Future Skills Academy F.E.C -koulutus
Satakunta
In EnglishHanki uutta osaamista jatyöllisty esimerkiksi digitaalisen markkinoinnin ja myynnin, tekoälyn, ohjelmistokehityksen, data-analytiikan tai muun digitaalisen palvelukehityksen tehtäviin. Tällä hetkellä etsimme uusia osaajia Satakunnan alueelle.
Alue:
Satakunta
Ohjelman ajankohta:
Syksy 2025 - räätälöitävissä
Hakuaika:
28.7.2025 - 17.11.2025
Etsitkö uutta suuntaa urallesi?
Työmarkkina ja maailma sen ympärillä muuttuu nopeasti. Haluaisitko kohentaa omalla alallasi tarvittavia taitojasi? Pohdi, herättääkö markkinointi sinussa kipinöitä tai kiehtooko tekoälyn maailma? Oletko kiinnostunut digimarkkinoinnista, myynnistä, it-alasta, hr-tehtävistä tai taloushallinnosta? Jos vastasit kyllä, Future Skills Academy F.E.C. -koulutus voisi sopia sinulle.
Koulutus on erinomainen väylä suunnata uudelle alalle, sillä ohjelma on räätälöitävissä kykyjesi ja mielenkiinnon kohteidesi mukaan juuri sellaiseen suuntaan, joka parhaiten palvelee sinua. Avoimia tehtäviä ja uramahdollisuuksia on hyvin monenlaisia. Tällä hetkellä tarjolla on erilaisia digitaalisen markkinoinnin ja myynnin, tekoälyn, ohjelmistokehityksen, data-analytiikan tai muita digitaalisen palvelukehityksen rooleja. Halutessasi voit etsiä myös itse itsellesi yhteistyöyrityksen. Tämä ei kuitenkaan ole pakollista.
Keitä etsimme?
Uuden oppimisesta motivoituneita
Oletko ratkaisukeskeinen tyyppi, joka ei pelkää hypätä syvään päätyyn? Saat koulutuksestamme mukaan kellukkeet, joiden avulla pysyt pinnalla ja kasvat uusiin tehtäviisi taustastasi riippumatta. Kiinnostaisiko sinua jonkin uuden alan juniori- tai specialistitehtävät tai ehkäpä asiakas- ja myyntityö?
Ratkaisukeskeisiä osaajia
Onko sinulla jonkin alan koulutus ja vain väylä työelämään puuttuu? Me autamme sinua ja esittelemme sinut tuleville työnantajille. Ensin haluamme kuitenkin tutustua sinuun! Kerro meille, onko haaveenasi enemmän teknisemmät vai kaupallisemmat tehtävät ja minkälaisessa roolissa kykysi pääsisivät loistamaan parhaiten?
Pohjatiedoilla varustettuja
Oletko tarkka ja kehittymishaluinen tekijä, joka ei pelkää kehittyä entisestään? Hyppää hommiin, joissa pääset soveltamaan koulutus- ja työkokemustasi yhä paremmin. Pystytkö sinä esimerkiksi viemään ideat käytäntöön ja kehittämään liiketoimintaa dataan pohjautuvan digimarkkinoinnin voimin?
RekryKoulutukseen hakeminen oli perinteiseen työnhakuun verrattuna erittäin nopeaa ja vaivatonta. Ohjelmaan hakiessani minun ei missään nimessä odotettu olevan valmis osaaja, vaan tärkeintä oli halu oppia uutta. RekryKoulutuksen kautta sain vakituisen työpaikan ja ennen kaikkea pääsin rakentamaan omannäköistä uraa alalle, josta olin haaveillut.
Lue lisää
Sini Aalto, Test Engineer
Rekrytoiva koulutusohjelma on todellakin ollut hyödyllinen vaihe urallani, ja voin tämän kokemuksen perusteella suositella sitä. Suosittelisin koulutusohjelmaa sellaisille ihmisille, jotka tuntuvat olevan jumissa nykyisen uransa kanssa. Erityisesti alanvaihtajille tämä on erinomainen väylä uusille urille, sillä koulutukseen ei tarvitse sitoutua vuosikausiksi toisin kuin perinteisemmässä opiskelussa.
Lue lisää
Anne Mönttinen, Junior Software Engineer, Nolwenture
Olen todella tyytyväinen, että lähdin mukaan. Ohjelman ajan sain oppia tuoreita teknologioita ja vaihtaa arvokkaita näkökulmia muiden osallistujien kanssa. Koulutusohjelma oli itselleni paras vaihtoehto, sillä prosessi on selkeä ja tähtää aina työllistymiseen.
Lue lisää
Jukka Immonen, Service Manager, Fastroi
Olen suorittanut rekrytoivan koulutusohjelman kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran lähdin mukaan ohjelmaan 10 vuotta sitten, kun halusin muuttaa oman urani suuntaa. Tällöin huomasin rekrytoivan koulutusohjelman olevan erinomainen väylä päästä sisälle yrityksiin, joissa on hyviä uramahdollisuuksia.
Lue lisää
Marle Heiskanen, Rantalainen
Työskentelin hotellissa Revenue Managerina, kun korona rantautui Suomeen ja jouduin lomautetuksi tuhansien muiden tapaan. Jossain vaiheessa tajusin, että nyt olisi erinomainen tilaisuus hakeutua mukaan Sarasen rekrytoivaan koulutusohjelmaan. Olin kuullut ohjelmasta aiemmin, sillä pari ystävääni oli löytänyt uuden uran sitä kautta. Jutellessani aiheesta enemmän, sain kuulla paljon hyvistä kokemuksista ja ihmisten menestystarinoista.
Lue lisää
Petri Hänninen, Dagmar
Ryhdyin tutkimaan Digital Marketing Bootcampia tarkemmin ja vakuutuin sen sisällöstä. Olen itseoppinut markkinoija, joten digitaalisen markkinoinnin osaamisen kehittämiselle oli tarvetta, jotta työllistyisin jatkossakin markkinoinnin alalle.
Lue lisää
Camilla Tauro, Digital Content Specialist, WDS
Rekrytoivan koulutusohjelman myötä opin sanoittamaan paremmin omaa osaamistani ja löysin töitä uudelta paikkakunnalta!
Lue lisää
Johanna Isojärvi, Taloushallinnon palveluasiantuntija, Monetra
Kaiken kaikkiaan koulutus oli tosi hyvä. Eniten yllätyin siitä, kuinka suuri vaikutus jo yhdellä koulutuspäivällä voi olla omaan osaamiseen. Mieleen on jäänyt koulutuskokonaisuus pythonin alkeista. Vaikka olin käyttänyt ohjelmointikieltä jo aiemmin, sain koulutuksesta yllättävän paljon uutta sisältöä tekemiseeni. Työskentelyni on parantunut dramaattisesti koulutuksen jälkeen.
