinen että kirjallinen).
  • Vahvaa Excel-osaamista sekä yleisesti MS Office -ohjelmien tuntemusta ja kokemusta taloushallinnon ohjelmista katsotaan eduksi

Toimimme kaiken kattavana kumppanina taloushallinnon sekä palkkojen ja HR-palveluiden saralla, vapauttaen asiakasyrityksemme asiantuntijat keskittymään juuri heidän osaamisalueensa tehtäviin.

Monipuoliset taloushallinnon tehtävät mm. kirjanpito, tilinpäätös, sähköiset taloushallinnon prosessit sekä näihin liittyvät kehityshankkeet. Myös mahdollisuus toimia controller- ja liiketoiminnan kehitystehtävissä.

Zalaris is a leading service provider of Human Capital Management (HCM) solutions in Europe and a SAP Gold Partner, with an extensive number of cloud HCM and payroll BPO customers. We are an international and fast growing company with a flat hierarchy structure, open communication, and short decision-making paths which supports creative and innovative thinking. At Zalaris, you can quickly showcase your talent and empower well-known organisations to achieve more. This is because we are small enough to interact with everyone, but big enough for you to grow in an international environment. #bestingmyself is our motto because we are passionate about being experts in everything we do.

As an SAP HCM Consultant, you will be part of the Nordic AMS team and responsible for SAP Payroll/Time module configuration.

Core Responsibilities include

  • Configuration of SAP Payroll
  • Handling change orders and service requests through our ticketing system (3. Line)
  • Supporting and advising teams in Operations
  • Consulting our customers with their service solutions
  • Working with our IT functional teams and developers regarding service requests, inidents and changes
  • Plan and handle testing
  • Ad hoc tasks and projects To solve problems and be a case manager for complex multi-functional issues.

SD Worx on johtava eurooppalainen palkanlaskenta- ja HR-palveluiden tarjoaja. SD Worxin yli 5300 työntekijää työskentelevät ympäri Eurooppaa 16 maassa sekä Mauritiuksella. Meillä on yli 76.000 asiakasta, jotka luottavat SD Worxin yli 75 vuoden kokemukseen. 

Roolikuvaus

Vastaat asiakkaidemme palkanlaskennasta palvelusopimusten, palvelukuvausten, työehtosopimusten, työ- ja vastuumatriisien sekä laatutavoitteidemme mukaisesti SD Worx W palkkajärjestelmää käyttäen.

A2B on kotimainen kuljetusyhtiö ja ekologisten kuljetusten pioneeri Suomessa.
Työntekijöitä meillä on 60 kpl ja ajoneuvoja 55 kpl.

Koko kalustomme toimii kotimaisella jätteistä tehdyllä biokaasulla ja tuulivoimalla. 
Toimistomme sijaitsee Helsingin Metsälässä. 
Yritys on kasvussa ja haemme osaajia joukkoomme.

Roolikuvaus - kirjanpitäjä:
  • Netvisor osaaminen
  • kirjanpidon kokonaisvaltainen osaaminen
  • palkanlaskenta
  • kirjanpitäjä
  • controller
  • reskontranhoitaja
  • palkka-asiantuntija
  • talousassistentti
  • sovellustukihenkilö
  • taloushallinnon sovelluskonsultti
  • järjestelmäasiantuntija

Kenelle ohjelma on suunnattu?

Voit suunnata uusiin tehtäviin hyvin monenlaisella taustalla, olitpa sitten työkokemusta palkka-, talous-, tai henkilöstöhallinnon parista omaava osaaja, vastavalmistunut tulevaisuuden tekijä tai uutta suuntaa urallesi miettivä osaaja. Sinun ei siis tarvitse olla vielä hakuvaiheessa valmis osaaja – me autamme sinua kasvamaan uuteen rooliisi asiantuntijakoulutuksen kautta!

Ohjelma on suunnattu työttömille tai työttömyysuhan alaisille henkilöille. Varmista myös, että työnhakusi TE-palveluissa tai kuntakokeilussa on voimassa. 

