Kaikki ohjelmat

CGI Service Desk Akatemia

Hanki uutta osaamista ja työllisty IT-alan huippuosaajien joukkoon.

Etsitkö uutta urapolkua IT-alalta?

Hakuaika päättynyt

---

Nautitko ongelmanratkaisusta? Kiinnostaako sinua mahdollisuus kasvaa uuteen asiantuntijarooliin, jossa pääset hyödyntämään asiakaslähtöistä työotettasi ilman kaavoihin kangistumista? Mahtavaa! Etsimme nyt yhteensä 12 uutta tekijää kasvamaan Service Desk Specialistiksi CGI:lle Lahden toimipisteeseen.

Lue lisää ohjelmasta ja lähetä hakemus 21.11. mennessä. Toimi nopeasti sillä käsittelemme hakemuksia jo hakuajan aikana.

Päivitä osaamisesi ja työllisty tuhansien uratarinoiden taloon.

CGI:llä työskentelee 3 700 asiantuntijaa ympäri Suomea. Monimuotoisuuden lisäksi työyhteisössä on tärkeää joustavuus ja mahdollisuudet vaikuttaa sekä rakentaa omanlaistaan urapolkua talon sisällä. Service Desk Specialistin rooli on väylä monipuolisiin työtehtäviin mutta avaa myöhemmin myös ovia talon sisällä uusiin uramahdollisuuksiin. Laajojen henkilöstöetujen lisäksi CGI:n parhaimpiin puoliin lukeutuu laaja asiantuntijoiden verkoston, joten et koskaan jää ilman tukea.

CGI Service Desk Specialist Akatemian kautta pääset kouluttautumaan n. 6 kuukauden pituisen rekrytointiin tähtäävän koulutusohjelman kautta ja samalla kartuttamaan osaamistasi CGI:n Service Desk tiimissä. Näin saat korkeatasoisen asiantuntijakoulutuksen lisäksi CGI:n omien IT- asiantuntijoiden tuen. Tavoitteena on, että pääset kehittymään IT-alan asiantuntijaksi ja ohjelman lopuksi työllistää sinut CGI:lle missä pääset rakentamaan oman näköistäsi urapolkua.


Service Desk Specialistin roolissa pääset toimimaan monipuolisissa tehtävissä eri pilvipalveluiden ja sovellusten tuen parissa. Service Desk Specialistin tehtäviin kuuluu mm.

  • Asiakkaiden tietoteknisten ongelmatilanteiden selvittäminen
  • Asiakasneuvonta koskien tietoturvallisia työskentelytapoja
  • Windows 10 hallinta ja ylläpito
  • Microsoft 365 ohjelmistojen käyttötuki
  • Windows Active Directory määrittelyt

Voit suunnata uusiin tehtäviin monenlaisella taustalla, olipa sinulla sitten työkokemusta IT- tai asiakaspalvelualalta tai olet vastavalmistunut tulevaisuuden tekijä tai uutta suuntaa urallesi miettivä osaaja jolla on vahva harrastuneisuus IT-puolen ratkaisujen parissa. Sinun ei siis suinkaan tarvitse olla vielä hakuvaiheessa valmis osaaja – me autamme sinua kasvamaan uuteen rooliisi asiantuntijakoulutuksen kautta!

Ohjelman ajankohta: 14.12.22-14.6.23

Ohjelmasta järjestetään TE-live infotilaisuus perjantaina 11.11. klo 14. Tule paikalle tapaamaan koulutuksen järjestäjät sekä CGIläisiä! Voit myös esittää tilaisuudessa sinua askarruttavia kysymyksiä! Linkki liveen 👉

Ota yhteyttä

Taru_Kaaja_640x640

Taru Kaaja

Project Specialist
taru.kaaja@saranen.fi
044 460 2272

Onko sinulla kysyttävää ohjelmasta tai avoimista rooleista? Ota yhteyttä projektitiimin yhteyshenkilöön. 

CGI Service Desk Akatemia pähkinänkuoressa

Kasva nopeasti uuteen työhön

Rekrytoivassa koulutusohjelmassa yhdistyvät käytännön työtehtävät ja asiantuntijakoulutus yhdessä paketissa. Ohjelma tarjoaa sinulle aidon mahdollisuuden vaikuttaa uraasi sekä tilaisuuden löytää tulevan työpaikkasi CGI:n Service Desk tiimistä ohjelman päätteeksi.   


