Katso kaikki ohjelmat

Atea Service Desk Academy RekryKoulutus

Suuntaa ohituskaistalta IT-alalle ja aloita uusi työ taustastasi riippumatta

Nouse tulevaisuuden osaajaksi Atealle ja aloita uusi työ Service Desk Specialistina

Etsitkö uusia työ- ja uramahdollisuuksia tai pohditko kenties alanvaihtoa? Oletko asiakashenkinen tyyppi ja yhdessä tekeminen on sinulle vaistomaista? Heittäydytkö uusiin haasteisiin innolla? Mahtavaa! Saatat todellakin olla etsimämme Service Desk Specialist.

Atea Service Desk Academy RekryKoulutuksen kautta sinulle ja 9 muulle uudelle tekijälle avautuu mahdollisuus aloittaa uusi työ Atean Joensuun yksikössä ja nousta todellisen kasvualan osaajaksi, taustastasi riippumatta. Tulevassa roolissasi pääset toimimaan teknologian ja ihmisen yhdistävänä liimana, etsimään ratkaisuja yhdessä tiimin kanssa sekä kasvattamaan samalla osaamistasi tehtävissä, joissa kaavoihin ei turhaan kangistuta.

Lue lisää, hae mukaan pian ja nouse nyt kysytyksi IT-alan ratkaisijaksi.

Ohjelmasta järjestetään hakijoille TE-live -infotilaisuus torstaina 25.5. klo 10.30. Lähetä ennakkokysymyksiä ja hyppää mukaan liveen/tallenteen pariin täältä! 

 

Ota yhteyttä

laura-hovi-saranen

Laura Hovi

Project Specialist
laura.hovi@saranen.fi
040 673 6381

Onko sinulla kysyttävää ohjelmasta tai avoimista rooleista? Ota yhteyttä - vastaamme ja autamme mielellämme!

Suurimpia valttejasi tulevissa tehtävissäsi ovat:

Asiakaslähtöinen asenteesi

asiakaspalvelu-icon-atea-1

Sinulta löytyy asiakaslähtöistä asennetta ja uskallusta ottaa sellaisiakin työtehtäviä haltuun, joita et välttämättä täysin vielä osaisikaan. Oikea asenne siis kantaa pitkälle!

Ratkaisukeskeinen ajattelusi

ongelmanratkaisu-icon-atea

Heittäydyt uusiin haasteisiin innolla ja saat polttoainetta tehtävistä, joissa pääset hyödyntämään ratkaisukeskeistä ajatteluasi.

Uteliaisuutesi
uusiin asioihin

uteliaisuus-icon-atea

Uudet asiat kiehtovat sinua ja mukaudut luontevasti erilaisiin työtilanteisiin ja omaksut nopeasti uusia järjestelmiä. Pelkkää mekaanista suorittajaa emme kuitenkaan etsi - uskallat myös epäonnistua kokeillessasi uutta!

Kiinnostuksesi
IT-tehtäviin

it-icon-atea

Halu kasvaa ja kehittyä IT-alan ratkaisutekijäksi on tärkein voimavarasi, olipa taustasi mikä tahansa. Meillä kasvu on luonneasia!

Työ- ja opiskelutaustasi tai muu service desk- ja asiakaspalvelutehtäviin valmistava kokemuksesi näyttäytyvät meille tasavertaisina. Pelkän CV:n sijaan meille merkitseekin eniten halusi oppia uutta, uteliaisuutesi alaa kohtaan sekä intosi heittäytyä uusiin tehtäviin täysillä mukaan. 

Uusien osaajien rekrytointi tapahtuu Atea Service Desk Academy RekryKoulutuksen kautta. Koulutusohjelman tavoitteena on työllistää ja kouluttaa uusia, motivoituneita tekijöitä Joensuun Service Desk -yksikköön 6 kk koulutusohjelman päätteeksi. Ohjelma on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille. Ohjelma toteutetaan tiiviissä yhteistyössä ELY-keskuksen, TE-palveluiden, Atean sekä koulutusjärjestäjä Sarasen kanssa.

Ohituskaistalta uudelle uralle

Kasva asiantuntijaksi ohituskaistalta

Uusi työ vai uusi osaaminen? Mitä jos valitsisit molemmat.