Lue lisää
Janne Blom, Software Engineer, Etteplan
Parasta ohjelmassa oli päästä tekemään ohjelmointihommia ohjelmistoalan yritykseen ja samalla opiskella kuumimpia teknologioita koulutuspäivinä. Koulutuspäivät olivat antoisia välipäiviä työnteolle ja oli mukavaa opiskella motivoituneessa porukassa. Code Academyn kautta sain mahdollisuuden näyttää oman motivaation, oppimiskyvyn sekä taidot rekrytoivalle yritykselle ilman paineita.
Lue lisää
Samu Heikkinen, Junior Software Developer, Cloudia
Code Academy laajensi osaamistani, vaikka osa sisällöstä olikin tuttua aikaisemmista työtehtävistä. Pääsin koulutusohjelman aikana tutustumaan itselleni uusiin teknologioihin ja opiskelemaan mielenkiintoisia uusia aiheita. Parasta koulutuksessa oli hyvin suunnitellut sisällöt ja laadukkaat kouluttajat. Ohjelman jälkeen sain työpaikan yhteistyöyrityksestäni.
Lue lisää
Olli Sivonen, Software Developer, Arbonaut
Etsimme ehkä juuri sinua!
Future Skills Academy on n. 5kk pituinen rekrytointiin tähtäävä koulutusohjelma, joka yhdistää työtehtävät ja uuteen rooliisi räätälöidyn, korkeatasoisen asiantuntijakoulutuksen yhteen pakettiin. Avoimia rooleja on useita ja eritasoisia ja lopulliset työtehtävät ovat mahdollisuuksien mukaan muokattavissa henkilöiden taustan ja mielenkiintojen mukaisesti. Tavoitteenamme on löytää aina juuri sinun osaamistasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli useiden yhteistyöyrityksiemme joukosta.
Voit olla taustaltasi uraasi aloittava tuleva asiantuntija, vastavalmistunut, alan tehtävistä jo kokemusta kerryttänyt tekijä, uusia mahdollisuuksia punnitseva alanvaihtaja tai esimerkiksi harrastuksesta ammattia tavoitteleva tulevaisuuden osaaja. Koulutus on työvoimakoulutusta, joka on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille.
Mikä ihmeen F.E.C- koulutus?
Olet saattanut selailla kiinnostavia koulutusohjelmiamme pidemmän aikaa ja pohtia, miksi joidenkin koulutusten perässä on lyhenne F.E.C. Lyhenne tulee sanoista Further Educated with Companies. FEC-koulutukset, kuten kaikki muutkin koulutuksemme, ovat rekrytointiin tähtääviä koulutuksia. Suurin ero piilee siinä, että sinulla on mahdollisuus etsiä koulutukseen itse oma yhteistyöyritys.
F.E.C -koulutusohjelman kautta pääset yhdistämään uudet työtehtävät ja uuden asiantuntijaosaamisen nopeasti ja tehokkaasti yhteen pakettiin, urasi vaiheesta riippumatta.
Future Skills Academy rekrytoiva koulutus järjestetään tiiviissä yhteistyössä Satakunnan työllisyysalueen, kouluttajakumppanien, rekrytoivien yrityksien sekä koulutusjärjestäjä Sarasen kanssa.

Kasva nopeasti uuteen työhön
Koulutuksen tärkeimpänä tavoitteena on työllistää sinut yhteistyöyritykseemme 5kk mittaisen ohjelman päätteeksi. Koulutusohjelman aikana pääset tutustumaan työyhteisöön ja lopullisiin työtehtäviin jo ennalta ja löydät oikeat työkalut tulevassa roolissasi menestymiseen.
Tähtäimessä olevan työpaikan lisäksi panostat omaan osaamiseesi myös pidemmällä tähtäimellä ja kasvatat asiantuntijuuttasi niiden taitojen parissa, joista työnantajat kilpailevat. Näin pääset yhdistämään uudet työtehtävät ja asiantuntijakoulutuksen samaan pakettiin.
Löydä omannäköisiä työtehtäviä
Ohjelma tarjoaa sinulle mahdollisuuden vaikuttaa aktiivisesti työurasi suuntaan ja siihen, miltä seuraava roolisi voisi näyttää.
Uteliaisuus uusia aiheita ja teknologioita kohtaan, sekä innostus oman ammattitaidon kehittämiseen ovat suurimpia valttejasi, olitpa urasi alkutaipaleella oleva tekijä tai jo kokeneempi asiantuntija. Sinun ei siis välttämättä tarvitse vielä hakuvaiheessa olla valmis asiantuntija – me autamme sinut kasvamaan ohjelman aikana uuteen tehtävääsi!
Tutustu avoimiin rooleihin tarkemmin sivun lopusta!
Nostetta osaamiseen huippukoulutuksesta
Saat ohjelman aikana laadukasta koulutusta alan johtavilta tekijöiltä ja pääset kasvattamaan osaamistasi niiden taitojen parissa, joista työnantajat kilpailevat nyt ja tulevaisuudessa. Opit eivät jää pelkästään ajatuksen tasolle, vaan pääset hyödyntämään oppimaasi kätevästi uusissa työtehtävissäsi.
Vähennä työn hakuammuntaa ja hakemuksien määrää
Me Sarasella toimimme työnhaun agenttinasi. Hakemuksesi yhteydessä täytettävä Sarasen osaamisprofiili toimii käyntikorttinasi hakemasi ohjelman rekrytoiviin yhteistyöyrityksiin, jonka kautta pääset kertomaan taustastasi, osaamisestasi ja motivaatiostasi kaikkiin avoimiin paikkoihin kätevästi vain yhden hakemuksen kautta. Näin et sulje ovia erikseen miltään mahdollisuudelta.
Me tuemme sinua hakuprosessin aikana ja etsimme sinun profiiliisi sopivia työmahdollisuuksia yhteistyöyrityksiemme joukosta. Tavoitteemme on löytää juuri sinun osaamistasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli!
Hae mukaan!
Oletko kiinnostunut? Lähetä hakemus ohjelmaan!
Voit hakea Future Skills Academy F.E.C. -koulutukseen , jos olet työttömänä tai työttömyysuhan alaisena.
Hakuaika 28.7. - 17.11.2025
Haku koulutukseen on kaksivaiheinen!
1.Täytä virallinen työllisyysalueen hakemus
Hae koulutukseen 17.11.2025 mennessä täyttämällä sähköinen hakemus vahvasti tunnistautuneena. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen oman alueesi työllisyyspalveluun hakuaikana. Koulutuksen uranumero on 726640
Täytä työllisyysalueen hakemus.