Tämän takia sinun ei siis tarvitse olla vielä hakuvaiheessa valmis osaaja - me autamme sinua kasvamaan uuteen roolisi. Tukenasi on myös CGI:n omat huippuasiantuntijat ja Lahden Service Desk tiimin kollegat ja uuden äärelle ohjaava esihenkilö. CGI:n arvoihin kuuluu vahvasti se, että tuetaan ja autetaan työkavereita joten kasvupaikkana se on erinomainen sellaiselle henkilölle joka on aloittamassa uutta uraa.

Työsopimus -uusi työ
Oppimisen tukena asiantuntijakoulutus

Saat ohjelman aikana laadukasta, uusiin työtehtäviisi räätälöityä koulutusta alan johtavilta tekijöiltä 25 päivän koulutusjakson myötä ja pääset hyödyntämään oppimaasi suoraan uuden työroolin kautta. Lopputuloksena nostat oman asiantuntijuutesi uudelle tasolle. Koulutus on osallistujille maksuton.

Koulutusohjelmassa käydään läpi mm. seuraavia osa-alueita:

- Microsoft365 -peruspalvelut ja niiden hallinta
- Windows 10 hallinta ja ylläpito
- IT palvelunhallinta: ITIL ja IT-infrastruktuurin hallinta
- Tekniset toimintaympäristöt kuten TCP/IP, DNS, palomuurit ja Ethernet
- Asiakkuussuhteiden hallinta
- Ongelmanratkaisu ja vaativat asiakastilanteet
- Tietoturva, tietosuoja ja GDPR

Koulutusta
Kuka voi hakea mukaan?

Asiakaslähtöisyys, into ongelmanratkaisutehtäviin sekä kyky johtaa omaa työtäsi muuttuvassa ympäristössä ovat tärkeimpiä valttejasi Service Desk Specialistin tehtävässä. Kiinnostus tai osaaminen IT puolelta sekä mielenkiinto teknisempään järjestelmätyöskentelyyn vievät sinua eteenpäin entisestään. Olet varmasti meitä kiinnostava hakija, jos tunnistat itsesi esimerkiksi joistakin näistä piirteistä:  

- Pidät ongelmanratkaisuista
- Sinulla on kokemusta asiakaspalvelusta
- Sinulla on hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot
- Pidät siitä kun saat työskennellä yhdessä tiimin kanssa
- Sinulla on jatkuva halu oppia uutta teknisestä toimintaympäristöstä

Sinun ei siis tarvitse olla valmis osaaja vaan me autamme sinua kasvamaan uuteen rooliin. Tärkein piirteesi on siksi motivaatio.

Voit hakea CGI Service Desk RekryKoulutukseen, mikäli olet tällä hetkellä työttömänä työnhakijana, työttömyysuhan alaisena tai määräaikaisessa työsuhteessa ja työnhakusi TE-palveluissa on voimassa.

Useita rooleja tarjolla
CGI työnantajana

CGI on yksi suurimpia IT-yrityksiä Suomessa ja maailmalla. Vahva kokemus eri toimialoilta sekä konkreettisiin tuloksiin tähtäävä lähestymistapamme auttavat yrityksiä ja julkisen sektorin organisaatioita saavuttamaan tavoitteitaan entistä tehokkaammin.

Asiantuntijamme työskentelevät Suomessa 17 paikkakunnalla ja globaalisti toimipisteitä on jopa yli 400. Olemme asiakkaillemme paikallisesti läsnä, mutta tarjoamme käyttöön globaalit resurssit. Tärkeintä meille kuitenkin on pitää huolta työntekijöistämme ja mahdollisuuden olla juuri sellainen kuin olet.

Lue lisää CGI:n uramahdollisuuksista täältä.

Myös luotettavan asiakassuhteen rakentaminen on aina kaiken tekemisemme keskiössä. Tarjoamme asiakkaillemme luotettavaa kumppanuutta digitalisaatiomatkalle ja liiketoiminnan kehittämiseen. 

Lue lisää CGI:stä yrityksenä.

CGI_Logo2012_color

Osallistujatarinoita

Vuosia sitten, kun itse osallistuin puolen vuoden koulutusohjelmaan, niin meidän porukka hitsautui hyvin tiiviisti yhteen. Meidän Lahden Service Desk -tiimi on rentoa porukkaa ja yhteistyö on saumatonta sekä mutkatonta. Vaikka kaikilla onkin omat työtehtävänsä, teemme töitä yhteisen päämäärän eteen ja jeesaamme työkaveria aina tarvittaessa. Otamme uudet tiimikaverit ilolla vastaan! Ohjelman kautta on oiva tilaisuus lähteä ikään kuin samalta viivalta rakentamaan jo koulutusvaiheessa porukan kesken omaa osaamistaan ja tiimiä yhteen. Kuusi vuotta sitten meitä aloitti 18 henkilöä aivan eri taustoilla ja lähes kaikki ovat edelleen talossa, mikä on hienoa!
 

