02.03.2022 — Koulutusohjelmat osallistujakokemukset

Uusi ura 90:ssä päivässä – Tietoevryllä työskentelee moninainen joukko Service Desk -osaajia

Kirjoittaja
Saranen Consulting

Saranen järjestää Tietoevryn kanssa jo toistamiseen kolmen kuukauden pituisen RekryKoulutuksen, jonka tavoitteena on tarjota uusi ura 15:lle uudelle tekijälle. Haku ohjelmaan on auki 15.3. saakka – tutustu ohjelmaan täällä! (På svenska här!)

Service Desk Academy järjestettiin viime keväänä ensimmäistä kertaa ja sen tulokset olivat erinomaiset. Kaikki koulutusohjelmaan osallistuvat opiskelijat työllistyivät täysipäiväisesti yritykseen ja olivat tyytyväisiä uraloikkaansa.

heikki-tietoevry

Nautin ihmisten kanssa työskentelemisestä ja pääsen työssäni hyödyntämään omia vahvuuksiani. Olen toiminut erilaissa asiakaspalvelutehtävissä aiemminkin, joten service desk -tehtävät sopivat minulle. Vaikken aiemmin ollutkaan kovin perehtynyt tietotekniikan käyttäjä, sain tarvittavan koulutuksen koulutusohjelman aikana ja edelleen työ opettaa minua joka päivä. -Heikki-

Tietoevryn koulutusohjelmaan hakiessa tärkeintä onkin motivaatio. Koulutusohjelma tarjoaa väylän kehittyä uudeksi osaajaksi ja saavuttaa seuraava ura-askel. Osallistujan omalla vastuulla on koulutuspäiviin paneutuminen ja työn kautta oppiminen.

laura-tietoevry

Minulla ei ole mitään aiempaa IT-taustaa, mutta olin kiinnostunut oppimaan. Tässä työssä on paljon itsestä kiinni millä asenteella on mukana ja kuinka nopeasti oppii. Työssä on parasta ehdottomasti uuden oppimisen lisäksi se, kun onnistuu ja saa välittömän palautteen asiakkaalta.

-Laura-

Positiivinen asenne on onnistumisen edellytys

Vuosi sitten järjestetyn ohjelman onnistumista edesauttoi juurikin koulutusohjelmaan osallistujien asenne. Tietoevryn Aron Leppäviita muistelee tyytyväisenä ensimmäistä RekryKoulutusta: ”Viime kerralla saimme kasaan todella monipuolisen porukan. Lähdimme hakemaan ihan tavallisia ihmisiä ja heitä myös saimme. Osallistujat hitsautuivat tiiviisti yhteen ja kaikki antoivat vertaistukea toisilleen. Vaikka poppoo on nyt hajautunut eri tiimeihin, on yhteys osallistujien välillä säilynyt.”

Haastatellessamme viime vuoden opiskelijoita, paistoi heidän puheistaan innostus omasta onnistuneesta uramatkastaan. Osalla opiskelijoista ei ollut aiempaa kokemusta alalta, mutta oma kiinnostus auttoi matkalla

Susanna

Siirtyminen johdon assistentin tehtävistä service desk -tehtäviin sujui helposti Sarasen rekrytoivan koulutusohjelman avulla. Tykkään työstäni tosi paljon ja koen, että tämä on mun juttu! Harvoin tulee kahta samanlaista päivää tai ongelmaa vastaan – koko ajan tulee uutta, joka pitää mielen virkeänä. -Susanna-

Opiskelijaporukan monipuolisesta taustasta huolimatta, kaiken tasoisille opiskelijoille riitti ohjelman kautta haasteita. Myös pidempään alalla olleet osaajat olivat tyytyväisiä koulutukseen.

Minulla on vanha IT-koulutus, mutta halusin päivittää osaamistani pidemmän tauon jälkeen (alalta). Nyt viihdyn erinomaisesti työtehtävien- ja aikojeni kanssa! Se, että saan työskennellä asiakaspalvelun parissa ruotsiksi – sehän on hyvin harvinaista ja iso plussa.-Sussi-

Tietoevryn Aron Leppävirta toivoo pääsevänsä tälläkin kerralla tutustumaan oppimishaluisiin uusiin osaajiin. Leppävirta muistuttaa, että elämän varrella kaikki asiat on pitänyt opetella, eikä nytkään ole kyse sen kummemmasta. Ei kannata pelätä tulevaa eikä sitä, etteikö voisi oppia uutta. Aron Leppävirta kannustaa heittäytymään rohkeudella ja hyvällä asenteella mukaan ohjelmaan.

 

Haku Tietoevry Service Desk Academyyn on auki 15.3. saakka tutustu ohjelmaan tarkemmin! (På svenska här!)