2. Täytäthän myös osaamisprofiilisi Sarasen rekrytointijärjestelmään
Hakemuksessa tulee tuoda selvästi esille koulutus- ja työkokemustaustasi. Esivalinta tehdään hakemuksessa annettujen tietojen perusteella, joten anna motivaatiosi näkyä. Toivomme, että jätät hakemuksesi mahdollisimman pian, tämä auttaa meitä sinulle sopivan paikan löytämisessä.
Tutustu tarkemmin aiheisiin
Kuten sanottu, avoinna oleva koulutusohjelmamme mukautuu moneen ja on räätälöitävissä eri aloille. Ota selvää, minkä tyyppistä koulutussisältöä minkäkin aiheen taakse kätkeytyy ja pohdi, mikä niistä palvelisi omia urasuunnitelmiasi parhaiten.
Koulutuksen kesto ja sisältö määräytyy tarkemmin haettavan roolin, yrityksessä olevan tarpeen sekä hakijan taustan mukaan. Tietopuolisen koulutuksen osuus koulutusohjelmasta on aina kuitenkin 20%. Loput koulutuksesta suoritetaan omassa yhteistyöyrityksessä.
Ohjelmistokehitys ja tietoturva
Koulutussisällöt
Alla esimerkkejä koulutusisällöistä. Räätälöimme lopulliset sisällöt aina sen mukaan, millaisiin rooleihin yrityksillä on tarvetta saada osaajia ja minkälainen tausta osaajalla on ennestään.
- Frontend- ja backend-kehitys eri teknologioilla
- Tekoälyavusteinen ohjelmointi
- Ohjelmistotestaus & testausautomaatio
- Kyberturva: Tietoturvauhat, suojausratkaisut ja tietoturvan rooli ohjelmistokehityksessä., kyberturvan säädökset (CRA, NIS2 ja CER)
Roolit
Ohjelman kautta voit kasvaa oman kiinnostuksesi ja yrityksissä olevien tarpeiden mukaan joustavasti mm. seuraaviin rooleihin:
- Ohjelmistokehittäjä
- Sovellusasiantuntija
- Tietoturva-asiantuntija
- Automaatio/manuaalitestaaja
- Tuoteomistaja
“RekryKoulutus oli erittäin hyvä startti uralleni. Olen syventänyt taitojani testauksessa ja haastanut itseäni uusien teknologioiden, kuten Pythonin ja DevOpsin parissa. Ohjelmistokehittäjälle on erittäin tärkeää pysyä aallon harjalla trendien kanssa ja tuntea monia erilaisia teknologioita. Voin suositella rekrytoivaa koulutusohjelmaa myös muille työttömille ja vastavalmistuneille, sillä se auttaa etenemään uralla ja saamaan parempia työmahdollisuuksia”.
-Nelson-
Pilvipalvelut
Koulutussisällöt
Alla esimerkkejä koulutusisällöistä. Räätälöimme lopulliset sisällöt aina sen mukaan, millaisiin rooleihin yrityksillä on tarvetta saada osaajia ja minkälainen tausta osaajalla on ennestään.
- Pilvipalvelut & tekoäly
- Microsoft Azure Fundamentals, Data, AI Engineer
- Google Cloud Data Analytics, Cloud Engineer
- DevOps
- M365
Roolit
Ohjelman kautta voit kasvaa oman kiinnostuksesi ja yrityksissä olevien tarpeiden mukaan joustavasti mm. seuraaviin rooleihin:
- Cloud Engineer (Azure, GCP)
- DevOps-asiantuntija
- Technical Support Specialist
- Infrastructure Specialist
- Automation Engineer
- Data engineer
- Service Desk Specialist / IT-järjestelmäasiantuntija
"Siirtyminen johdon assistentin tehtävistä service desk -tehtäviin sujui helposti Sarasen rekrytoivan koulutusohjelman avulla. Tykkään työstäni tosi paljon ja koen, että tämä on mun juttu! Harvoin tulee kahta samanlaista päivää tai ongelmaa vastaan – koko ajan tulee uutta, joka pitää mielen virkeänä."
-Susanna-
Teollisuuden automaatio
Koulutussisällöt
Alla esimerkkejä koulutusisällöistä. Räätälöimme lopulliset sisällöt aina sen mukaan, millaisiin rooleihin yrityksillä on tarvetta saada osaajia ja minkälainen tausta osaajalla on ennestään.
- Automaatiojärjestelmät
- Logiikkaohjelmointi
- CAD-suunnittelu
- Sähkösuunnittelu
- C/C++ -ohjelmointi
- Käyttöliittymäsuunnittelu
- Teollinen tietoturva
- Projektihallinta- ja johtaminen
Roolit
Ohjelman kautta voit kasvaa oman kiinnostuksesi ja yrityksissä olevien tarpeiden mukaan joustavasti mm. seuraaviin rooleihin:
- Sähköasemasuunnittelija
- Logiikkaohjelmoija
- Käyttöliittymäsuunnittelija
- Automaatiosuunnittelija
- Järjestelmäasiantuntija
- Automaatioasentaja
- Projektipäällikkö
- Tekninen dokumentoija
Digimarkkinointi, verkkokauppa ja moderni myynti
Koulutussisällöt
Alla esimerkkejä koulutusisällöistä. Räätälöimme lopulliset sisällöt aina sen mukaan, millaisiin rooleihin yrityksillä on tarvetta saada osaajia ja minkälainen tausta osaajalla on ennestään.
- AI markkinoinnissa ja digitaalisessa kaupassa
- Verkkokaupan liiketoimintamalli ja strategiat
- Asiakashankinta ja myynnin kasvattaminen
- SEO, SEM, verkkoanalytiikka & tekoälyoptimointi
- Asiakaspolku ja asiakaskokemus
Roolit
Ohjelman kautta voit kasvaa oman kiinnostuksesi ja yrityksissä olevien tarpeiden mukaan joustavasti mm. seuraaviin rooleihin:
- Digital Marketing Specialist
- Growth Hacker
- eCommerce Specialist
- Myynti- ja markkinointipäällikkö
- Web analyst
- Sales support specialist
- Myynnin asiantuntija
- Communication ja Marketing Specialist
“Mielestäni koulutuksen sisältö tuki uutta työtä erinomaisesti, sillä opiskelin samoja asioita, mitä tein arjessa työpaikalla. Sain myös tilaisuuden perehtyä alan ajankohtaisiin aiheisiin, kuten erilaisiin digimarkkinoinnin ohjelmistoihin. Asiantuntevat kouluttajat tarjosivat meille aina uusinta tietoa, ja he osoittivat vilpitöntä halua auttaa meitä oppimaan. Tietysti alanvaihtajana monet asiat olivat minulle aivan uusia, mutta käytännönläheisten case-esimerkkien ansiosta osaaminen karttui nopeasti”.