Atea Service Desk Academy yhdistää uudet työtehtävät ja asiantuntijakoulutuksen yhteen pakettiin kätevällä tavalla. Tähtäimessä olevan työpaikan lisäksi panostat omaan osaamiseesi myös pidemmällä tähtäimellä ja kasvatat asiantuntijuuttasi niiden taitojen parissa, joista alalla puhutaan nyt ja etenkin tulevaisuudessa.

Koulutuksen tärkeimpänä tavoitteena on työllistää sinut Atealle vakituiseen työsuhteeseen Service Desk Specialistiksi 6 kk ohjelman päätteeksi. 

Ohjelma ja sen koulutukset ovat osallistujille maksuttomia.

Omannäköinen rooli IT-alalla

Tarjoamme sinulle mahdollisuuden vaikuttaa osaamisesi kasvattamiseen ja siihen, miltä urapolkusi voisi näyttää.

Atean Joensuun Service Desk -yksikössä on tarjolla tuleville osaajille mielenkiintoisia ja vaihtelevia työtehtäviä. Service Desk Specialistin työssä ongelmanratkaisutaidot ovat keskiössä ja työhön liittyy vahvasti asiakaspalvelu. 

Atealla kasvu ei pysähdy pelkkään RekryKoulutukseen.  Kasvuun kannustetaan ja sisäisiä urapolkuja on useita. Esimerkkinä: monet Service Desk Specialistina aloittaneet tekijät ovat myöhemmin suunnanneet 2. tason Service Desk -asiantuntijan tehtäviin tai tiiminvetäjän rooleihin. 

Nostetta osaamiseen huippukoulutuksesta

Saat ajantasaisinta koulutusta alan huipulta.

Saat ohjelman aikana laadukasta täsmäkoulutusta uuteen rooliisi liittyen alan johtavilta tekijöiltä n. 30 koulutuspäivän myötä ja pääset hyödyntämään kaikkea oppimaasi suoraan käytännön tehtävien parissa. Koulutuksien lisäksi uusissa työtehtävissäsi tukena on asiantunteva ja kannustava Atean työyhteisö. 

Koulutus alkaa kattavalla perehdytyksellä ja tutustumisella työympäristöön ja käytettäviin työkaluihin, jonka jälkeen pääset syventymään asteittain työtehtäviisi tarkemmin. Sinun ei siis tarvitse hypätä suoraan syvään päätyyn - me autamme ja annamme sinulle tarvittavan tuen tulevassasi roolissasi menestymiseen. 

Saranen työnhaun agenttinasi

Vähennät työpaikkojen hakuammuntaa ja hakemuksien määrää. Hakemuksesi yhteydessä täytettävä Sarasen osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi Atealle, jonka kautta pääset kertomaan taustastasi, osaamisestasi, motivaatiostasi ja tulevaisuuden tavoitteistasi. 

Hakuprosessin aikana pääset keskustelemaan ja sparrailemaan työn sisällöstä, uramahdollisuuksista sekä muista ohjelmaan liittyvistä asioista yhdessä Sarasen asiantuntijoiden kanssa. Näin pääsemme auttamaan sinua menestymään hakuprosessissa mahdollisimman hyvin. 

Tulevilta kollegoiltasi poimittua

Työssä oppii jatkuvasti uusia taitoja.  Kun asiakkaan ongelma ratkeaa heti puhelun jälkeen tai jo puhelun aikana, tulee palkitseva kokemus hyvin hoidetusta työstä. Haastavammissa ongelmissa työkaverit ovat tärkeä apu. Jos joku on jo kohdannut ja korjannut saman ongelman aiemmin, tieto kulkee tekijältä toiselle.

 

- Markus Kangas, Service Desk Specialist, Atea

atea-quote-1
Työssämme yhdistyvät hyvä työporukka, rento työilmapiiri ja ammattimainen tekeminen.

 

- Aapo Ryhänen, Service Desk Specialist, Atea

atea-quote-1
Joustavuus työnantajan puolelta antaa voimavaroja ja kyvyn suoriutua kunnialla oman työn organisoinnista ja kiireellisistä työtehtävistä.