Haluamme ehdottomasti kuulla sinusta lisää, jos tunnistat itsesi esimerkiksi joistakin näistä:

  • Sinulla on palava halu ja motivaatio kehittää omaa osaamistasi ja kasvaa modernin palkkahallinnon asiantuntijaksi – tämä on kaikista tärkein kriteeri
  • Sinulta löytyy aiempaa kokemusta asiakaspalvelutehtävien parista ja haluat suunnata uudelle alalle taloushallinnon pariin
  • Olet opiskellut palkka- tai henkilöstöhallintoa, ja haluaisit päästä aloittamaan urasi alan asiantuntijana
  • Sinulla on kokemusta taloushallinnon avustavista tehtävistä, kirjanpidosta, palkanlaskennasta, sisäisestä laskennasta tai taloushallinnon järjestelmä- ja sovellustehtävistä koulutuksen, työkokemuksen tai projektien kautta
  • Näet tulevaisuutesi palkka- tai henkilöstöhallinnon järjestelmien parissa ja haluat hyödyntää tulevissa työtehtävissäsi vahvaa IT- ja järjestelmäosaamistasi
  • Luotat päätöksenteossa dataan etkä mutuun ja haluat kasvaa liiketoiminnan kehitysrooleihin, joissa voit hyödyntää analyyttista työotettasi
  • Sinulla on järjestelmällinen työote, hyvät vuorovaikutustaidot ja haluat pysyä ajan tasalla alan viimeisimmistä teknologioista ja ratkaisuista

Näin haet mukaan

1. Jätä TE-palveluiden hakemus

Voit hakea DigiTalous Akatemia F.E.C. -koulutukseen, jos olet työttömänä tai työttömyysuhan alaisena. Varmista myös, että työnhakusi TE-palveluissa tai kuntakokeilussa on voimassa.

Esivalinta koulutukseen tehdään TE-toimiston hakemuksen tietojen perusteella, joten perustele hakemuksesi huolellisesti.

Koulutusnumero: 708833

2. Täytä Sarasen osaamisprofiili

Kerro itsestäsi ja osaamisestasi meille! Sarasen osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi rekrytoiviin yrityksiin - anna siis osaamisesi ja motivaatiosi näkyä!

Jätäthän hakemuksesi mahdollisimman pian, niin pystymme varmistamaan jouhevan hakuprosessin sekä tukemaan sinua haun aikana. Esivalinnat ja haastattelut aloitetaan heti haun startattua!

Lopullisen valintapäätöksen ohjelmaan tekee rekrytoiva yritys. Olemme kaikkiin hakijoihin yhteydessä viimeistään haun päätyttyä. Koulutuksen toteutuksesta ja hakijoiden esihaastatteluista vastaa Saranen.

Koulutuksen sisältö ja info

Koulutuksen pituus: 6 kk

Hakuaika päättyy: 7.10.2022

Koulutuksen ajankohta: 7.11.2022 - 5.5.2023

Ohjelman toteuttavat tiiviissä yhteistyössä ELY-keskus, TE-palvelut, Saranen ja rekrytoivat yritykset.

Ohjelma toteutuu ensisijaisesti työssäoppimisen kautta yhteistyöyrityksessä tai -organisaatiossa. Työpaikalla tapahtuvan oppimisen lisäksi koulutusohjelmaan kuuluu noin 20–25 päivää taloushallinnon alan tietopuolista opetusta.

Ohjelma on työvoimakoulutusta, jonka ajaksi tehdään sopimus koulutuksesta ja voit hakea ansiopäivärahaa, peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea sekä kulukorvausta.

Ohjelman koulutusteemat

  • Kirjanpidon periaatteet ja erityiskysymykset
  • Budjetointi ja ennustaminen
  • Raportointi
  • Palkanlaskennan periaatteet ja erityiskysymykset
  • Taloushallinnon ratkaisut ja digitaaliset työkalut
  • Automatisoitu taloushallinto ja ohjelmistorobotiikka
  • Arvonlisäverotus ja tilinpäätökset
  • Taloushallinnon asiantuntijan viestintä- ja vuorovaikutustaidot