-Mirja-
Tekoäly, data ja analytiikka
Koulutussisällöt
Alla esimerkkejä koulutusisällöistä. Räätälöimme lopulliset sisällöt aina sen mukaan, millaisiin rooleihin yrityksillä on tarvetta saada osaajia ja minkälainen tausta osaajalla on ennestään.
- Tietokannat (esim. SQL)
- Datan visualisointi (esim. Power-BI, Tableu)
- Tiedolla johtaminen
- Tekoäly asiantuntijatyössä
Roolit
Ohjelman kautta voit kasvaa oman kiinnostuksesi ja yrityksissä olevien tarpeiden mukaan joustavasti mm. seuraaviin rooleihin:
- Data & AI specialist
- Prompt engineer
- Business analyst
- Data engineer
- BI-konsultti
- AI Coach
Talous-, palkka- ja henkilöstöhallinto sekä muut hallinnolliset roolit
Koulutussisällöt
Alla esimerkkejä koulutusisällöistä. Räätälöimme lopulliset sisällöt aina sen mukaan, millaisiin rooleihin yrityksillä on tarvetta saada osaajia ja minkälainen tausta osaajalla on ennestään.
- Tekoäly asiantuntijatyössä
- Projektihallinta
- Kirjanpidon perusteet, erityiskysymykset ja verotus
- Palkanlaskennan perusteet, työehtosopimukset ja HR-asiantuntijan keskeinen lainsäädäntö
- Kannattavuuslaskenta ja budjetointi
Roolit
Ohjelman kautta voit kasvaa oman kiinnostuksesi ja yrityksissä olevien tarpeiden mukaan joustavasti mm. seuraaviin rooleihin:
- Taloushallinnon assistentti
- Toimistokoordinaattori
- Projektipäällikkö
- HR Specialist
- Kirjanpitäjä
- Palkanlaskija
- Assistant controller
- Laskutusasiantuntija
“Päivittäisessä työssäni teen taloushallintoa ja olen tiiviisti asiakkaiden kanssa tekemisissä. Konsultoin asiakkaita taloushallinnon asioissa ja autan heitä tekemään liiketoiminnasta kannattavampaa. Olen tyytyväinen, että sain mahdollisuuden osallistua RekryKoulutukseen ja työllistyä. Olen ollut työelämässä nyt vuoden verran, ja näen ympärilläni koko ajan uusia kehittymismahdollisuuksia. Osallistuin jo talon sisäiseen esihenkilökoulutukseen.”
-Tuomas-
Rekrytoivat yritykset & avoimet roolit
Future Skills Academy kokoaa yhteen eri alojen yritykset ja niissä avoinna olevat koulutuspaikat. Avoimia paikkoja on useita ja eritasoisia ja lopulliset työtehtävät ovat mahdollisuuksien mukaan muokattavissa taustasi ja mielenkiintojesi mukaisesti.
Tutustu tällä hetkellä avoinna oleviin rooleihin ja yrityksiin.
2M-IT
Service Desk
Balanssi Oy | Pori
Taloushallinnon asiantuntija
Brand ID Group | Pori
Myyntiassistentti
Honkajoki Oy | Kankaanpää
Markkinointi- ja myyntikoordinaattori
Intragen Oy
IAM Business Consultant
ProAgria
Taloushallinnon Asiantuntija
Promeco
HR-assistentti
Provendor Oy
Automaatio-/sähköinsinööri
Saidok Oy
Automaatiosuunnittelija
Sermatech Oy
Projektipäällikkö
Anonyymi yritys | Pori
Ratkaisumyynnin asiantuntija
Anonyymi yritys | Pori
Digimarkkinoinnin asiantuntija
Anonyyi yritys | Pori
Data-analyytikko
Tuplaa mahdollisuutesi työllistyä
Etsi oma yhteistyöyritys
Lisäilemme yritysten etsimiä rooleja hakuajan aikana!
Kaikkien yritysten tarpeet eivät ole julkisia! Haemme yrityspaikkoja myös hakijoiden kiinnostusten perusteella, joten hae rohkeasti ja kerro uratoiveesi!
2M-IT
Service Desk
Join 2M-IT’s Service Desk Team!
2M-IT is one of Finland’s leading public sector IT service providers. We support wellbeing services counties with smart digital solutions to ensure that critical services run smoothly and securely – every day.
We already have around 930 experts who are proud to be part of the everyday life of wellbeing services. We serve 17 wellbeing services counties and are Finland’s most experienced provider of support services for patient and customer information systems.
ServiceDesk
We are looking for new team members to grow to our Service Desk and support users with everyday IT challenges. In this role, you will:
- Answer support calls in English and log service requests in the system
- Use translation tools when handling tickets
- Direct tickets to the right teams and solve some of them yourself, such as basic user account management
- Provide support for computers and applications
This role is a great fit for you if you
- Are interested in IT and want to help people
- Have experience in customer service and/or from a technical field
- Know the basics of Active Directory or basic troubleshooting or are eager to learn
- Have a curious, positive attitude and a desire to develop yourself
Basic skills in Finnish are an advantage, but most important is your motivation to learn.
What we offer you
- An opportunity to build a meaningful career in IT
- A role where you can make a real difference in people’s daily lives
- Support from a skilled team and a learning environment in Finland’s strongest public sector IT service company
The position requires a successfully completed security clearance, and a drug test will be conducted as part of the pre-employment medical examination.
Balanssi Oy | Pori
Taloushallinnon asiantuntija
Haluatko kehittyä taloushallinnon asiantuntijaksi asiakaslähtöisessä tilitoimistoympäristössä? Balanssi Oy etsii uutta kollegaa taloushallinnon asiantuntijatehtäviin Porin toimistolle. Roolissa pääset työskentelemään monipuolisesti asiantuntijatehtävissä, kuten veroneuvonnassa ja liiketoiminnan ohjauksessa, ja olet mukana kehittämässä asiakaspalvelua yhdessä kokeneen tiimin kanssa.
Balanssi Oy on riippumaton tilitoimisto ja isännöintipalveluiden tarjoaja, joka toimii Porissa ja palvelee asiakkaita myös etänä ympäri Suomen. Yritys panostaa asiakaslähtöisyyteen, joustavuuteen ja palveluiden räätälöintiin asiakkaiden tarpeiden mukaan.
Tämä tehtävä sopii sinulle, joka toimit oma-aloitteisesti, viihdyt asiakastyössä ja haluat oppia uutta. Positiivinen asenne, tiimityöskentelytaidot ja kyky esittää kehitysehdotuksia ovat tärkeitä ominaisuuksia. Sinulla voi olla jo jonkin verran kokemusta taloushallinnon tehtävistä, mutta sinun ei tarvitse olla valmis asiantuntija – tärkeintä on aito kiinnostus alaa kohtaan. Yrittäjätausta katsotaan eduksi.
Käytämme ohjelmistoja Fivaldi, Netvisor ja Admicom, ja jos sinulla on kokemusta näistä, se katsotaan eduksesi.