- Marko Hassinen, Service Desk Specialist, Atea

atea-quote-1
Parasta työssäni on kontaktit asiakkaiden kanssa ja hyvät tiimikaverit, joilta saa aina tarvittaessa nopeasti apua.

- Kai Pitkänen, Service Desk Specialist, Atea

atea-quote-1
0 / 0

Työ Service Desk Specialistina

Service Desk Specialistin roolissa pääset toimimaan monipuolisissa tehtävissä eri IT- ja sovellustuen tehtävissä. Työpäiväsi voi koostua esimerkiksi yritysasiakkaiden tietoteknisten ongelmien ratkaisemisesta, järjestelmien opastuksesta sekä laitteiden käyttöön liittyvien neuvojen tarjoamisesta. Kohtaat asiakkaita puhelimitse, sähköpostitse, chatin sekä tikettiportaalin kautta. Työsi tukena on kaikista tilanteista tarjolla olevat ohjeistukset ja dokumentaatiot, joten sinun ei tarvitse opetella kaikkea ulkomuistista.

Työskentely tapahtuu Joensuun Tiedepuistolla Atean moderneissa työtiloissa. Työaika asettuu koulutusjakson aikana arkisin klo 8 – 16 välille. Etätyöskentely ja ilta- sekä viikonloppuvuorojen tekeminen on mahdollista perehdytysjakson jälkeen ja osaamisen karttuessa. Näin pääset sovittamaan omaa työskentelyäsi entisestään sinulle parhaiten sopivaksi.

Tiettyä koulutus-, kokemus- tai työtaustaa tärkeämpänä pidämme haluasi kasvaa uuteen rooliin ja motivaatiotasi kasvattaa osaamistasi. Tule siis sellaisena kuin olet!

Mikäli tunnistat itsesi esimerkiksi jostakin seuraavista piirteistä, haluamme varmasti kuulla sinusta lisää:

💥  Olet motivoitunut kasvamaan IT-alan ratkaisijaksi ja innokas oppimaan työstäsi lisää – tämä on kaikista tärkein valttisi!

👋  Sinulta löytyy asiakashenkistä otetta ja tartut ennakkoluulottomasti uusiin, ja joskus tuntemattomiinkin, työtehtäviin käsiksi – arvostamme paljon proaktiivista otettasi

📌  Mukaudut erilaisiin työtilanteisiin vaivattomasti ja osaat johtaa omaa työtäsi, vaikka ilmassa saattaisikin olla useampia palloja samanaikaisesti

 🙌  Työskentelet luontevasti osana tiimiä ja annat, sekä vastaanotat, apua mielelläsi työkavereidesi kesken – tiimitekeminen, vahva yhteishenki ja rento ilmapiiri ovat Atealla työskentelyn selkärankana

 🔎  Olet huolellinen ja tarkka tekijä, jota dokumentaatiot ja ohjeistukset eivät hätkäytä

 💡  Uusien järjestelmien ja käytäntöjen nopea oppiminen on sinulle luontaista – toivomme, että Microsoft Office  - tuoteperheen ohjelmat ovat sinulle ennestään tuttuja

 💬 Sinulta taittuu suomen lisäksi englanti työkielenä – pääosa viestinnästä hoituu suomeksi ja yli 80% kommunikaatiosta tapahtuukin suomeksi

Näin haet mukaan

1. Jätä TE-palveluiden hakemus

Voit hakea Atea Service Desk Academy -RekryKoulutukseen, jos olet työttömänä tai työttömyysuhan alaisena. Varmista myös, että työnhakusi TE-palveluissa on voimassa.

Esivalinta koulutukseen tehdään TE-palveluiden hakemuksen tietojen perusteella, joten muista perustella hakemuksesi huolellisesti.

Koulutusnumero: 714177

2. Täytä Sarasen osaamisprofiili

Tämä osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi Atealle. Anna siis motivaatiosi ja persoonasi näkyä! Voit muokata ja täydentää profiilia koko hakuajan. Jätäthän hakemuksesi mahdollisimman pian, jotta pääsemme tutustumaan sinuun ja keskustelemaan työmahdollisuuksista mahdollisimman nopeasti!

Lopullisen valintapäätöksen ohjelmaan tekee rekrytoiva yritys. Olemme kaikkiin hakijoihin yhteydessä viimeistään haun päätyttyä. Koulutuksen toteutuksesta ja hakijoiden esihaastatteluista vastaa Saranen.

