17.09.2018 —

Markkinoinnin sertifikaatti vahvistaa ammattitaitoa

Kirjoittaja
Satu Saari

Aloitamme IAB Finlandin kanssa digimarkkinoijien sertifioinnit. Mikä sertifikaatti on ja kenen se kannattaa suorittaa?

Saranen on fasilitoinut IAB Finlandin digimediamyyjien sertifiointitilaisuuksia jo lähes kolme vuotta. Suuren kysynnän johdosta aloitamme tänä syksynä myös digimarkkinoijien sertifioinnit.

”Digimediamyyjien sertifikaatista poiketen uusi digimarkkinoijan sertifikaatti on suunnattu laajemmalle kohderyhmälle”, kertoo IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

”Kuka tahansa, joka työskentelee markkinoinnin ja median parissa, voi suorittaa digimarkkinoijan sertifikaatin ja kohentaa ammattitaitoaan.”

Sähköiset itseopiskelumateriaalit painottuvat mainonnan ja mediaympäristön ymmärtämiseen ja tämän päivän digimainonnan muotoihin. Materiaaleissa on paljon uusinta ja päivitettyä tietoa markkinointiosaamisen ja ammattitaidon ylläpitämiseksi.

Suorittaminen on helppoa itseopiskelun ansiosta

Syksyn ensimmäinen aloitustilaisuus järjestetään lokakuun lopussa. Puhujavieraana on digimarkkinoinnin huippuammattilainen, DNA:n markkinointijohtaja Riikka Järvinen, joka kertoo alustuksessaan, miksi on tärkeää ymmärtää digimarkkinoinnin kenttä kokonaisuudessaan.

”Tarkoituksena on, että introtilaisuudessa olisi jatkossakin aina vieraspuhuja joltakin tunnetulta mainostajalta”, Takala vinkkaa.

Sertifikaatin suorittaakseen ei tarvitse istua iltaluennoilla tai käyttää työaikaa. Aloitusintrotilaisuuden voi kuunnella myös webinaarina, ja introtilaisuuden jälkeen osallistujalla on kuusi viikkoa aikaa käydä itseopiskelumateriaalit läpi. Joka viikko voi myös kerrata tuoreeltaan oppimaansa, kun osallistujat saavat sähköpostitse harjoituskysymyksiä.

Kuuden viikon ja harjoituskysymysten jälkeen osallistujat käyvät tekemässä sähköisen monivalintatentin Sarasen koulutusluokassa Espoossa.

”Suoritettu sertifikaatti on voimassa kaksi vuotta, aivan kuten digimediamyyjänkin sertifikaatti. Tämän jälkeen voi tulla päivittämään tietonsa ja suorittamaan uuden testin”, Takala sanoo.

”Ala kehittyy valtavan nopeasti ja koko ajan. Sertifikaatin suoritettuaan mainostajalla tai markkinoijalla on hyvät valmiudet ymmärtää digimarkkinoinnin kenttää ja kehittyä osaajana edelleen.”

Ensimmäinen digimarkkinoijasertifikaatin introtilaisuus järjestetään 31.10.2018. Ilmoittaudu mukaan nyt! Seuraava aloitustilaisuus on helmikuussa 2019.

Suosituimmat

Saattaisit olla myös kiinnostunut...

07.01.2020 — Tapahtuma

Tervetuloa #turkuawakens IT -verkostotapahtumaan 23.1.

Varsinais-Suomen alueella rakennetaan uudenlaista yhdessä tekemiseen perustuvaa IT-ekosysteemiä. Haluamme kutsua myös sinut mukaan tammikuussa järjestettävään...

Lue lisää
25.10.2019 — Uutinen

Google ja TE-palvelut ratkaisemassa kohtaanto-ongelmaa - jo 500 täsmäosaajaa koulutettu

Googlen online-mainonnan työkalujen – kuten muidenkin markkinointiteknologioiden kehitysvauhti on huima. Käyttöliittymät kehittyvät kuukausittain, automaatio...

Lue lisää
11.03.2019 — Uutinen

Salesforce Academyn osanottajista yli puolet on naisia

IT-alan rekrytointikoulutuksen, Salesforce Academyn osanottajista yli puolet on naisia. Maajohtaja Petteri Poutiaisen mukaan Salesforce on pystynyt herättämään...

Lue lisää