Brand ID Group | Pori
Myyntiassistentti
Brand ID Group – Merkitsemme enemmän kuin tuotteita
Brand ID Group on vahvassa kasvussa oleva suomalainen konserni, joka yhdistää huippuluokan valmistusosaamisen, innovatiiviset ratkaisut ja asiakkaan arjen ymmärryksen. Meidän intohimomme on auttaa asiakkaitamme erottumaan – olipa kyseessä teollisuuden tarkkuutta vaativat merkintäratkaisut, älykkäät Smartdeck®-venekansituotteet tai vaikuttavat myynti- ja pakkausmateriaalit.
Toimimme siellä, missä brändit kohtaavat asiakkaansa. Asiakaskuntaamme kuuluu laajasti suomalaisia ja kansainvälisiä huippubrändejä, teollisuuden toimijoita sekä merkittäviä kotimaisia kaupan alan ketjuja.
Brand ID Groupin liikevaihto on noin 25 miljoonaa euroa, ja työllistämme jo noin 170 asiantuntijaa Porissa, Vaajakoskella, Pirkkalassa, Hyvinkäällä, Oulussa ja Helsingissä. Meillä jokaisella on tärkeä rooli – rakennamme tulevaisuutta, jossa brändit näkyvät, erottuvat ja kestävät.
Tule mukaan osaksi huipputiimiä – etsimme Myyntiassistenttia Poriin!
Oletko sinä se henkilö, joka saa asiat tapahtumaan? Myyntiassistenttina olet tärkeässä roolissa varmistamassa, että asiakkaamme saavat parasta mahdollista palvelua, ja että myynnin ja tuotannon välinen arki rullaa saumattomasti.
Haemme nyt reipasta ja oma-aloitteista myyntiassistenttia vakituiseen työsuhteeseen Porin toimipisteellemme.
Millaiseen rooliin astut?
Myyntiassistenttina toimit myynnin tukena ja asiakkaiden luotettavana kontaktina - yhdistävänä lenkkinä, joka pitää kokonaisuudet hallussa ja huolehtii yksityiskohdista. Työpäiväsi on vaihteleva ja monipuolinen, pääset tekemään muun muassa:
- tilausten käsittelyä ja hinnoittelua
- tarjousten laadintaa ja asiakaspalvelua (sisäisesti ja ulkoisesti)
- ostotilauksia ja toimitusten seurantaa
- laskutusta ja reklamaatioiden käsittelyä
Miksi meille?
Brand ID:llä et ole vain osa työyhteisöä - olet osa yhdessä tekemisen kulttuuria. Meillä autetaan, sparrataan ja tsempataan toisiamme eteenpäin. Uskomme siihen, että hyvä työpäivä syntyy yhdessä onnistumisesta.
Tarjoamme sinulle:
- monipuolisen ja vastuullisen roolin osana asiakaspalvelutiimiä
- mahdollisuuden oppia ja kehittää omaa osaamistasi
- aidosti yhteistyöhön nojaavan työyhteisön
- työn, jossa näet oman kädenjälkesi päivittäin
Kuka sinä olet?
Etsimme henkilöä, joka saa energiaa vaihtelevasta työstä ja siitä, että asiat etenevät. Sinulla on:
- järjestelmällinen ja aikaansaava työote
- rohkeus tarttua toimeen ja kyky hallita useita asioita rinnakkain
- positiivinen asenne ja hyvät vuorovaikutustaidot
- tarkkuutta ja vastuullisuutta - viet tehtävät loppuun saakka
Kaupallisen alan koulutus tai aiempi kokemus vastaavista tehtävistä on vahva etu. Työssä onnistuminen edellyttää sujuvaa kirjallista ja suullista suomen sekä englannin kielen taitoa sekä hyviä tietoteknisiä valmiuksia (esim. MS Office).
Hae mukaan!
Tule mukaan tekemään työtä, jossa asiakaslähtöisyys, yhteistyö ja kehittyminen näkyvät jokaisessa päivässä. Odotamme jo innolla, että kuulemme sinusta.
Honkajoki Oy | Kankaanpää
Markkinointi- ja myyntikoordinaattori
Honkajoki Oy on vastuullisen kiertotalouden edelläkävijä ja Findest Protein Oy:n sekä GMM Finland Oy:n kanssa osa suomalaista elintarvikeketjua palvelevaa konsernia. Valmistamme korkealaatuisia, turvallisia ja ympäristöystävällisiä raaka-aineita elintarvike-, rehu- ja teknisille teollisuudenaloille – kiertotalouden hengessä.
Markkinointi- ja myyntikoordinaattori
Etsimme nyt Markkinointi- ja myyntikoordinaattoria vahvistamaan myyntitiimiämme. Markkinointi- ja myyntikoordinaattorien tehtävässä yhdistyvät markkinoinnin toimenpiteet ja myyntikoordinaation käytännön hallinta.
Roolisi on keskeinen asiakashankinnan, markkinoinnin vaikuttavuuden arvioinnin sekä toimitusketjun sujuvuuden varmistamisessa.
Työ edellyttää läsnäoloa Honkajoki Oy:n Kirkkokallion teollisuusalueen toimistolla, ja raportoit tehtävässä myyntijohtajalle.
📍 Sijainti: Kirkkokallion teollisuusalue, Santastentie 197, Kankaanpää
Keskeiset vastuualueet
Roolissa yhdistyvät monipuoliset markkinoinnin ja myyntikoordinaation tehtävät: tehtäviin kuuluvat kohdennetut markkinointitoimenpiteet, uusasiakashankinnan tukeminen, markkinoinnin vaikuttavuuden seurantaa sekä verkkosivujen ja some-kanavien sisällöntuotantoa.
Myyntikoordinaation puolella hoidettavana ovat toimitusten ja lastausten suunnittelu, varastonhallinta, vienti- ja tuontiluvat, uusien asiakkaiden ja tuotteiden perustaminen järjestelmiin sekä laadunhallinnan ja hankintojen tehtävät.
Odotamme sinulta
- Kiinnostusta myyntiin, markkinointiin ja laadunhallintaan
- Hyviä organisointi-, yhteistyö- ja viestintätaitoja
- Huolellista, oma-aloitteista ja ratkaisukeskeistä työotetta
- Valmiutta käyttää ja oppia uusia järjestelmiä sekä teknisiä työkaluja, kuten tekoälytyökaluja
- Soveltuvaa koulutusta ja/ tai työkokemusta vastaavista tehtävistä
- Sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa, muu kielitaito katsotaan eduksi.