Atea yrityksenä

atea-tyoyhteiso

 

Atea – The Place to Be

Meillä Atealla on tekemisen meininki. Arvostamme osaajia, jotka haluavat kehittyä ja kehittää yhdessä kollegoiden ja asiakkaidemme kanssa. Meillä olet osa joukkuetta, jossa jokainen voi antaa parhaan panoksensa yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Meitä yhdistää se, että teemme asiat aina hyvin ja asiakkaamme positiivisesti yllättäen.

 

​Atea on maailman vastuullisin IT-palvelutalo 2023

Pohjoismaiden suurimpana it-infrastruktuuriratkaisujen toimittajana velvollisuutemme on toimia esimerkillisesti kestävän kehityksen turvaamiseksi. Siksi teemme pitkäjänteistä vastuullisuusyhteistyötä strategisten kumppaneidemme kanssa ja olemme jäsenenä Responsible Business Alliancessa.

Meitä atealaisia on 8000 Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa - ja toimenkuvia on lähes yhtä paljon. Tarjoamme IT-palveluita jopa 130 maassa, meillä on 30,000​ asiakasta ja liikevaihtomme vuonna 2022 oli 4,6 miljardia euroa. Ei ole mitään, mihin emme yhdessä pystyisi. Me rakennamme Suomea tietotekniikalla - ja se tulevaisuus on ympäristölle ja yhteiskunnalle paras mahdollinen.

Lue lisää Ateasta osoitteessa: www.atea.fi

Koulutuksen sisältö ja info

Atea Service Desk Academy RekryKoulutus on työvoimakoulutusta, joka on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille. Hakijoiden  työnhaun tulee olla voimassa TE-palveluissa tai kuntakokeilussa.

Koulutus kestää 6 kk. 

Koulutuksen ajankohta: 27.6. - 19.12.2023  (sisältää 5 päivän lomajakson)

Koulutuspäivät järjestetään pääasiassa etätoteutuksena. Koulutuskieli on suomi. 

Ohjelman kokonaisuudesta n. 30% on asiantuntijakoulutusta ja 70% aktiivista työssäoppimista Atealla. 

Koulutussisältö koostuu mm. seuraavista kokonaisuuksista:

  • Windows 10 (4 päivää)
  • IT palveluhallinta (2 päivää):
  • Viestintä- ja vuorovaikutustaidot asiakaspalvelutehtävässä
  • Osaava ja uutta kehittävä tiimityö
  • Tekninen toimintaympäristö (2 päivää):
  • Microsoft 365 (4 päivää)
  • Tietoturva Service Desk -työssä ja tietoturvallinen työskentely (2 päivää):
  • Asiakkuussuhteet IT-asiantuntijan roolissa:
  • GDPR ja tietosuoja ICT-asiantuntijan roolissa
  • Tulevaisuuden Service Desk

Meillä Sarasella saat yksilöllistä tukea rekrytointiprosessin alusta saakka sparrailun, ohjauksen ja valmennuksen merkeissä.

1. TE:n hakemuksen käsittelyn ja esivalinnan jälkeen kutsumme sinut haastatteluihin kanssamme.

2. Kun olemme päässeet tutustumaan sinuun tarkemmin, alamme edistämään hakuprosessiasi. Pääset kertomaan osaamisestasi Atealle kätevästi Sarasen osaamisprofiilin kautta. Toimimme siis työnhaun agenttinasi.

3. Tarjoamme ja sovimme sinulle ajat esihaastatteluihin. Valintojen jälkeen solmimme sinun ja yrityksen välille koulutussopimuksen ohjelman ajaksi. Koulutuksen tavoitteena on työllistää sinut Atealle vakituiseen työsuhteeseen ohjelman päätteeksi.

Voit seurata suoraa lähetystä TE-liven sivuilta 25.5. klo 10:30. Löydät myös tallenteen samalta sivulta jälkikäteen. Voit lähettää sinua askarruttavia kysymyksiä myös ennakolta TE-liven sivuilta.

https://te-live.fi/lahetykset/JG4WT01XN

Katso vastauksia työnhakijoiden usein kysyttyihin kysymyksiin täältä.