- Nina Haataja, edellisen CGI ohjelman alumni ja nykyinen Incident Coordinator CGI:llä

saranen-kuvitus-b2b-ohjelmistokehitys-rekrytoiva-koulutusohjelma-rekrykoulutus
Rekrytoiva koulutusohjelma on todellakin ollut hyödyllinen vaihe urallani, ja voin tämän kokemuksen perusteella suositella sitä. Suosittelisin koulutusohjelmaa sellaisille ihmisille, jotka tuntuvat olevan jumissa nykyisen uransa kanssa. Erityisesti alanvaihtajille tämä on erinomainen väylä uusille urille, sillä koulutukseen ei tarvitse sitoutua vuosikausiksi toisin kuin perinteisemmässä opiskelussa.

Lue Annin koko tarina täältä!
 

-Anni Mönttinen, Junior Software Engineer, Nolwenture

mimmit-koodaa-saranen
Siirtyminen johdon assistentin tehtävistä service desk -tehtäviin sujui helposti Sarasen rekrytoivan koulutusohjelman avulla. Tykkään työstäni tosi paljon ja koen, että tämä on mun juttu!

-Susanna, entinen johdon assistentti, nykyinen IT-osaaja, TietoEvry

testimonial-referenssi-kuvitus-1
0 / 0

Koulutuksen sisältö ja info

Koulutuksen pituus: 6 kk

Hakuaika : 21.11.2023 saakka

Ohjelman ajankohta: 14.12.22-14.6.23

Hakijainfotilaisuus: TE-live lähetyksen tallenne: https://te-live.fi/lahetykset/HME1hVEj_ 

Koulutusohjelman tärkeimpänä tavoitteena on työllistää sinut CGI:lle vakituiseen työsuhteeseen 6 kk asiantuntijakoulutuksen päätteeksi.

Ohjelma on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille. Koulutuksen toteutuksesta ja hakijoiden esihaastatteluista vastaa Saranen.

Ohjelma toteutuu ensisijaisesti työssäoppimisen (80 % koulutusajasta) kautta CGI:llä. Työpaikalla tapahtuvan oppimisen ohella 20 % koulutusajasta on varattu tietopuoliselle koulutukselle, johon kuuluu sekä asiantuntijakoulutusta, että ohjattua itseopiskelua.

Koulutuksen aikana pääset syventymään CGI:llä käytettäviin teknologiaratkaisuihin ja pilvipalveluihin asteittain. Sinun ei siis tarvitse hypätä suoraan syvään päätyyn - me autamme ja annamme sinulle tarvittavan tuen tulevassasi roolissasi menestymiseen. Koulutukset järjestetään suomeksi. 

Koulutussisältö koostuu mm. seuraavista aihealuesta:

  • Windows 10 hallinta ja ylläpito
  • Microsoft 365 -peruspalvelut ja yleisimpien vikatilanteiden ratkaisu
  • Verkot, Ethernet, Wi-Fi, TCP/IP, DNS
  • Viestintä- ja vuorovaikutustaidot asiakaspalvelutilanteissa
  • Windows active directory

Ohjelman ajaksi tehdään koulutussopimus CGI:n kanssa ja osallistujat voivat hakea ohjelman aikana ansiopäivärahaa, peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea, sekä kulukorvausta.

Tietoa työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat valtakunnallisesta koulutusneuvonnan puhelinpalvelusta 0295 020 702 (klo 9-16:15). Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

Hakuohjeet

1. Jätä hakemus TE-palveluihin

Voit hakea CGI Service Desk Akatemiaan, jos olet työttömänä tai työttömyysuhan alaisena. Varmista myös, että työnhakusi TE-palveluissa on voimassa. Esivalinta koulutukseen tehdään TE-toimiston hakemuksen tietojen perusteella, joten perustele hakemuksesi huolellisesti. Jätä hakemus alta!

Koulutusnumero: 709888

2. Täytä Sarasen osaamisprofiili

Kerro itsestäsi ja osaamisestasi meille! Sarasen osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi rekrytoiviin yrityksiin - anna siis osaamisesi ja motivaatiosi näkyä!

Jätäthän hakemuksesi mahdollisimman pian, niin pystymme varmistamaan jouhevan hakuprosessin sekä tukemaan sinua haun aikana. Lopullisen valintapäätöksen ohjelmaan tekee rekrytoiva yritys.

Olemme kaikkiin hakijoihin yhteydessä valintojen edetessä.

Katso vastauksia työnhakijoiden usein kysyttyihin kysymyksiin täältä.