Tarjoamme
- Monipuolisen ja vastuullisen roolin kiertotalouden ytimessä
- Mahdollisuuden vaikuttaa ja kehittää toimintatapoja
- Ammattitaitoisen tiimin tuen
Intragen Oy
IAM Business Consultant
Intragen Oy
At Intragen, a leading Identity and Access Management (IAM) partner in Europe, we help the world’s top companies secure their digital identities. We offer solutions & services across the entire IAM landscape, partnering with industry-leading vendors like One Identity, Okta, SailPoint, and CyberArk. Intragen currently has offices in Finland, UK, Netherlands, Germany and Greece and employ more than 200 IAM Experts.
IAM Business Consultant
As an IAM Business Consultant, you'll be at the forefront of shaping digital identities for our clients, ensuring they align with their strategic goals. You’ll work closely with our customers, translating business requirements into clear, actionable IAM strategies. You’ll collaborate with senior consultants and play a key role in delivering IAM strategies that align with security, compliance, and business goals. Key Responsibilities: · Turn business needs into secure IAM solutions - work directly with clients to gather and translate requirements into tailored identity and access management solutions that support their strategic goals. · Stakeholder communication - act as a bridge between technical teams and business stakeholders across all levels, ensuring clear understanding and alignment from discovery through to delivery. · Represent business needs during agile ceremonies, contributing to planning, prioritisation, and iterative improvement in project workflows. · Partner with senior consultants, ask questions, and actively participate in knowledge-sharing sessions to build deep, practical expertise in IAM technologies. · Help develop IAM policies and governance frameworks that ensure compliance, manage risk, and enable scalability. · Analyse client processes and suggest improvements to streamline operations, reduce friction, and increase security. · Share insights and learnings with colleagues and clients to support a culture of continuous improvement and IAM excellence. What We’re Looking For: · Knowledge or experience of at least few topics: large system projects, integrations, process modelling, workshop facilitation, understanding of typical project methodologies (Agile and plan-driven). · Strong stakeholder management skills, with a proven ability to manage client relationships and complex project requirements effectively. · Analytical thinker – able to break down business problems, identify root causes and bridge the gap between strategy and implementation. · Fluent Finnish and strong English written and verbal skills. · Strong sense of ownership and accountability, quality and results driven. · Self-motivated, flexible in approach, enthusiastic team player · Ability to work both independently and as part of a team.
ProAgria
Taloushallinnon Asiantuntija
ProAgria
📍Länsi-Suomi
Kiinnostaako sinua ura taloushallinnon parissa ja haluatko kehittyä asiantuntijaksi merkityksellisessä ympäristössä? Etsimme Porin toimistollemme uutta kollegaa taloushallinnon asiantuntijatehtäviin. Roolissa pääset työskentelemään monipuolisesti sisäisen taloushallinnon parissa ja kehittämään toimintamalleja yhdessä kokeneiden asiantuntijoiden kanssa.
ProAgria Länsi-Suomi ry on maatalouden ja maaseudun yritystoiminnan asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on vahvistaa asiakkaidensa kilpailukykyä ja kestävää tulevaisuutta. Länsi-Suomessa meitä on noin 50 proagrialaista, ja toimipaikkamme sijaitsevat Porin ja Turun lisäksi Kankaanpäässä, Karviassa, Säkylässä, Salossa, Loimaalla, Huittisissa ja Somerolla. ProAgria Länsi-Suomeen kuuluu myös Länsi-Suomen maa- ja kotitalousnaiset.
Tämä tehtävä sopii sinulle, joka suhtaudut työhön reippaasti, toimit oma-aloitteisesti ja pidät asiakastyöstä. Positiivinen asenne, uteliaisuus uuden oppimiseen ja kyky tarttua tehtäviin itsenäisesti ovat tärkeitä ominaisuuksia. Sinulla voi olla jo jonkin verran kokemusta käytännön taloushallinnon tehtävistä, mutta sinun ei tarvitse olla valmis asiantuntija – tärkeintä on aito kiinnostus taloushallintoa ja sen kehittämistä kohtaan. Koulutustaustasi voi olla esimerkiksi merkonomi tai tradenomi, mutta yhtä lailla arvostamme monenlaisia taustoja ja kokemuksia. Ymmärrys maataloudesta tai yhdistyskirjanpidosta on plussaa.
Jos haluat kasvaa modernin taloushallinnon osaajaksi ja tehdä työtä merkityksellisessä ympäristössä, hae rohkeasti mukaan – me odotamme innolla tutustumista sinuun!”
Promeco
HR-assistentti
Promeco on maailmanlaajuisesti toimiva vaativien sähkömekaanisten järjestelmien ja palveluiden ratkaisutoimittaja. Palvelut kattavat koko suunnittelu- ja tuotantoketjun tuotekehityksestä valmistukseen ja elinkaaripalveluihin. Promeco tarjoaa laadukkaita, viimeisintä tekniikkaa edustavia, kustannustehokkaita ratkaisuja niin meri- ja energiateollisuuden kuin raideliikenteen sekä valmistavan teollisuuden asiakkaille.
HR-assistentti
Roolissasi tulet vastaamaan työsuhteen elinkaaren eri vaiheiden hallinnoinnista. Tehtäviisi kuuluu rekrytointien ja henkilöstöetujen hallinnointi, henkilöstöraportointia sekä kokemuksestasi ja vahvuuksistasi riippuen muita avustavia HR-tehtäviä. Rooliin sisältyy myös yleishallinnollisia tehtäviä.
Eduksi katsomme työkokemuksen HR-tehtävistä. Tehtävässä tarvitset suomen ja englannin kielen suullista ja kirjallista taitoa. Toivomme sinulta tarkkuutta, hyviä viestintä- ja vuorovaikutustaitoja sekä vastuullisuutta ja järjestelmällistä työotetta. Tehtävän hoitaminen edellyttää yleisimpien toimistosovellusten käytön hyvää hallintaa, kuten Outlook, Excel ja Power Point. Koulutusohjelman jälkeen työsuhde solmitaan aluksi joulukuun loppuun 2026 saakka.
Provendor Oy
Automaatio-/sähköinsinööri
Provendor Oy on vuonna 2002 perustettu yritys, jonka päätoimialat ovat automaatiotekninen suunnittelu ja projektointi, automaatiokeskusten sopimusvalmistus sekä tekninen kauppa. Toimitamme automaatioratkaisuja teollisuudelle, sekä kotimaahan että vientiin.
Sloganimme ”Progress In Motion” kertoo paitsi pyrkimyksestämme pysyä kehityksen kärjessä myös todellisista valmiuksistamme koneautomaation saralla.
Osaamisemme moniakselisten servo-ohjainten ja -käyttöjen alueella takaa Sinulle luotettavan kumppanin. Myös HMI-tuotteet (PC-valvomot, operointipaneelit, GSM-ohjaukset, ++) ovat meille tuttuja.
Varmasti osaat arvostaa myös projektikokemustamme, kotimaasta ja lukuisista vientikohteista.
