Markkinoinnin sertifikaatti vahvistaa ammattitaitoa
17.9.2018 | Uutiset

Aloitamme IAB Finlandin kanssa digimarkkinoijien sertifioinnit. Mikä sertifikaatti on ja kenen se kannattaa suorittaa?

Saranen on fasilitoinut IAB Finlandin digimediamyyjien sertifiointitilaisuuksia jo lähes kolme vuotta. Suuren kysynnän johdosta aloitamme tänä syksynä myös digimarkkinoijien sertifioinnit.

”Digimediamyyjien sertifikaatista poiketen uusi digimarkkinoijan sertifikaatti on suunnattu laajemmalle kohderyhmälle”, kertoo IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

”Kuka tahansa, joka työskentelee markkinoinnin ja median parissa, voi suorittaa digimarkkinoijan sertifikaatin ja kohentaa ammattitaitoaan.”

Sähköiset itseopiskelumateriaalit painottuvat mainonnan ja mediaympäristön ymmärtämiseen ja tämän päivän digimainonnan muotoihin. Materiaaleissa on paljon uusinta ja päivitettyä tietoa markkinointiosaamisen ja ammattitaidon ylläpitämiseksi.

Suorittaminen on helppoa itseopiskelun ansiosta

Syksyn ensimmäinen aloitustilaisuus järjestetään lokakuun lopussa. Puhujavieraana on digimarkkinoinnin huippuammattilainen, DNA:n markkinointijohtaja Riikka Järvinen, joka kertoo alustuksessaan, miksi on tärkeää ymmärtää digimarkkinoinnin kenttä kokonaisuudessaan.

”Tarkoituksena on, että introtilaisuudessa olisi jatkossakin aina vieraspuhuja joltakin tunnetulta mainostajalta”, Takala vinkkaa.

Sertifikaatin suorittaakseen ei tarvitse istua iltaluennoilla tai käyttää työaikaa. Aloitusintrotilaisuuden voi kuunnella myös webinaarina, ja introtilaisuuden jälkeen osallistujalla on kuusi viikkoa aikaa käydä itseopiskelumateriaalit läpi. Joka viikko voi myös kerrata tuoreeltaan oppimaansa, kun osallistujat saavat sähköpostitse harjoituskysymyksiä.

Kuuden viikon ja harjoituskysymysten jälkeen osallistujat käyvät tekemässä sähköisen monivalintatentin Sarasen koulutusluokassa Espoossa.

”Suoritettu sertifikaatti on voimassa kaksi vuotta, aivan kuten digimediamyyjänkin sertifikaatti. Tämän jälkeen voi tulla päivittämään tietonsa ja suorittamaan uuden testin”, Takala sanoo.

”Ala kehittyy valtavan nopeasti ja koko ajan. Sertifikaatin suoritettuaan mainostajalla tai markkinoijalla on hyvät valmiudet ymmärtää digimarkkinoinnin kenttää ja kehittyä osaajana edelleen.”

Ensimmäinen digimarkkinoijasertifikaatin introtilaisuus järjestetään 31.10.2018. Ilmoittaudu mukaan nyt! Seuraava aloitustilaisuus on helmikuussa 2019.

Mikä IAB-sertifikaatti?

  • IAB-sertifikaatti on kansainvälinen todistus digimediamyyjille.
  • Sertifioinnin malli on kaikkialla samanlainen, käsittäen introtilaisuuden, kuuden viikon itseopiskeluajan ja tentin, johon kuuluu 90 monivalintakysymystä. Vain sisällöt on räätälöity sopimaan suoritusmaan markkinoiden tarpeisiin.
  • Saranen Consulting vastaa käytännön järjestelyistä ja viestimisestä osallistujille. Sarasen toimiston tiloissa Espoossa myös järjestetään tentit ja introtilaisuudet. IAB Finland tekee opiskelumateriaalin ja tentti- ja harjoituskysymykset.
  • Suomen sertifioinnit on aloitettu alkuvuodesta 2016.
  • Yhteensä digimediamyyjiä on sertifioitu jo yli 130.

Lisää aiheesta

Ota yhteyttä

Henkilötietoja käytetään Saranen Consulting palveluista kertomiseen yhteydenoton yhteydessä. Lue lisää henkilötietojen käsittelystämme tietosuojaselosteestamme.