Automaatio-/sähköinsinööri
Provendor Oy hakee automaatio- tai sähköinsinööriä asiakasprojekteihin. Tehtävä sopii myös työuransa alkuvaiheessa olevalle insinöörille. Työ sisältää logiikkaohjelmointia (Siemens ja Mitsubishi Electric), sähkösuunnittelua CADS-ohjelmistolla sekä projektien toteutusta ja käyttöönottoja. TIA Portal ja iQ Works -osaaminen katsotaan eduksi.
Toivomme sinulta sujuvaa suomen ja hyvää englannin kielen taitoa, oma-aloitteisuutta ja kiinnostusta uuteen teknologiaan.
Arvostamme yrittäjämäistä otetta ja kykyä työskennellä itsenäisesti. Tarjoamme monipuolisia projekteja, mahdollisuuden kehittyä asiantuntijaksi sekä kokemukseen perustuvan palkkauksen koulutusohjelman jälkeen
Saidok Oy
Automaatiosuunnittelija
Saidok Oy
Saidok Oy sähkö-, automaatio- ja instrumentointialan palveluyritys. Toimimme kotimaisilla ja ulkomaisilla markkinoilla ja tarjoamme asiakkaillemme kokonaisratkaisujen lisäksi palveluita projektin elinkaaren kaikkiin vaiheisiin hankekartoituksista käyttöönottoon. Toimipisteemme sijaitsee Porissa. Meiltä saat haasteellisen ja monipuolisen työn mielenkiintoisessa, rennossa ja kannustavassa työyhteisössä. Tarjoamme kilpailukykyisen palkan, hyvät henkilöstöedut, joustavat työajat, mahdollisuuden etätöihin ja kehittyä omien kykyjesi ja kiinnostustesi mukaan. Matkustusvalmius, kyky itsenäiseen työskentelyyn, oma-aloitteisuus, ongelmanratkaisukyky ja oman auton käyttömahdollisuus katsotaan eduksi. Kommunikoit suomeksi ja englanniksi sekä suullisesti että kirjallisesti.
Automaatiosuunnittelija
Automaatiosuunnittelijana toimit sekä omissa että asiakkaidemme projekteissa. Työtehtävät vaihtelevat osaamisen ja kiinnostuksen mukaan automaatiosuunnittelusta tietokantoihin, tekoälyyn ja automaatioympäristöjen kyberturvallisuuteen. Toivomme sinulta kiinnostusta automaatiotekniikkaan ja intohimoa oppia uutta.
Sermatech Oy
Projektipäällikkö
Sermatech Oy
Sermatech on kotimainen automaation ja robotiikan kokonaistoimittaja. Tarjoamme asiakkaillemme kattavat palvelut suunnittelusta valmistukseen ja asennuksiin – tuotantolinjoista erikoiskoneisiin. Toimipisteemme sijaitsevat Ulvilassa, Raumalla ja Raisiossa. Meillä pääset osaksi kokenutta ja luotettavaa tiimiä, joka toteuttaa vaativia projekteja asiakaslähtöisesti ja ammattitaidolla.
Haemme nyt teknis-kaupallista projektipäällikköä, jolla on mahdollisuus saada vastuulleen uusien koneiden, laitteiden ja tuotantolinjojen toimitusprojekteja. Projektipäällikkönä pääset johtamaan asiakasprojekteja kokonaisvaltaisesti suunnittelusta toimitukseen ja toimit yhteistyössä sidosryhmien kanssa. Työ sisältää matkustamista kotimaassa.
Tässä roolissa on eduksi aikaisempi kokemus projektityöskentelystä tai olet osallistunut projektiliiketoimintaan. Koulutukseltasi voit olla insinööri tai DI esim. mekaniikkasuunnittelun tai sähkö- ja automaatiotaustalla. Työssä pärjätäksesi tarvitset kirjallista englanninkielentaitoa. Oma auto on hyvä olla, jotta pääset matkustamaan asiakkailla. Sinulla on motivaatiota oppia & kehittyä merkitykselliseen projektipäällikön roolin kokeneen tiimin tukena.
Anonyymi yritys | Pori
Ratkaisumyynnin asiantuntija
Etsimme liiketoimintalähtöistä myynnin osaajaa, joka haluaa rakentaa asiakassuhteita fiksusti ja pitkäjänteisesti. Työ sisältää aktiivista asiakaskontaktointia – puhelimitse ja muilla keinoin – sekä mahdollisuuden kehittää omia asiakasprojekteja ja viedä niitä itsenäisesti maaliin. Roolissa korostuvat projektinhallintataidot ja kyky toimia itseohjautuvasti.
🔹 Sinulta toivomme:
- Hyvää liiketoimintaymmärrystä ja järjestelmällistä työotetta
- Vuorovaikutustaitoja ja kokemusta asiakasrajapinnasta
- Taustaa jollain toimialalla – ja intoa siirtyä myynnin pariin
- Työelämätaitoja: et ole urasi alussa, mutta taustasi voi olla moninainen
- Kykyä hallita useita asiakasprojekteja samanaikaisesti ja viedä ne itsenäisesti eteenpäin
Rooli sopii erityisesti alanvaihtajalle, joka haluaa tehdä vaikuttavaa myyntityötä asiakaslähtöisesti ja kehittyä myynnin ammattilaisena.
Anonyymi yritys | Pori
Digimarkkinoinnin asiantuntija
Etsimme visuaalisesti lahjakasta digimarkkinoinnin osaajaa, joka hallitsee sekä sisällöntuotannon että teknisen toteutuksen. Roolissa pääset työskentelemään asiakasrajapinnassa, suunnittelemaan ja toteuttamaan markkinointisisältöjä sekä kehittämään verkkosivustoja – itsenäisesti ja järjestelmällisesti.
🔹 Sinulta toivomme:
- Vahvaa visuaalista silmää ja kokemusta graafisesta työstä
- Illustrator-osaamista ja kykyä tuottaa näyttävää markkinointimateriaalia
- Sosiaalisuutta ja varmuutta toimia asiakasrajapinnassa
- Kokemusta WordPressistä tai muista verkkosivualustoista – myös koodaustaidot plussaa
- Hyvää kirjallista ilmaisukykyä: osaat tuottaa selkeää, kiinnostavaa ja brändin mukaista sisältöä
- Järjestelmällistä työotetta ja kykyä hallita useita projekteja samanaikaisesti
- Itseohjautuvuutta ja oma-aloitteisuutta – osaat ottaa vastuuta ja viedä asioita eteenpäin
Sinun ei tarvitse olla valmis osaaja – tärkeintä on halu oppia, motivaatio kehittyä ja rohkeus tarttua tehtäviin.
Anonyyi yritys | Pori
Data-analyytikko
Suomalainen logistiikka-alan toimija etsii data-analyytikkoa Satakunnassa. Tehtävässä tarvitaan osaamista SQL:stä, tietokantojen hyödyntämisestä sekä datan yhdistelystä. Eduksi katsotaan kokemus logistiikka-alalta sekä valmiutta näkemykselliseen työskentelyyn myös vanhempien teknologioiden parissa.
Tuplaa mahdollisuutesi työllistyä
Etsi oma yhteistyöyritys
Jos haluat etsiä itsellesi yritystä, se on mahdollista. Mainitse osaamisprofiilissasi aikomuksestasi etsiä itsekin yhteistyöyritystä. Suosittelemme ottamaan yhteyttä ohjelmasivuilta löytyvään yhteyshenkilöön ja varmistamaan hakukelpoisuutesi ennen kuin alat etsiä itsellesi yrityspaikkaa. Tämä vähentää turhaa työtä. Sinulla saattaa olla yritys jo tiedossa hakiessasi koulutukseen, mainitse tällöin asiasta jo hakemuksessasi
Saatat myös pohtia, miksi etsiä itselleen paikkaa, kun me voimme tehdä sen puolestasi.
Tässä muutama syy:
-
pääset työskentelemään juuri haluamaasi yritykseen
-
pääset jo kontaktointivaiheessa keskustelemaan yrityksen kanssa omasta roolistasi, sen sisällöstä ja kasvumahdollisuuksista
-
sinulla ei ole todennäköisesti kilpailijoita hakemiesi yritysten suuntaan
-
todennäköisyytesi päästä mukaan ohjelmaan kasvavat, kun sekä Saranen että sinä itse etsivät yrityskumppania
Lisäilemme yritysten etsimiä rooleja hakuajan aikana!
Kaikkien yritysten tarpeet eivät ole julkisia! Haemme yrityspaikkoja myös hakijoiden kiinnostusten perusteella, joten hae rohkeasti ja kerro uratoiveesi!
Kysymyksiä? Meillä on vastauksia.
Heräsikö kysyttävää ohjelmasta, koulutuksesta, avoimista rooleista tai jostain muusta? Katso alta usein kysytyt kysymykset tai ota suoraan yhteyttä. Autamme mielellämme.

Samuel Leivo
Growth & Public Sector Manager
050 414 3304
samuel.leivo@saranen.fi
Kenelle ohjelma on suunnattu?
Rekrytoiva koulutusohjelma on suunnattu työttömille, työttömyysuhan alaisille tai pian päättyvässä määräaikaisessa työsuhteessa oleville työnhakijoille.
Motivaatiosi ja halusi oppia jatkuvasti uutta ovat ehdottomasti tärkeimpiä valttejasi taustastasi tai työkokemuksestasi riippumatta.
Koulutussisältö?
Koulutusohjelma suunnitellaan yhdessä yhteistyöyritysten kanssa palvelemaan mahdollisimman hyvin huomioimaan yritysten nykytarpeita sekä tulevaisuuden kehityssuuntia. Koulutussisältö räätälöidään oman taustasi ja tulevaisuuden kehittymistoiveidesi mukaiseksi kokonaisuudeksi.
Ohjelman pituus ja ajankohta?
Ohjelman hakuaika loppuu 17.11.2025, mutta hakemuksia käsitellään jatkuvasti. Opiskelijat aloittavat joustavasti syksyn 2025 aikana, joten hae mukaan mahdollisimman pian.
Toteutustapa ja kieli?
Ohjelman kokonaisuudesta n. 30% on asiantuntijakoulutusta ja 70% aktiivista työssäoppimista.
Tietopuolinen koulutus järjestetään pääosin etätoteutuksena. Loput koulutuksesta opiskelija suorittaa työssä oppimalla yhteistyöyrityksessä livenä, hybridinä tai etänä yrityksen omien käytäntöjen mukaisesti.
Ohjelman koulutuskieli on suomi (vaadittava suomen kielen taito B1.1).
Kuinka hakuprosessi etenee? Entä koulutusohjelma?
Meillä Sarasella saat yksilöllistä tukea rekrytointiprosessin alusta saakka sparrailun, ohjauksen ja valmennuksen merkeissä.
1. Omalle työllisyysalueelle jätetyn hakemuksen käsittelyn ja esivalinnan jälkeen kutsumme sinut haastatteluihin kanssamme.
2. Kun olemme päässeet tutustumaan sinuun tarkemmin, alamme edistämään hakuprosessiasi. Pääset kertomaan osaamisestasi potentiaaliselle yhteistyöyrityksellesi kätevästi Sarasen osaamisprofiilin kautta. Toimimme siis työnhaun agenttinasi.
3. Tarjoamme ja sovimme sinulle ajat esihaastatteluihin. Valintojen jälkeen solmimme sinun ja yrityksen välille koulutussopimuksen ohjelman ajaksi. Koulutuksen tavoitteena on työllistää sinut yhteistyöyritykseen vakituiseen työsuhteeseen ohjelman päätteeksi.
Voit tutustua hakuprosessiin sekä koulutusohjelman kulkuun tarkemmin täältä!
Työllistyminen ja palkka
Koulutuksen tarkoituksena on työllistää sinut yhteistyöyritykseen ohjelman kautta. Tämä voi tapahtua ohjelman päätteeksi, tai jopa ohjelman aikana. Keskimäärin yli 80% osallistujista rekrytoituu uuteen rooliin koulutusohjelman päätteeksi.
Ohjelman ajan olet yritykseen koulutussuhteessa ja yrityksellä ei tällöin ole palkanmaksuvelvoitetta. Koulutuksen aikana saat samaa työttömyysetuutta kuin työttömänä ollessasi. Saat myös kulukorvausta koulutuspäivien ajalta.
Työ- ja palkkasuhde yrityksen kanssa on tavoitteena ohjelman jälkeen.
Miten voin itse vaikuttaa yritysyhteistyöpaikan löytymiseen?
Jos mielessäsi on jokin tietty yritys, jossa haluaisit suorittaa rekrytoivan koulutuksen, ota yhteyttä meihin. Me neuvomme, miten asian kanssa kannattaa edetä. Sinun ei tarvitse kuitenkaan välttämättä etsiä itsellesi yritystä, me autamme siinä mielellämme. Tärkeintä on toimia hakuohjeiden mukaan ja täyttää oma osaamisprofiiili hyvin.
Mitä F.E.C oikein tarkoittaa?
Olet saattanut selailla kiinnostavia koulutusohjelmiamme pidemmän aikaa ja pohtia, miksi joidenkin koulutusten perässä on lyhenne F.E.C. Lyhenne tulee sanoista Further Educated with Companies. FEC-koulutukset, kuten kaikki muutkin koulutuksemme, ovat rekrytointiin tähtääviä koulutuksia. Suurin ero piilee siinä, että sinulla on mahdollisuus etsiä koulutukseen itse oma yhteistyöyritys.

